Toon posts:

Krijg de HD niet als master aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:

Ik heb twee HD is mijn pc. De primary HD gaat stuk dus ik maak van mijn slave HD dmv de jumper er de primary HD van.

Ik heb er dus maar één in zitten als master. Word ook gezien in de bios. Het is een oude pc(p2 300mhz) dus ik wil er W98 op installeren.

Ik stop de bootdisck erin, hij start op van de disk maar blijft vervolgens hangen. Als ik de jumper op slave zet dan start hij wel van de bootdisk
Hang ik er een andere Hd erin start hij ook door van de bootdisk.

Je zou zeggen dat de HD gewoon stuk is, maar als ik hem in een werkende machine hang kan ik er gewoon op. Ik heb hem geformateerd en de system files erop gecopieerd.

Hoe kan het dat met een geformateerde HD als master ik niet kan booten met een boot flop en hem dus ook niet kan installeren?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je naast het zetten van de jumper ook de positie van de schijf op de kabel daarnaar aangepast? De master moet aan het uiteinde en de slave op het midden :) Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?".

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 10-01-2005 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja de master schijf zit op het eind van de kabel

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om welke HD gaat het? Heb je niet toevallig een WD dat op 2 manieren op Master gezet kan worden? En wanneer blijft de PC precies hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een maxtor fireball 30 gb HD. Hij blijft hangen op het moment dat ik hem op master zet en opstar met de w98 bootflop. haal ik de jumper eruit en laat hem zo opstarten word de HD niet herkent maar start hij wel op vanaf de bootflop.

Ik heb net het tooltje van jullie site afgehaalt (maxblast) Ik hoop dat dit helpt

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja maar wanneer blijft je PC exact hangen? Gelijk bij het booten? Of boot ie zelfs helemaal niet? Tijdens IDE detectie? Tijdens booten met flop? Of wil ie niet van flop booten? Etc..etc..

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 10-01-2005 11:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
tijdens het booten van de flop. je hoort de flop wel rattelen maar dan stopt hij met rattelen en knippert er alleen een cursor links boven in het scherm. met de w98 cd precies het zelfde.

volgens mij als ik de opstartfloppy eruit haal doet hij precies het zelfde

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 11:49 ]

Pagina: 1