Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Dringend] TI-83 Texas vastgelopen vlak voor examen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-11 19:53
Sorry dat ik zo groot Dringend zet, maar het is ook echt dringend....ik heb over 2 uur tentamens en ik heb een probleem met mijn TI-83...

Ik heb ergens op gedrukt en nu heb ik een andere cursor die er als volgt uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/letsgetfotos/untitled.JPG

Ik kan ook niet meer op ENTER, 1t/m9,0 drukken het lijkt wel een soort toetsenblokkering!

Weet iemand het probleem? Google leverde ook niks op.

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:20 ]

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-11 09:47

icecoolsniper

never run from a sniper!

Kan je ook geen memory reset doen??

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Ad Hox
Ik heb net de helft van mijn tentamenstof ingevoerd ;) Dus ik reset liever niet de memory!

Batterijen eruit (snel), dat reset niks he? FF testen...

//EDIT: nee dat helpt niks :( Ik heb ergens op gedrukt geloof ik, ik denk eerder dat het een toetsencombinatie is...

[ Voor 29% gewijzigd door Ad Hox op 10-01-2005 10:21 ]

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Defaults resetten dan. 2nd + en dan defaults of zoiets. Ik heb dat ding al tijdje niet meer gebruikt, mag niet op de uni helaas :(

• Ad Hox
Ik heb dat menu voor me, als je Defaults reset, zijn dan niet de ingevoerde programma's weg?

Verwijderd

Al eens de INS-knop geprobeerd ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

> GT

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:51

scorpie

Supra Addict

Staat er niks in de manual?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Defaults resetten alleen de normale instellingen, de programma's blijven gewoon nstaan. Net als alle ingestelde grafieken. Alleeen de venstergrootte enzo gaat weer terug naar normaal.

ik heb na defaults reset ook nog steeds "mario"(lijst met economie begrippen van de middelbare school :P)

[ Voor 25% gewijzigd door icecoolsniper op 10-01-2005 10:25 ]

• Ad Hox
Haha als ik dat doe krijg ik:
ERROR
Memory
[Quit]

Misschien wilt dit zeggen dat het geheugen vol is? Hoe delete je een programma in de programma lijst? Simpel met DEL lukt het niet.

Wel een goedkope truc om zo je TI83 te blokkeren als ie vol zit...geef dan liever een melding!

//Heb geen manual :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Ad Hox op 10-01-2005 10:29 ]

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Ad Hox schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:27:
Haha als ik dat doe krijg ik:
ERROR
Memory
[Quit]

Misschien wilt dit zeggen dat het geheugen vol is? Hoe delete je een programma in de programma lijst? Simpel met DEL lukt het niet.

Wel een goedkope truc om zo je TI83 te blokkeren als ie vol zit...geef dan liever een melding!
er zit ergens een optie dat je je geheugen-status kunt bekijken, daar kan je dan ook bestanden wissen. (is voor mij ook alweer paar jaar terug). is ergens een knopje (MEM?)

Maar ff wat anders. Weet je zeker dat je dit op je examen wilt doen? Tentamens, ala, heb ik ook gedaan. Maar als je bij een examen gepakt wordt... :X

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Ad Hox
Bedankt jongens!

2nd +
Mem: Delete > Programs

Heb even wat programma's weg gehaald en heb nu inderdaad weer een normale cursor en kan alles gebruiken! Jullie zijn helden _/-\o_

Je mag de Rekenmachine gebruiken, dus je mag er ook in kijken, neem aan dat je dan ook wat programma's erin mag zetten O-) Bij Havo examen mocht het...ze zeiden het van te voren: het is toegestaan om teksten in de rekenmachine te zetten, survillanten mogen er NIET in kijken. Hoop dat het op de HBO ook zo werkt :)

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Ad Hox schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:32:
Bedankt jongens!

2nd +
Mem: Delete > Programs

Heb even wat programma's weg gehaald en heb nu inderdaad weer een normale cursor en kan alles gebruiken! Jullie zijn helden _/-\o_

Je mag de Rekenmachine gebruiken, dus je mag er ook in kijken, neem aan dat je dan ook wat programma's erin mag zetten O-) Bij Havo examen mocht het...ze zeiden het van te voren: het is toegestaan om teksten in de rekenmachine te zetten, survillanten mogen er NIET in kijken. Hoop dat het op de HBO ook zo werkt :)
daar zou ik maar niet van uitgaan. En als je op 't HBO pakken, flikkeren ze je gewoon van school. Daar zijn ze echt niet van gedient. Ik zou 't maar ff uitzoeken als ik jou was.
Ik mocht op de havo wel een zelfgeschreven progje voor de ABC-formule, inhoud-bol etc. erin zetten. Maar ik denk dat ze de woordenlijsten van Frans toch niet zo'n goed idee hadden gevonden...

Maar ik weet niet hoe 't bij jouw school zit. Dit is gewoon hoe 't bij mij is.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad heb je grote kans dat het niet mag op HBO --> neem dan een tweede rekenmachine mee die je gaat gebruiken als het niet mag. Of gooi je rekenmachine leeg. (Minimaal) een 1 wegens spieken is vervelend ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
van school trappen omdat je spiekt.. :? op welke school zit jij J2pc? :/ als je het nou herhaaldelijk doet misschien..? imo houd je met spieken alleen jezelf voor de gek, tenzij je een goede reden hebt (je kan iets bijv. echt niet maar moet een vak halen, of het is gewoon nutteloos om het te leren)
ik ben ook niet heilig hoor O-) maar over het algemeen spiek ik niet

of t wel of niet mag verschilt nogal per vak/opleiding, heb ik iig ervaren. imo is het normaal dat je bv. de formules van natuurkunde erbij mag houden. toen ik werktuigbouwkunde studeerde was dit ook de mening van mijn leraren (zie *). toen ik echter switchte naar bedrijfskunde moest ik ineens alle formules uit mijn hoofd kennen? (terwijl dat daar imo zelfs minder belangrijk is...)

overigens vind ik het onlogisch om een rekenmachine te gebruiken bij bijvoorbeeld talenvakken? het lijkt me dat een rekenmachine daar überhaupt niet is toegestaan ivm 'spiekgevaar' en je hebt m toch niet nodig om woordjes 'uit te rekenen' :P

*) argumentatie van leraren natuurkunde/mechanica/... waar ik het dus ook helemaal mee eens ben is dat je eea gewoon goed moet kunnen toepassen, het uit je hoofd kennen van de formules is niet de hoofdzaak. dit is wel van belang om vlot te kunnen werken; maar mocht je formules veel nodig hebben dan leer je ze automatisch uit je hoofd kennen. het is niet acceptabel om een fout te maken omdat je een formule verkeerd uit je hoofd hebt geleerd, echter een fout is terecht als je de formule verkeerd gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door Punksmurf op 10-01-2005 15:16 ]

met een hamer past alles

Verwijderd

Ad Hox schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:20:
Ik heb net de helft van mijn tentamenstof ingevoerd ;) Dus ik reset liever niet de memory!

Batterijen eruit (snel), dat reset niks he? FF testen...

//EDIT: nee dat helpt niks :( Ik heb ergens op gedrukt geloof ik, ik denk eerder dat het een toetsencombinatie is...
Wel logisch dat dan de memory vol zit.

O ja, tijdens de lessen tentamenstoffen invoeren is ook een goed idee, te weinig memory: Memory bijsteken als je een geode tweakers bent. 8)

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-11 17:25
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:19:
Heb je al ff snel de baterijen eruit gehaald?
Ad Hox schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:20:
Ehh, met batterijen eruit halen wordt je RAM ook gecleared hoor >:)

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Over spieken in het hoger onderwijs: ik heb meegemaakt dat er wegen afkijken iemand voor de rest van het schooljaar geschorst werd, dus dat is erg fijn als je nog niet genoeg studiepunten hebt gehaald dat jaar en je zit met een bindend studieadvies... Dat wil je niet! :X

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik mag die grafische rekenmachine niet meer gebruiken op de universiteit. Ze zeggen omdat je het ook met de hand moet kunnen, maar ik denk dat het te maken heeft met fraude.
Als je toch fraude pleegt dan kan je van de uni getrapt worden. Dus ze zijn heel streng op het hogere onderwijs.

[ Voor 25% gewijzigd door icecoolsniper op 10-01-2005 16:40 ]

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
nu ja, het is allemaal maar wat off-topic maar ondertussen ben ik al zo'n 5,5 jaar bezig op t hbo (een HBO opleiding afgerond en ben onderlaatst met een nieuwe begonnen :9 ) en zulke excessieve gevallen heb ik niet meegemaakt. het lijkt me nog steeds dat dat niet vanwege 1x spieken is geweest...
maar goed, er zijn zoveel scholen...

met een hamer past alles

Verwijderd

Hier op de universiteit van Gent wordt het veelal toegestaan.
In het eerste jaar krijg je zelfs op iedere examen Maple ter beschikking.

Maar ik mag meestal mijn ti-92 gebruiken, uiteraard is het zo dat geen enkele vraag is gesteld zodat je er voordeel aan hebt. (de examens worden opgesteld zodat het gebruik van een rekenmachine niet nodig is) Maar het is wel handig uiteraard.

Teksten erin stoppen is onnodig daar de meeste oefeningenexamens jammer genoeg open boek zijn.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het rekenmachientje geeft in dit geval geen foutmelding, omdat jij dingen aan het invoeren bent. Het enige waartoe het ding dan nog in staat is, is de cursor veranderen en het invoeren blokkeren. Invoeren kun je dan toch niet meer.

Jij hebt nu dus een mooie tekst in je GR staan. Kan nog leuk worden als je dat boek op een lcd'tje van 8*16 tekens gaat lezen! Denk je echt dat dat niet opvalt?

en stel je de volgende situatie voor:
Jij gebruikt op je tentamen een programma om formules snel uit te rekenen. (ff de variabelen invullen en hup je hebt de uitkomst, die maak ik zelf ook altijd, puur omdat dat snel werkt). Dan heeft jouw rekenmachine te weinig geheugen omdat er zo veel instaat, en kan hij de bewerking niet voltooien. Resultaat: wel een foutmelding. (ik weet niet de exacte melding, want ik zorg simpelweg dat mijn ram nooit vol is)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:50
Over spieken in het hoger onderwijs, bij onze Uni (Maastricht) wordt je er ook genadeloos afgetrapt. Of voor het rest van het jaar geschorst = hetzelfde...

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 08:58
2nd mode alpha s = selftest + totalitaire software reset :+. Maar heb je de helderheid/contrast niet veranderd?

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 16:00
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:51:
Hier op de universiteit van Gent wordt het veelal toegestaan.
In het eerste jaar krijg je zelfs op iedere examen Maple ter beschikking.

Maar ik mag meestal mijn ti-92 gebruiken, uiteraard is het zo dat geen enkele vraag is gesteld zodat je er voordeel aan hebt. (de examens worden opgesteld zodat het gebruik van een rekenmachine niet nodig is) Maar het is wel handig uiteraard.

Teksten erin stoppen is onnodig daar de meeste oefeningenexamens jammer genoeg open boek zijn.
Bij de burgies in Gent mochten we het toch niet gebruiken... Bij de licentie informatica ook niet... Welke richting doe je?

Maple heb ik wel gebruikt voor mijn examens. Die help-funtcie ervan is ook uiterst handig ;).

Verwijderd

koop je toch bij de zeikshop een nieuwe voor 15euro.

Verwijderd

Op de TU is het heel simpel: als je spiekt kijkt de serveillant de andere kant op of geeft je een waarschuwing. De regels voor het leveren van de bewijslast zijn zo streng dat het een serveillant heel veel tijd kost en daar hebben ze geen zin in. Daarnaast is spieken natuurlijk gewoon not-done. Je praat dan over WO en niet een of andere randdebielen opleiding. Ik neem aan dat men in dat stadium wel dermate volwassen is dat men zich bekommert om zijn eigen werk.

Ik denk overigens dat deze regels wel van toepassing zijn in het gehele WO.

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-11 17:25
nee anders zag hij dat zwarte blokje ook niet

(Offtopic)
Hehe ook altijd nog leuk om dat geintje uit te halen met mensen die pas een GR hebben

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:51:
koop je toch bij de zeikshop een nieuwe voor 15euro.
ti-83 kost 95 euro.

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 23:35
ti-83+ kost 95 euro denk ik. Ti-83 is namelijk al een half jaartje uit de productie. Ti-84+ is het nieuwste model. Langzaam verdwijnt nu ook de ti-83+ :(

Hoi

Pagina: 1