van school trappen omdat je spiekt..

op welke school zit jij J2pc?

als je het nou herhaaldelijk doet misschien..? imo houd je met spieken alleen jezelf voor de gek, tenzij je een goede reden hebt (je kan iets bijv. echt niet maar moet een vak halen, of het is gewoon nutteloos om het te leren)
ik ben ook niet heilig hoor

maar over het algemeen spiek ik niet
of t wel of niet mag verschilt nogal per vak/opleiding, heb ik iig ervaren. imo is het normaal dat je bv. de formules van natuurkunde erbij mag houden. toen ik werktuigbouwkunde studeerde was dit ook de mening van mijn leraren (zie *). toen ik echter switchte naar bedrijfskunde moest ik ineens alle formules uit mijn hoofd kennen? (terwijl dat daar imo zelfs minder belangrijk is...)
overigens vind ik het onlogisch om een rekenmachine te gebruiken bij bijvoorbeeld talenvakken? het lijkt me dat een rekenmachine daar überhaupt niet is toegestaan ivm 'spiekgevaar' en je hebt m toch niet nodig om woordjes 'uit te rekenen'
*) argumentatie van leraren natuurkunde/mechanica/... waar ik het dus ook helemaal mee eens ben is dat je eea gewoon goed moet kunnen toepassen, het uit je hoofd kennen van de formules is niet de hoofdzaak. dit is wel van belang om vlot te kunnen werken; maar mocht je formules veel nodig hebben dan leer je ze automatisch uit je hoofd kennen. het is niet acceptabel om een fout te maken omdat je een formule verkeerd uit je hoofd hebt geleerd, echter een fout is terecht als je de formule verkeerd gebruikt.
[
Voor 12% gewijzigd door
Punksmurf op 10-01-2005 15:16
]