Per 1 februari verhuis ik naar A'dam. Op deze lokatie is geen kabel (digitenne) of een telefoonlijn. Uiteraard is internet wel een vereiste en moet dus gefixt worden. Zijn er nog meer "betaalbare" oplossingen mbt een internetaansluiting, of wordt het kabels trekken?
Is het ergens in het centrum? Dan is er vast wel een WiFi puntje onbeveiligd waar je op mee kunt surfen.
En ook buiten het centrum is het de moeite van het proberen waard.
En ook buiten het centrum is het de moeite van het proberen waard.
[ Voor 25% gewijzigd door Maasluip op 10-01-2005 10:11 ]
Signatures zijn voor boomers.
Oplossing is er wel betaalbaar niet. Er is ook zo groep hier in NL die draadloos Inet aanbiedt misschien dat ze dat op jou locatie ook doen weet alleen niet meer hoe ze heten.
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Wat jij hier zeg is niet toegestaan. Al helemaal niet op GoT.Maasluip schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:10:
Is het ergens in het centrum? Dan is er vast wel een WiFi puntje onbeveiligd waar je op mee kunt surfen.
[ Voor 4% gewijzigd door Max|Burn op 10-01-2005 10:14 ]
En hij heeft er ook nog eens niks aan aangezien hij waarschijnlijk permanent internet wil. Stel dat die open AP ineens wel afgesloten wordt ben je weer terug van af.
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Als meesurfen op een WiFi accesspoint niet toegestaan is, misschien is Amsterdam Wireless dan een optie? Of is dat ook niet legaal?
[ Voor 10% gewijzigd door Maasluip op 10-01-2005 10:20 ]
Misschien een dom antwoord, maar via satteliet dan? Moet je die dan wel aanschaffen uiteraard...
Nou vraag ik me toch iets af: Waarom is dit niet toegestaan dan? Er wordt nergens gesproken over het omzeilen van een beveiliging o.i.d. Dan is het volgens mij niet eens strafbaar toch? Hacken is pas hacken als je er een beveiliging voor moet kraken ofzo.MaxBurn schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:14:
[...]
Wat jij hier zeg is niet toegestaan. Al helemaal niet op GoT.
inbreken is ook pas inbreken als je een deur/raam moet forceren?
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Huisvredebreuk is ook strafbaar, en daar hoef je geen deur of raam voor te forceren. Gewoon bij iemand klakkenloos binnenlopen zonder toestemming valt daar ook onder....J2pc schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:35:
inbreken is ook pas inbreken als je een deur/raam moet forceren?
Wardriving is gewoon etisch NOT DONE op tweakers. Al is het soms als tijdelijke oplossing wel eens een uitkomst.
Het is kabel òf DSL in Nederland. Via de satteliet kan ook, maar is flink prijzig en de ping tijden zijn behoorlijk groot en je hebt relatief dure apparatuur nodig voordat je kan starten.
Verwijderd
Heb je nog steeds tel. of kabel nodig voor upstream. Sat is alleen downstream.mickjuh schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:19:
Misschien een dom antwoord, maar via satteliet dan? Moet je die dan wel aanschaffen uiteraard...
Telefoonlijn aanvragenbeerdop schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:07:
Per 1 februari verhuis ik naar A'dam. Op deze lokatie is geen kabel (digitenne) of een telefoonlijn. Uiteraard is internet wel een vereiste en moet dus gefixt worden. Zijn er nog meer "betaalbare" oplossingen mbt een internetaansluiting, of wordt het kabels trekken?
Of gaat het om een kraakpand ?
Oke, maar hij heeft niet gezegd wat hij precies ermee wou. Als het alleen voor surf en e-mail is dan kan het eventueel toch?Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:59:
[...]
Heb je nog steeds tel. of kabel nodig voor upstream. Sat is alleen downstream.
@beerdop
Kan je ons misschien wat meer informatie geven over de precieze locatie en de omstandigheden waardoor je geen kabel of adsl kan krijgen? In Amsterdam zou dat toch echt geen probleem mogen zijn.
Kan je ons misschien wat meer informatie geven over de precieze locatie en de omstandigheden waardoor je geen kabel of adsl kan krijgen? In Amsterdam zou dat toch echt geen probleem mogen zijn.
[ Voor 1% gewijzigd door Glewellyn op 10-01-2005 11:44 . Reden: typo ]
*zucht*
Er is al gezegd dat er geen kabel of telefoonlijn aanwezig is. Dus ook de satelliet variant valt af als daar een telefoonlijn voor is.mickjuh schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:18:
[...]
Oke, maar hij heeft niet gezegd wat hij precies ermee wou. Als het alleen voor surf en e-mail is dan kan het eventueel toch?
Maar in hoeverre is dat Amsterdam Wireless dan niet legaal en niet toegestaan op GoT?
In het uiterste geval kun je natuurlijk ook internetten met je mobieltje. Amsterdam zal vast wel al high-speed GPRS hebben.
Op elk regulier en legaal adres in Nederland kun je een telefoonlijn krijgen. Zelfs op een kamer of etage die je particulier huurt (moet je uiteraard wel effe met je huisbaas/verhuurder overleggen). Als je niet legaal gaat wonen, moet je ook niet vreemd opkijken als je geen telefoon of andere internetvoorziening kunt krijgen.
Nothing is a problem once you've debugged the code
Hierbij nog eventjes wat aanvullende info:
Het is een (legaal) appartementje in de Indische buurt van Amsterdam. De huisbaas is een geschikte kerel maar staat niet te springen om extra snoeren e.d. in zijn pand. Het internet is voor eigen gebruik, alhoewel ik het elke dag toch wel gebruik (msn, amazon, bank, etc etc).
Internetten via digitenne zit er de komende tijd nog niet in. Zodoende ben ik opzoek naar een alternatief ...
Zowel adsl als kabel betekend extra abo's en snoeren. Wireless lijkt me prima, maar dan moet er wel ergens in te loggen zijn. Kosten bijvoorkeur niet > 50euro per maand.
Het is een (legaal) appartementje in de Indische buurt van Amsterdam. De huisbaas is een geschikte kerel maar staat niet te springen om extra snoeren e.d. in zijn pand. Het internet is voor eigen gebruik, alhoewel ik het elke dag toch wel gebruik (msn, amazon, bank, etc etc).
Internetten via digitenne zit er de komende tijd nog niet in. Zodoende ben ik opzoek naar een alternatief ...
Zowel adsl als kabel betekend extra abo's en snoeren. Wireless lijkt me prima, maar dan moet er wel ergens in te loggen zijn. Kosten bijvoorkeur niet > 50euro per maand.
Een geschikte kerel die een appartement verhuurt waar geen kabel of telefoonlijn in zit? dan is de wereld vast te goed in jou ogenbeerdop schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:50:
Hierbij nog eventjes wat aanvullende info:
13:37
Je hebt op zich toch ook vrijwel geen kabels nodig als je vanaf het aansluitpunt in het huis geen kabels gebruikt? Dus je neemt een tel. aansluiting, zet waar de lijn binnenkomt een wireless modem (en evt. een DECT-station voor een draadloze telefoon) neer. Kabelgehannes lijkt me dan behoorlijk beperkt.
UMTS oplossing? 75 euro voor een GB per maand
Wellicht kan je eens contact opnemen met de mensen van Draadloos Oost (Onderdeel van project Cyburg)
http://www.cyburg.nl/site/projecten/draadloos_oost.html
http://www.cyburg.nl/site/projecten/draadloos_oost.html
*zucht*
Je kunt op z'n MINST van die man verwachten dat je een telefoonlijn wilt hebben. En dan kun je dus ADSL aansluiten.....beerdop schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:50:
Het is een (legaal) appartementje in de Indische buurt van Amsterdam. De huisbaas is een geschikte kerel maar staat niet te springen om extra snoeren e.d. in zijn pand.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
Idd draadloos station, en in Amsterdam heeft iedereen telefoon. Kan zijn dat iemand de kabel heeft weggemoffeld. Maar KPN sluit die weer gratis aan, want nu loopt de aktie dat je geen aansluitkosten hoeft te betalen.
Dat is de kwestie niet, en trouwens heb je maar weinig te willen als huurder in Amsterdam, voor jou 10 anderen.maartena schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:03:
[...]
Je kunt op z'n MINST van die man verwachten dat je een telefoonlijn wilt hebben. En dan kun je dus ADSL aansluiten.....
Dat is tegenwoordig al lang niet meer zo. Sateliet kun je al een tijdje in twee-wegs vorm krijgen. Voor een aantal kantoren in Africa gebruiken we sateliet omdat er in de jungle niet zoveel telefoonlijnen zijn :-)Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:59:
[...]
Heb je nog steeds tel. of kabel nodig voor upstream. Sat is alleen downstream.
MCI bijvoorbeeld levert twee-wegs sateliet, maar met €50 red je het daarmee niet.
Sinds de opkomst van de mobiele telefoon heb je geen vaste aansluiting meer nodig. Dus hij kan er van uitgaan dat je een mobieltje hebt.maartena schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:03:
Je kunt op z'n MINST van die man verwachten dat je een telefoonlijn wilt hebben. En dan kun je dus ADSL aansluiten.....
Zo te horen gaat het hier om iemand die ene kamer in een huis huurt en de bewoner/eigenaar van dat huis geen extra telefoonaansluiting wil aanleggen. Is zijn goed recht. Normaal betekent dat dat de huurder kan kiezen of hij deze kamer wel wil huren, maar met kamernood...
Pagina: 1