Toon posts:

K8N Neo2 meldt soms onterecht dat R9800 geen stroom heeft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste lezers onlangs heb ik een msi k8n neo 2 platinum met een amd 64 3000 + 939 socket en een coolemaster hyper 48 cooler geplaatst in mijn pc
ik heb een ati radeon 9800 pro en soms als ik nu mijn pc uitschakel en weer aan geeft hij de volgende melding:
You have not connected the Power extension cable to your radeon 9800 pro videocard please refer to the getting stated guide for proper hardware installation
Nu heb ik gecontroleerd en hij is toch echt aangesloten en zit ook niet los
Dit conflict is gebeurd gelijk na het installeren van alles .
Hij is nog niet overgelokt en alles staat in de orginele waarde's in de Bios
de cpu kan normaal tot 2,7 Mhz overgeklokt worden heb ik gelezen in een van de forums maar ik waag me hier niet aan omdat ik daar geen verstand van heb en hem eerst stabiel zonder conflict wil laten draaien.Ik heb de handleiding van overklokken van de amd xp 3000+ met de combinatie van de k8n neo2 platinum hier gelezen ik ben geen held in bios setups
Maar ik zoek wel iemand die dit event kan doen voor me en mede het conflict met mijn videocard kan oplossen alle overkloktools MSI tools en benchmark Prg's heb ik geinstalleerd dus alle metingen waarde's en conflicten kunnen in 1 oogopslag worden gezien maar omdat mijn kennis daar niet toereikend voor is zoek ik dringend hulp daarin, 8)7 wie kan mij helpen Cq adviseren wat te doen ????

Met vriendelijke groet marcel

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 15:20 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 09:45

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:38:
beste lezers onlangs heb ik een msi k8n neo 2 platinum met een 939 amd 3000 + socket en een coolemaster hyper 48 cooler geplaatst in mijn pc
ik heb een ati radeon 9800 pro en soms als ik nu mijn pc uitschakel en weer aan geeft hij de volgende melding:
You have not connected the Power extension cable to your radeon 9800 pro vedeocard please refer to the getting stated guide for proper hardware installation
Nu heb ik gecontroleerd en hij is toch echt aangesloten en zit ook niet los
Dit conflict is gebeurd gelijk na het installeren van alles .
Hij is nog niet overgelokt en alles staat in de orginele waarde's in de Bios
En als je nu eens een andere molex (die 4pins stekkers) erin stopt? Daarnaast, wat voor voeding heb je? als de stekker er wel in zit maar er komt niet genoeg sap doorheen dan heeft het natuurlijk nog steeds weinig zin :)

Een A-merk 350W is toch wel nodig met een socket 939 moederbord met processor en met een Radeon 9800 PRo, geef anders eens de waardes die staan vermeld op de voeding, met name de 12V lijn zie eventueel ook dit topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 9
de cpu kan normaal tot 2,7 Mhz overgeklokt worden heb ik gelezen in een van de forumsmaar ik waag me hier niet aan omdat ik daar geen verstand van heb en hem eerst stabiel zonder conflict wil laten draaien.Ik heb de handleiding van overklokken van de 3000+ met de combinatie van de k8n neo2 platinum hier gelezen ik ben geen held in bios setups
Dat er mensen zijn die tot 2,7Ghz kunnen overklokken wil absoluut niet zeggen dat dit normaal is. VERGIS JE DAAR NOOIT IN. Daarnaast geef je aan dat je hier nog helemaal niets van weet, verdiep je dan eerst in de basics en vind uit hoe het moet, wat verstandig en wat handig is. hier kun je beginnen: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
Maar ik zoek wel iemand die dit kan doen voor me en mede het conflict met mijn vieocard kan oplossen alle overkloktools MSI tools en benchmark Prg's heb ik geinstalleerd dus alle metingen waarde's en conflicten kunnen in 1 oogopslag worden gezien maar omdat mijn kennis daar niet toereikend voor is zoek ik dringend hulp daarin, 8)7 wie kan mij helpen Cq adviseren wat te doen ????
Contactadvertenties doen we hier niet aan. Dit is een forum voor computerenthousiastelingen. Natuurlijk helpen we je graag, maar niet als helpdesk of servicemonteur, daar zijn commerciële alternatieven voor en daarnaast zou jij daar dan niets van leren voor de volgende keer :)

Probeer dus eerst je probleem met de videokaart op te lossen (en mijn mening: kijk dus eerst naar de voeding aangezien je stekker er wel inn zou zitten) en verdiep je dan eens in het overklokken. Wil je er dan nog steeds aan gaan beginnen (en waarom niet, het is mooi werk :*) ) begin er dan voorzichtig mee, onbesuisd overklokken brengt risico's mee...

9800x3d

Verwijderd

makje schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:55:
[...]

En als je nu eens een andere molex (die 4pins stekkers) erin stopt? Daarnaast, wat voor voeding heb je? als de stekker er wel in zit maar er komt niet genoeg sap doorheen dan heeft het natuurlijk nog steeds weinig zin :)

Een A-merk 350W is toch wel nodig met een socket 939 moederbord met processor en met een Radeon 9800 PRo, geef anders eens de waardes die staan vermeld op de voeding, met name de 12V lijn zie eventueel ook dit topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 9

[...]
Dat er mensen zijn die tot 2,7Ghz kunnen overklokken wil absoluut niet zeggen dat dit normaal is. VERGIS JE DAAR NOOIT IN. Daarnaast geef je aan dat je hier nog helemaal niets van weet, verdiep je dan eerst in de basics en vind uit hoe het moet, wat verstandig en wat handig is. hier kun je beginnen: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

[...]
Contactadvertenties doen we hier niet aan. Dit is een forum voor computerenthousiastelingen. Natuurlijk helpen we je graag, maar niet als helpdesk of servicemonteur, daar zijn commerciële alternatieven voor en daarnaast zou jij daar dan niets van leren voor de volgende keer :)

Probeer dus eerst je probleem met de videokaart op te lossen (en mijn mening: kijk dus eerst naar de voeding aangezien je stekker er wel inn zou zitten) en verdiep je dan eens in het overklokken. Wil je er dan nog steeds aan gaan beginnen (en waarom niet, het is mooi werk :*) ) begin er dan voorzichtig mee, onbesuisd overklokken brengt risico's mee...
O+ te slappe voeding dat lijkt mij ook het probleem O+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt.

edit:
Nu ik jouw topicstart eindelijk heb ontcijferd: wat betreft overclocken, neem daartoe de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling aandachtig door. We gaan hier niet over overclocken :)

[ Voor 82% gewijzigd door BalusC op 10-01-2005 11:03 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Psst, tis een 9800 ;)

Topicstarter, Je moet misschien een andere molex op de 3dkaart aansluiten, mocht er al 1 in zitten. En wil je echt gaan overklokken, dan adviseer ik je de topicstarts van de 2 msi Neo2 topics te lezen.

[rml][ Ervaringen] MSI K8N Neo2 (-54G) deel 5[/rml]
[rml][ OC-939] De MSI K8N Neo 2 - OC Thread part 2[/rml]

[ Voor 15% gewijzigd door Tutti-frutti op 10-01-2005 11:04 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Ik wil het dringende advies geven om al je MSI-tools voor overklokken, fanspeed etc er weer zsm af te halen. De toegevoegde waarde is namelijk beperkt en mijn ervaring hiermee is dat ze conflicten kunnen geven. Zo kreeg ik bij mij bij het progje Digicell, voor draadloos lan, keer op keer blauwe schermen. Ook op een eerder MSI-bord had ik deze ervaringen al. Hoewel de kans klein is dat dit ook de foutmelding oplevert van je videokaart is het toch aanbevelingswaardig om dit te proberen. Daarnaast is te adviseren: bios-update naar 1.40 aangezien je zelf aangeeft nog weinig ervaring te hebben neem ik aan dat 1.2 of 1.3 nog je standaard is. Wel eerst ff goed lezen hoe je het doet :)

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Dit heb ik ook eens gehad.
Probeer een andere voedinsstekker , dat was bij mij de oplossing.
Het beste is er een appart, maar is soms niet te realiseren.
Zo'n kabelboom heeft vaak 3 strengen met kabels, met vaak 2 molex stekkers erop, waarvan 1 met een floppyaansluiting.
Ik had toen een stekker in de videokaart, en de 2e HD(slave), dat wilde niet.
Toen heb ik em bij de 1e HD (master) erop gedaan, toen was het opgelost.
Probeer wat te wisselen, succses!

mijn systeem.

Verwijderd

Topicstarter
het is inderdaad een 9800 pro en niet zoals vermeld staat een 9700 ???

Foutje en zal eens kijken naar de voedingwaarde oke'
Mocht het zo zijn dat het inderdaad aan mijn voeding ligt en ik moet hem vervangen ,kan iemand mij zeggen welke voeding qua prestatie/stilte een goede keus is ik heb een open case tharmaltake dus hij mag er ook nog verlicht uitzien maar is geen must als hij maar goed werkt!!!!
bedankt alvast voor de reacties

Ps tutti frutti bedank voor je duidelijke topic over het overklokken goed werk
marcel

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 12:23 ]

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:55:
het is inderdaad een 9800 pro en niet zoals vermeld staat een 9700 ???

Foutje en zal eens kijken naar de voedingwaarde oke'
Mocht het zo zijn dat het inderdaad aan mijn voeding ligt en ik moet hem vervangen ,kan iemand mij zeggen welke voeding qua prestatie/stilte een goede keus is ik heb een open case tharmaltake dus hij mag er ook nog verlicht uitzien maar is geen must als hij maar goed werkt!!!!

bedankt alvast voor de reacties

Ps tutti frutti bedank voor je duidelijke topic over het overklokken goed werk
marcel
Voedingen: Zalman 400watt, Tagan 480watt, beide rond de 80 euro incl btw.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:55:
Check het "Welke voeding heb ik nodig?" topic in Overige Hardware :)

In de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kun je onder het voedingen-gedeelte ook teruglezen welke merken je beslist niet moet nemen en v.v. Ook staat er een interessant linkje naar een How to buy a PSU? artikeltje op het Internet.

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb ook een K8N Neo2 en het zelfde probleem maar dan met een Club 3D FX 5900. Een andere voeding heeft bij mij niet geholpen.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 15:17
tis toch knap dat jij een amd athlon xp hebt op socket 939 :D Maar dit licht aan een te zwakke voeding of een kabel breuk zoals hier boven al gezegd of de stroom aansluiting op je kaart maakt niet goed contact maar dat denk ik niet. Heb je hier in windows trouwens geen last van

Verwijderd

Topicstarter
-Jay- schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:00:
Ik heb ook een K8N Neo2 en het zelfde probleem maar dan met een Club 3D FX 5900. Een andere voeding heeft bij mij niet geholpen.
Heb je het probleem kunnen oplossen en hoe heb je het gedaan dan??
Ik heb een 350 watt voeding

• Jayden
  • Niet online
Ik heb het probleem nog steeds, ongeveer een dag per maand last van. Een reboot help meestal.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 11:14:
[...]

Heb je het probleem kunnen oplossen en hoe heb je het gedaan dan??
Ik heb een 350 watt voeding
Van wat voor een merk is de voeding? Of staat er geen merk op? Dan is het no-name.
Post iniedergeval de waarden die op de zijkant staan. Dus hoeveel Ampere hij kan leveren met de bijbehorende lijn.
Een beetje meer informatie zou het wel makkelijker maken..
Edit: je zegt trouwens dat je er 1 dag per maand last van hebt, terwijl je pas geleden een systeem inelkaar gezet hebt????

[ Voor 12% gewijzigd door Satch op 11-01-2005 18:26 ]

• Jayden
  • Niet online
Metal schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:25:
[...]
je zegt trouwens dat je er 1 dag per maand last van hebt, terwijl je pas geleden een systeem inelkaar gezet hebt????
Volgens mij haal je de personen door elkaar. Ik heb mijn systeem al een tijdje. Ik had eerst een 350 Watt voeding nu een 450, maar af en toe geeft xp aan dat mijn fx 5900 te weining stroom krijgt. Van alles geprobeerd, maar alleen een reboot helpt.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
-Jay- schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:37:
[...]
Volgens mij haal je de personen door elkaar. Ik heb mijn systeem al een tijdje. Ik had eerst een 350 Watt voeding nu een 450, maar af en toe geeft xp aan dat mijn fx 5900 te weining stroom krijgt. Van alles geprobeerd, maar alleen een reboot helpt.
damm, jah mijn excuses zie het nu pas..

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:32:
[...]

damm, jah mijn excuses zie het nu pas..
Dacht al ???
Maar heb nu een thermaltake silent butterfly 480 watt aangeschaft nu nog ff inbouwen en kijken wat het resultaat en de waardes zullen zijn
Dus fingers crossed

• Jayden
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:32:
[...]nu nog ff inbouwen en kijken wat het resultaat en de waardes zullen zijn
Dus fingers crossed
Is het probleem nu opgelost?

Verwijderd

Topicstarter
-Jay- schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:07:
[...]
Is het probleem nu opgelost?
ja gelukkig wel heb een thermaltake butterfly 480 geplaats loopt als een zonnetje nu

Nog even een paar goede twin geheugen zoeken dan issie compleet nog even kijken welk merk en type het beste is rond de 170 euries 2x528

Verwijderd

jay, dat ligt aan je drivers, kijk maar in de videokaarten forum, je moet weer trug naar een vorige driver 52.xx volgens mij

• NovemberSierra
  • Laatst online: 15:44
Ikzelf heb ook 9800Pro op mijn Asus p4p800e deluxe, ik heb een 420 watt voeding en maar 1 harde schijf van 200 gig. en ik krijg ook de power extension cable error, ik heb een direct verbinding van vivo naar voeding dus aan de molex ligt het denk ik niet. wat kan het zijn. het valt wel op dat het over het algemeen wel altijd de 9800pro's zijn die deze melding geven.

• NovemberSierra
  • Laatst online: 15:44
Sorry voor de kick maar ik heb nog steeds dit irritante probleem, heeft niemand een idee wat het zou kunnen zijn. de waardes op mijn voeding zijn

Orange 28A
Red 38A
White 0,5A
Yellow 17A
Blue 0,8A
Purple 2A
Black Return
Green Remote
Grey P.G

mischien dat jullie er wat aan hebben. greetz

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:46
CreativeMind schreef op maandag 14 februari 2005 @ 23:05:
Ikzelf heb ook 9800Pro op mijn Asus p4p800e deluxe, ik heb een 420 watt voeding en maar 1 harde schijf van 200 gig. en ik krijg ook de power extension cable error, ik heb een direct verbinding van vivo naar voeding dus aan de molex ligt het denk ik niet. wat kan het zijn. het valt wel op dat het over het algemeen wel altijd de 9800pro's zijn die deze melding geven.
sorry dat ik op zo een oud topic reageer maar is hier onlangs een oplossing voor gekomen?? ik heb die melding nu ook ineens met mijn 9800 pro terwijl ik helemaal niet in mijn kast heb gezeten of wat dan ook :/
kheb dat ding ongeveer 8x aan en uit gezet omdat ie anders niet opstart en uiteindelijk na een hoop geklooi, gaat ie wel weer.. maar waar kan dit nou aan liggen? mn pc draait al een maand supergoed :z

(ik heb trouwens ook een msi k8n neo2 platinum)
Pagina: 1