[OS-X] PEF file uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 10:45

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
Ik heb een file gekregen van een bedrijf en die kan ik niet uitvoeren op mijn Mac OS-X computer. als ik het bestand bekijk met -file LDAP, dan krijg ik als resultaat: from header: UNIX executable PEF file.

Vervolgens ben ik gaan zoeken naar PEF, want ik had geen idee wat dat is. Blijkt dat het een "PowerPC Executable Format. Binary object code format used by Apple" is. Nu vraag ik me af hoe ik deze file kan executen? Ik heb SUDO geprobeerd op die file, maar dat werkt niet. Gewoon ./[filenaam] werkt ook niet en het cmd open ./[filenaam] werkt ook niet.

kan het aan de file liggen dat ie gewoon niet goed is, of ligt het aan de manier waarop ik het open dat het niet werkt?

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb nog nooit van een PEF file gehoord. Vraag het anders eens na op de plek waar je het bestand vandaan hebt, die kunnen je het vast wel vertellen :) Overigens hebben we hier het APL forum voor.

[ Voor 13% gewijzigd door Bigs op 10-01-2005 10:38 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Move NOS >> APL :)

LinkedIn
Instagram

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

PEF is een oudere vorm van en Carbon applicatie
http://developer.apple.co.../newtocarbon/ch01.html#t3

deze zou gewoon via de Finder door dubbelklikken uitvoerbaar moeten zijn, maar als dat niet lukt, vermoed ik eerder dat het bestand corrupt is.
Eventueel kun je via developper tools misschien dit controleren, misschien dat Carbon Dater ( http://developer.apple.com/carbon/dater.html ) je meer informatie kan bieden

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen