Toon posts:

PCI videokaart er weer uit, beeld?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn schoonvader heeft een nieuwe PC, hoera! Eentje met VGA on board maar dat geeft niets, zijn oude had dat ook en daar hebben we een PCI videokaart met TV-out in laten zetten. Goed, videokaartje uit de oude en in de nieuwe. So far so good.
Die oude PC mag ik hebben. Monitor aan de on-board-VGA en geen beeld :(. Een oud PCI-S3 kaartje er in en ja hoor: beeld.
Dat beeld wil ik weer terug op de on-boad-VGA! Alle bios-instellingen doorgelopen maar niets gevonden!

Weet iemand hoe dat zit? Is het hardware? Moet ik jumpertjes zoeken&schuiven?
het gaat hier om een "chaintech 6ESV M101" met als bios "award 4.51 PG 4-12-99".

Verwijderd

kijk eens even in je bios of dat je onboard video wel aanstaat en wat het moederbord als primairy ziet als video kaart, dus onboard,agp of pci.. staat dit niet goed dan krijg je inderdaad geen beeld.

probeer dit even werkt het niet kom snel terug

succes O+

Verwijderd

Hij zei dat hij BIOS al heeft nagelopen :)

Maar misschien moet je het nog maar een keer doen :). AGP Mode moet op Internal staan als dat kan...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:33:
AGP Mode moet op Internal staan als dat kan...
Volgens mij heeft dat ding geen AGP, dus ook geen AGP-mode. Ik herinner mij dat we destijds een PCI-kaart moesten kopen omdat-ie geen AGP slot heeft (vanwege on-board-VGA). Bij alle bios-opties ben ik geen AGP-Mode tegengekomen als ik mij goed herinner..

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Reset je bios dan eens :)
Meestal wordt de mode dan op automatisch internal gezet.

Workardound: Stekkker eruit => Powerknop 20 seconden indrukken => bios batterij eruit => pootjes kortsluiten => batterij er weer in en je biso is gegarandeerd gereset :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Atlas schreef op maandag 10 januari 2005 @ 12:15:

Workardound: Stekkker eruit => Powerknop 20 seconden indrukken => bios batterij eruit => pootjes kortsluiten => batterij er weer in en je biso is gegarandeerd gereset :)
20 seconden indrukken? Eenmaal indrukken is naar mijn ervaring voldoende bij ATX spul. De PC flitst even aan en verbruikt dan ál het resterende stroom :)

Verwijderd

Kan zijn dat je een jumpertje om moet zetten. Deze zitten meestal in de buurt van de onboard vid, maar worden vaak ook met letters erbij vermeld "VID1" o.i.d. Zoek gewoon even op je mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Atlas schreef op maandag 10 januari 2005 @ 12:15:
Done that. No go. De datum ging terug naar 1998, maar de VGA connector bleef dood.
Gewapend met burolamp en leesbril (ben geen 18 meer) de PC op schoot genomen (zo krijg je dus een tower-laptop) en op zoek gegaan naar jumpertjes.... niets. Google werd helemaal zat van mijn vragen en kwam steeds met dezelfde nutteloze c.q. dooie links. Onder win98 (en dat S3 kaartje) de CD doorgespit of daar mischien een manual op stond. Niets. Gisteravond zelfs een mailtje naar taiwan gestuurd. Nog geen antwoord.
"Nee hoor, die kaart kan zó over. Dan gebruik ik de ingebouwde VGA weer." Ik hoor het mezelf nog zeggen, stom...

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Er is wel een jumper op je moederbord die je onboard VGA aan en uit kan zetten.
http://www.chaintech.de/Manuals/686/6esvmanu.zip
http://www.chaintech.de/Manuals/686/6esvmanu-2.zip
Download boven staande bestanden en pak ze uit, het bevat de handleiding van je moederbord.
In 6esv0-1.pdf staat op de laatste pagina: J P8 On board VGA enable/disable jumper 17
En in 6esv0-2.pdf staat: Put the jumper cap on pin 1-2 to enable onboard VGA
.function and on pins 2-3 to disable this function.

Zo moet het lukken lijkt mij, ook omdat er tekeningen bij staan.
JP8 zit rechtsboven naast de DIMM sloten

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
if Gutteguttegut = mannelijk
then
  display "Bedankt kerel!"
else
  display "Ik kan je wel zoenen!"
end-if

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:39:
code:
1
2
3
4
5
6
if Gutteguttegut = mannelijk
then
  display "Bedankt kerel!"
else
  display "Ik kan je wel zoenen!"
end-if
Dat wordt dus een handdruk :+

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
[kraai]Victorie![/kraai]
Oftewel: ie-doet-ut.
Oók vanuit taiwan kreeg ik een keurig mailtje met een terzakedoend PFD-je. Allen dank. Topic wat mij betreft dicht.
Pagina: 1