Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij krijg je tegenwoordig 3Mpix scans. Nog steeds niet te vergelijken met een fatsoenlijke scan uit een negatiefscanner, maar wel een stuk bruikbaarder dan vroeger
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Wat je het beste kan doen is op zoek gaan naar een fotograaf die Kodak PhotoCD's kan maken. Let op, dit is fundamenteel anders dan ImageCD, wat je bij bijv de albert hein krijgt.
Op een fotocd gaan hogere resolutie scans tot 24Mpix, standaard geloof ik 6 Mpix. Fantastische kwaliteit, zijn weliswaar geen drum-scans maar scheelt niet veel. Bovendien geen vervelende jpeg compressie.
Mijn fotograaf is sinds iets meer dan een jaar gestopt met PhotoCD omdat er te weinig vraag naar is. Ben nog steeds opzoek naar een nieuwe
Op een fotocd gaan hogere resolutie scans tot 24Mpix, standaard geloof ik 6 Mpix. Fantastische kwaliteit, zijn weliswaar geen drum-scans maar scheelt niet veel. Bovendien geen vervelende jpeg compressie.
Mijn fotograaf is sinds iets meer dan een jaar gestopt met PhotoCD omdat er te weinig vraag naar is. Ben nog steeds opzoek naar een nieuwe
Vaak zijn de scans nog van bedroevend slechte kwaliteit ook. Resolutie zegt erg weinig, wat vooral interessant is, is hoe ze inscannen (op wat voor scanner) en hoe ze nabewerken.
Om hoeveel films gaat het? Misschien is het een goed idee om ergens een goede negatiefscanner te huren/lenen.
Om hoeveel films gaat het? Misschien is het een goed idee om ergens een goede negatiefscanner te huren/lenen.
het gaat om twee films, afgelopen weekend volgeschoten tijdens schaatstoernooi, en wellicht nog in te leveren voor de contest als er iets goeds tussen zit (en ik de films op tijd ontwikkeld kan krijgen natuurlijk). viel trouwens nog behoorlijk tegen al die snelle schaatsers te vangen in mijn lens, stuk lastiger dan ik verwacht had.. 
zal eens kijken of ik een fotograaf kan vinden die photocds maakt, maar als iemand toevallig nog een negatief scanner te leen heeft (amsterdam) dan hou ik me natuurlijk aanbevolen.

zal eens kijken of ik een fotograaf kan vinden die photocds maakt, maar als iemand toevallig nog een negatief scanner te leen heeft (amsterdam) dan hou ik me natuurlijk aanbevolen.
Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder
Anoniem: 133472
PhotoCD is inderdaad vaak beter dan de goedkopere scans. De gebruikte apparatuur is dan ook vaak beter. Vraag wel altijd welke resoluties worden geleverd! De PhotoCD specificatie ondersteund inderdaad HiRes scans, maar dat hoeft niet geleverd te worden.
Als je goede kwaliteit wilt moet je naar een professioneel lab. Kost je wel heel wat meer euries, maar dan heb je wel wat. In Amsterdam zijn S-color en Kleurgamma bekende namen bij professionele fotografen. Ik heb echter geen idee wie de beste cq voordeligste is.
Als je goede kwaliteit wilt moet je naar een professioneel lab. Kost je wel heel wat meer euries, maar dan heb je wel wat. In Amsterdam zijn S-color en Kleurgamma bekende namen bij professionele fotografen. Ik heb echter geen idee wie de beste cq voordeligste is.
Veel winkels in nederland maken gebruik van het Litto Color Lab in Oostende, Belgie. Dit was voorheen van Kodak.
Daar betaal je voor de lege PhotoCD 7,75 en dan nog 0,69 per beeld dat op de CD moet.
dat vind ik echt behoorlijk aan de prijs.
Ik heb zelf nog een filmrol of 150 die totaal digitaal gearchiveerd moet worden.
Ben dan ook op zoek naar een leuke 2e hands film/dia scanner, dat zal uiteindelijk toch meer besparen en beteren kwaliteit opleveren.
Daar betaal je voor de lege PhotoCD 7,75 en dan nog 0,69 per beeld dat op de CD moet.
dat vind ik echt behoorlijk aan de prijs.
Ik heb zelf nog een filmrol of 150 die totaal digitaal gearchiveerd moet worden.
Ben dan ook op zoek naar een leuke 2e hands film/dia scanner, dat zal uiteindelijk toch meer besparen en beteren kwaliteit opleveren.
Sjuk, ik denk erover m'n Minolta Dual Scan II te verkopen (doos en de hele zwik erbij). Goed ding, voorloper van de IV, en er zijn nog altijd drivers voor. USB, 2700dpi. Stuur anders even een mailtje.
Wat betreft scannen, tja, ik hoor ook alleen maar slechte verhalen over die CDtjes die je bij je ontwikkelde film kunt krijgen. Zelf scan ik ook, en ook met een instapmodel uit de Minolta Dual Scan serie kom je tot leuke resultaten. Liefst had ik een drum scanner staan, maar ja.
Wat betreft scannen, tja, ik hoor ook alleen maar slechte verhalen over die CDtjes die je bij je ontwikkelde film kunt krijgen. Zelf scan ik ook, en ook met een instapmodel uit de Minolta Dual Scan serie kom je tot leuke resultaten. Liefst had ik een drum scanner staan, maar ja.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Wat ga je doen Hillie?
Neeeeee niet weg doen, heb je er iets voor in de plaats of ga je digitaal?
Ik heb er iets voor in de plaats, en ik heb daarnaast ook digitaal.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Pagina: 1