[Outlook] Meerdere mailboxen openen en sturen als....

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Ik heb een vraagje over Outlook waar ik zelf niet uitkom en ik hoop dat dit ueberhaupt ook kan.

huidige situatie :

Gebruiker beheert 4 mailboxen en is voor allen geautoriseerd. Gebruiker opent de 4 mailboxen tegelijk met zijn eigen mailbox bij het openen van Outlook. Klant kan namens de mailboxen mails sturen maar moet dan elke keer het From veld aanpassen (standaard staat zijn naam erin en hij wijzigt dit in de naam van de mailbox). Tijdelijke oplossing ligt nu in het feit dat hij met 4 profielen inlogt om zo elke keer namens een mailbox te sturen. Deze 'workaround' zorgt echter voor veel problemen bij de gebruiker.

wenselijke situatie :
Op het moment dat hij een mailboxwindow activeert dat automatisch het From veld verandert in de mailboxnaam.

Ik heb zitten zoeken maar kan dit nergens vinden. Is hier een oplossing voor of is dit niet mogelijk in Outlook ?

Specs :

Office 2000
Windows 2000 Prof PC.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:25
In outlook expres gaat dat wel automatisch. Je kan daar verschillende accounts maken en dan voor elke account komt er een 'postvak in' in een tree etc., mits Imap gebruikt wordt, als er pop3 gebruikt wordt dan zet outlookexpres alles in de hoofdfolder. Als je dan e-mail leest in een van je accounts dan en dus een account hebt 'geselecteerd' en je drukt op nieuw e-mailbericht dan gebruikt hij automatisch het bij dat acount behorende emailadres als afzender.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh ...dat pijltje rechts van de send konop toch ?

Iperf

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Dit gedrag is idd by design en verander je dus niet zo snel. Die profielen (die je nu al gebruikt) is de oplossing die het dichts bij komt.

Verder kun je dit ook nog aan de Exchange kant oplossen, door gebruik te maken van ChooseFrom, misschien is dat iets?

Wees consequent, maar niet altijd