Hoi,
Voor een website wil ik een aantal menuitems in een nogal exotisch font hebben. Om dit voor elkaar te krijgen maak ik gebruik van de functie imagettftext in php:
Het probleem hierbij is dat ik met het font dat ik wil gebruiken geen tekst in mijn plaatje krijg. Op de php website heb ik wel gevonden dat het het lettertype in Microsoft VOLT moet openen, dan compilen en weer saven, maar dan krijg ik de foutmelding: "unknown cmap format".
Wie kan mij weer op weg helpen?
Voor een website wil ik een aantal menuitems in een nogal exotisch font hebben. Om dit voor elkaar te krijgen maak ik gebruik van de functie imagettftext in php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| header("Content-type: image/png"); $im = imagecreate(400, 30); $white = imagecolorallocate($im, 255, 255, 255); $grey = imagecolorallocate($im, 128, 128, 128); $black = imagecolorallocate($im, 0, 0, 0); $text = 'Tekst...'; $font = 'font.ttf'; imagettftext($im, 20, 0, 11, 21, $grey, $font, $text); imagettftext($im, 20, 0, 10, 20, $black, $font, $text); imagepng($im); imagedestroy($im); |
Het probleem hierbij is dat ik met het font dat ik wil gebruiken geen tekst in mijn plaatje krijg. Op de php website heb ik wel gevonden dat het het lettertype in Microsoft VOLT moet openen, dan compilen en weer saven, maar dan krijg ik de foutmelding: "unknown cmap format".
Wie kan mij weer op weg helpen?