Speedtouch home geschikt voor 10 users?

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:01

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Wij hebben hier al jaren een speedtouch home staan icm een xs4all fast adsl abbo. Deze stamt nog uit de tijd dat xs4all nog geen buisiness adsl had...

Achter de router staat een Vigor 2200. Heeft altijd goed gewerkt maar de laatste tijd moet ik de modem erg vaak resetten. Als ik de Vigor reboot krijgt deze geen IP adres meer dus het moet de modem zijn die hangt....

Nu las ik in een ander topic het volgende:
De Alcatel ST met NAT sharing kan maximaal 256 connections tegelijk open hebben staan. Door flink te surfen, met meerdere browserwindows en zeker met meerdere computers, haal je die 256 connections gemakkelijk. Daarna kun je geen nieuwe connections meer openen totdat er een of meerdere expired zijn.

Wij werken hier met 10 man. De meeste zullen wel de hele dag 1 of 2 browser windowns open hebben staan. Ook maakt exchange natuurlijk gebruik van de internetverbinding.

Wat is nu het slimste om te doen? Speedtouch home eruit en vervangen door een SpeedTouch 608 Business DSL Router of Vigor en Speedtouch eruit en dan vervangen door bijvoorbeeld een Linksys ADSL Modem + Router with 4-Port Switch?

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Zet er een hub, of meerdere hubs tussen......

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:49:
Ik snap niet goed wat je hier mee bedoeld.....?

Tuurlijk hebben we een hub, een switch eigenlijk. De speedtouch home wordt gebruikt om 10 gebruikers op een bedrijfsnetwerk met een W2K SBS server via ISA server toegang te geven tot internet.....

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-02 08:24

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

ja, dat lijkt mij ook de oplossing. :?

Terug naar je vraag, heb je misschien al gekeken of er andere/nieuwere firmware is,
voordat je tot aanschaf van andere hardware overgaat?

Mr. T.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

In principe kan een goede router geen kwaad om met 10 man (meer dan een normale thuissituatie) te internetten. Vaak zijn de duurdere ADSL routers meer geschikt voor zakelijk gebruik dan de standaard consumentenrouters. De duurdere varianten kunnen vaak zelf VPN tunnels opbouwen of meerdere tunnels doorgeven, en een instelbare firewall zit er ook in.

Ook zou je kunnen kijken of je niet een router mag lenen bij de plaatselijke computerwinkel oid. Dan kan je daar nog even mee testen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

En dat verlaagt het aantal uitgaande connecties???? :|

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
AtleX schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:59:
In principe kan een goede router geen kwaad om met 10 man (meer dan een normale thuissituatie) te internetten. Vaak zijn de duurdere ADSL routers meer geschikt voor zakelijk gebruik dan de standaard consumentenrouters. De duurdere varianten kunnen vaak zelf VPN tunnels opbouwen of meerdere tunnels doorgeven, en een instelbare firewall zit er ook in.

Ook zou je kunnen kijken of je niet een router mag lenen bij de plaatselijke computerwinkel oid. Dan kan je daar nog even mee testen.
Ben ook niet zo bang voor de router maar voor de modem. Is echt voor thuisgebruikt....ik denk dat dat ook de oorzaak is voor het wegvallen van de verbinding....

Verwijderd

Inhoudelijk, Ik merk dat met mijn thuisnetwerkje (3 nodes met internet gebruik) ik om de dag ofzow m'n connectie verlies, moet dan m'n switch resetten en soms zelfs m'n alcatel speedtouch resetten en mn IP vernieuwen. Ik vermoed dat dit het bereiken van het max 256 is, aangezien er anders niets mis lijkt.

Kan een firmware de beperking van 256 connecties verhelpen?? en wat is een een alternatief modem met meer connectie mogelijkheden? (goedkoop liefst)

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Over dat firmware verhaal:

Er is nieuwere firmware voor zowel de router als modem....ik zal dat proberen....maar zal vermoedelijk geen resultaat hebben omdat het geheugen van de speedtouch home te gering is.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

MrDry schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:46:
Nu las ik in een ander topic het volgende:
De Alcatel ST met NAT sharing kan maximaal 256 connections tegelijk open hebben staan. Door flink te surfen, met meerdere browserwindows en zeker met meerdere computers, haal je die 256 connections gemakkelijk. Daarna kun je geen nieuwe connections meer openen totdat er een of meerdere expired zijn.

Wat is nu het slimste om te doen? Speedtouch home eruit en vervangen door een SpeedTouch 608 Business DSL Router of Vigor en Speedtouch eruit en dan vervangen door bijvoorbeeld een Linksys ADSL Modem + Router with 4-Port Switch?
Die quote (NAT sharing) slaat op een getweakte pro modem. Aangezien je verderop een router hebt staan neem ik aan dat je je modem niet getweakt hebt. Maar een home is nou eenmaal plat te krijgen, niet aan te doen.

Ikzelf zou gaan voor een modem met ingebouwde router(dus weer een speedtouch in jouw voorstel. ), die hebben tegenwoordig niet meer dat soort belachlijke beperkingen. Wil je niet meteen een wireless router? of is juist VPN belangrijker? Als je een modem met ingebouwde router neems hebt je maar 1 plek om de boel in te stellen, Kan er ook minder fout gaan lijkt mij zo.

Mijn recente speedtouch 510 (modem + router voor thuisgebruik) mishandel ik ik tot in het belachelijke(p2p), maar heeft nu een uptime van meer dan een maand. (Laatste keer down om de kerstverlichting aan te kunnen sluiten op het zelfde stopkontact 8) )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Euh, het gaat niet om 't aantal fysieke connecties (pc's) maar 't aantal fictieve connecties (browsers, mail, donwload, msn, irc, updates etc. etc.)

spuit11, refresh dan ook.

[ Voor 8% gewijzigd door J2pc op 10-01-2005 11:14 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 06:48

Oceria

I've been in between....

De speedtouch home is inderdaad niet de meest stabiele modem die er te krijgen is. Ook het hacken van de home versie naar pro levert niet de stabiliteit die je verwacht. In principe kan het modem wel 10 gebruikers aan, maar reken er dan inderdaad op dat je regelmatig moet resetten.

De 510 versie is een stuk stabieler (met 2 pc's er achter haal ik uptimes van 100+ dagen) en met de nieuwste firmaware versie heb je ineens ook een modme dat aan QoS kan doen. Ook wil MSN er mee werken, aangezien uPnP ondersteund wordt. Dus als je het geld (er voor over) hebt, is de aanschaf van een 510 zeker het overwegen waard.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

Speedtouch home, 10 users .. absoluut no go.. Vigor 2200 das helemaal een ramp. Het apparaat heeft een enorm trage CPU.

Mijn advies aan jou, koop een degelijk modem van BV allied Data. Zet deze in routed modus, en neem er een knappe switch bij van bv US robotics.

Ik weet dat sw Copperjet 1600 conn aan kan. Dus dat zal voldoende zijn voor je.

suc6

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:14:
Speedtouch home, 10 users .. absoluut no go.. Vigor 2200 das helemaal een ramp. Het apparaat heeft een enorm trage CPU.

Mijn advies aan jou, koop een degelijk modem van BV allied Data. Zet deze in routed modus, en neem er een knappe switch bij van bv US robotics.

Ik weet dat sw Copperjet 1600 conn aan kan. Dus dat zal voldoende zijn voor je.

suc6
Zoiets dan? http://www.allieddata.nl/...s&productid=41&brandid=14

Een switch is niet nodig....de router hangt nu via een tweede netwerkkaart rechtstreeks in de server. ISA regelt verder de toegang. En een knappe swictch...die heb ik al hoor!

Verwijderd

mjaa om nou de oudste te pakken ,
kijk een naar een 816-2p of 1616-2p

ff de wat recentere modellen.

groetjes

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
De oude ST's hadden te weinig geheugen om meer NAT contexts te kunnen bijhouden. In recente(re) modellen is dit verhoogd maar exacte cijfers kan ik je niet geven. Merk ook op dat business modellen (ST6xx) meer contexts kunnen bijhouden dan residentiële modellen (ST5xx). Maar het hangt wat van je netwerkgedrag af of je tegen de limiet gaat aanlopen. P2P-achtige toepassingen gaan meer connecties leggen dan gewoon mail binnenhalen en wat surfen.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ook de copperjet 816-2p's houden ermee op na 400connecties. De gewone standaard consumenten routers hebben allemaal een dergelijk limiet. Daar kan je gewoon niet omheen.

Maar ik neem aan dat het om een bedrijf gaat, dus schaf gewoon een Cisco 826 of 827 aan. Die blijven wel lekker doordraaien.

Verwijderd

De Speedtouch home kan inderdaad maar 256 connecties aan. Je kunt checken op hoeveel connecties je zit door met telnet op je modem in te loggen en achtereenvolgens NAT <enter> en LIST <enter> te typen. Je krijgt dan alle openstaande connecties. Bij normaal gebruik hebben we er hier in huis met 3 gebruikers geen last van, maar een eMule kan de boel aardig op z'n knieen krijgen wat betreft connecties. Deze moet je dan naar max 60 connecties zetten. Voor 10 users zou ik naar iets anders op zoek gaan in ieder geval.

• TaXaN
Ik heb het eens nagekeken: de huidige SpeedTouch modellen (business én residential) zouden 2048 NAT entries moeten ondersteunen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

TaXaN schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 11:23:
Ik heb het eens nagekeken: de huidige SpeedTouch modellen (business én residential) zouden 2048 NAT entries moeten ondersteunen.
Waaruit leidt je dat af? (ik zeg niet dat he niet waar is, maar ik heb wel interresse in de bron)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• TaXaN
leuk_he schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 11:45:
[...]

Waaruit leidt je dat af? (ik zeg niet dat he niet waar is, maar ik heb wel interresse in de bron)
De source code :)

• WynX
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-11-2025
Hey, heb al jaren een speedtouch home ISDN als modem geinstalleerd staan.

Ooit begonnen met 1 pc, maar nu uitgegroeid tot een netwerk met 5 pc's (en soms meer). Ook wordt er emule gedraaid met meerdere connecties open.

Probleem:

Op sommige momenten wordt het modem gedisconnect.

Dit gebeurd vrij random, er is niet echt een specifieke applicatie aan te wijzen (dus het gebeurd ook als e-mule uitstaat). Wel gebeurt het altijd als er connecties gelegd worden, bijv tijdens browsen met meerdere vensters op meerder pc's en online gamen (op 2 pc's bijv.). Als het netwerk idle is gebeurd er dus niets. Ook is de snelheid van mijn verbinding niet lager (haal 330 kb/s dlwd en 75 kb/s upload).

Opstelling:

Planet ADSL-Comfort

Modem: Speedtouch Home ISDN (Annex B ) Nieuwste firmware (GSV7AC3.281)

Router: Linksys BEFSR81 Nieuwste Firmware (2.50.2)

Nu vermoed ik dat ik een soortgelijk probleem heb als MrDry.
Dit zou neerkomen op het feit dat de ST Home maar 256 conn. kan leggen. Kan het modem plat gaan bij het bereiken van het maximale aantal connecties?
Ook is de ST home al een paar jaartjes oud en misschien wel gewoon defect (?).

Kan iemand me helpen met het oplossen van dit disconnectie probleem? Is er iemand met hetzelfde probleem?
Als er een nieuw modem nodig is, welke is dan aan te raden?

Alvast bedankt voor de hulp :) .

• WynX
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-11-2025
Niemand :'( ??

Denk dan dat ik maar de Linksys WAG54G V2 ga halen. Ik neem tenminste aan dat de problemen uit v1 hierin verholpen zijn. Bovendien ben ik dan ook meteen ready voor wireless meuk.
Pagina: 1