Toon posts:

[2000] CITRIX proxy settings werken niet goed*

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gegoogled, en zelfs op www.citrix.com zelf gezocht, maar ik kan het echt niet vinden:

De situatie is als volgt:
Op mijn stage (een school) zijn ze pas van internet provider verwisseld.
Vorige internet provider werkte via een proxy. De nieuwe provider niet.
Als je via een pc op de citrix server inlogt, kan je gewoon netjes internetten.
(citrix server --> windows 2000)

Probleem: Als je echt via een TC inlogt, heb je geen internet, want hij blijft zoeken naar die proxyserver, die er dus eigenlijk niet meer is.

Op de citrix server zelf is de proxy al uit de internet instellingen verwijderd.
Er wordt echter NIET via Group Policies gewerkt (ik heb er geen kunnen vinden daar) dus de internetinstellingen voor alle gebruikers in de group policies instellen, zit er dus helaas niet in.

In citrix zelf hebben we niet echt kunnen vinden waar we de proxy settings kunnen veranderen.

Weet iemand dus waar we deze kunnen vinden?
Alvast bedankt _/-\o_

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:20
Je proxy setting is user afhankelijk.
Je zal dus per gebruiker in de internetsettings de proxy eruit moeten halen.
Of je maakt een .reg bestandje die je laat meelopen in je loginscript

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Remc0 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:10:
Je proxy setting is user afhankelijk.
Je zal dus per gebruiker in de internetsettings de proxy eruit moeten halen.
Of je maakt een .reg bestandje die je laat meelopen in je loginscript
School :? ====> veeeeeeel gebruikers :r

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:36

Duinkonijn

Huh?

je kan toch een group policy aanmaken?

gebruikersconf --> win inst. --> internet --> verbinding

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Duinkonijn schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:41:
je kan toch een group policy aanmaken?

gebruikersconf --> win inst. --> internet --> verbinding
zoals ik al zei, er wordt op het moment niet met group policies gewerkt, er zal dus altijd over citrix worden gedraaid (lijkt mij dan hoor)
het zit echt in citrix zelf, want als je op de server zelf werkt, ken je gewoon internetten.
Het ligt ook niet aan de users.
Het stomme is, via een pc inloggen op de citrix, hup, internet
via een TC inloggen: geen internet :S

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:20
Als je via TC inlogt, en dan eerst even de proxy server uitzet, dan zal het wel werken. (als het goed is)
Dit komt, zoals ik al vermelde, omdat het user afhankelijk is.
Als dit dus werkt, maak dan, zoals ik al vermelde, een .reg file en laat deze meelopen in je loginscript.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Remc0 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:02:
Als je via TC inlogt, en dan eerst even de proxy server uitzet, dan zal het wel werken. (als het goed is)
Hoe bedoel je de proxy server uitzet?
Die bestaat gloof ik niet meer, omdat ze dus hier over zijn gestapt naar andere internet provider

edit:
de users kunnen overigens niet zelf hun internet instellingen veranderen, dit wegens veiligheid of weet ik het

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 11:07 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:36

Duinkonijn

Huh?

Remc0 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:02:
Dit komt, zoals ik al vermelde, omdat het user afhankelijk is.
Als dit dus werkt, maak dan, zoals ik al vermelde, een .reg file en laat deze meelopen in je loginscript.
vraag 2 of je wil toestaan dat gebruikers keys kunnen wijzigen
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:45:
[...]

zoals ik al zei, er wordt op het moment niet met group policies gewerkt, er zal dus altijd over citrix worden gedraaid (lijkt mij dan hoor)
het zit echt in citrix zelf, want als je op de server zelf werkt, ken je gewoon internetten.
Het ligt ook niet aan de users.
Het stomme is, via een pc inloggen op de citrix, hup, internet
via een TC inloggen: geen internet :S
je kan voor de terminal server ook een policy aanmaken

dat je op het moment niet gpo`s werkt wil niet zeggen dat je het niet in kan voeren

[ Voor 44% gewijzigd door Duinkonijn op 10-01-2005 11:09 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Duinkonijn schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:07:
[...]

vraag 2 of je wil toestaan dat gebruikers keys kunnen wijzigen
nou nee, lijkt me niet fijn als ze hier bijvoorbeeld van alles gaan verkloten..
leerlingen zijn brutaal tegenswoordig :p
je kan voor de terminal server ook een policy aanmaken
je bedoeld voor de server zelf?
Dus de local group policy ofzo?
(correct me if I'm wrong)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 11:20 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:51
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:13:
[...]
je bedoeld voor de server zelf?
Dus de local group policy ofzo?
(correct me if I'm wrong)
Local Group Policy is not done in een AD omgeving, dat moet je toch wel weten? Verder mis ik nog een aantal dingen in je topic, zoals het os en verdere details.

Maak een group policy in je AD, en allow daar je terminal server op? Proxy instellingen zijn per user.

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:23:
[...]

Local Group Policy is not done in een AD omgeving, dat moet je toch wel weten? Verder mis ik nog een aantal dingen in je topic, zoals het os en verdere details.

Maak een group policy in je AD, en allow daar je terminal server op? Proxy instellingen zijn per user.
os --->
(citrix server --> windows 2000)
lees bovenaan nog maar eens door hoor.. en nee, heb in tussentijd die niet veranderd...

Maar dat van die local group policy in AD wist ik niet, ik vroeg alleen maar of dat was wat er bedoeld was.

Verwijderd

Je zou de profielen van de gebruikers kunnen verwijderen, waarna ze automatisch weer aangemaakt worden bij opnieuw inloggen.
Maar ik raad zeer aan om het toch via een GPO te doen. Als er zo veel gebruikers zijn ben je beheertechnisch niet echt goed bezig als je die functionaliteit in AD niet gebruikt.

• leon1e
Zet het de volgende keer ook even in de titel dan :).

Verder heeft dit niet veel met citrix te maken, je hebt twee optie's:

1. Zet het in je login script (reg import)
2. Gebruik een group policy

Ook wel te vinden met de search ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:27:
Je zou de profielen van de gebruikers kunnen verwijderen, waarna ze automatisch weer aangemaakt worden bij opnieuw inloggen.
Maar ik raad zeer aan om het toch via een GPO te doen. Als er zo veel gebruikers zijn ben je beheertechnisch niet echt goed bezig als je die functionaliteit in AD niet gebruikt.
Ik ben er niet mee bezig, ik ben alleen maar op zoek naar de informatie, er loopt hier wel een systeembeheerder rond

lees : stagaire ikke dus.. :S

Maar profiel verwijderen.. zijn ze dan niet al hun opgeslagen gegevens kwijt?
(werken vaak aan werkstukken etc.. zou niet echt geklaag willen van leerlingen.. zijn er behoorlijk veel)

edit:
@ leon1e : ik ga het idd eens proberen met een script, iig bedankt. Lukt het niet, dan meld ik dat wel

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 11:32 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 09:14

mutsje

Certified Prutser

Je moet voor Terminal Servers / Citrix sowieso een group policy aanmaken in je AD omgeving. Je kunt bij de Internet Explorer Policy de proxy settings opgeven alsmede een locatie waar een eventuele PAC file gehost wordt. Als je deze middels Loopback policy methodiek(Merge) laat mee draaien krijgen alle mensen die inloggen op de TS/Citrix omgeving keurig de policy. De mensen die niet inloggen krijgen de policy dan niet. Verder als je niet met policies werkt op een Terminal Server omgeving is jou omgeving zo lek als een mandje.

• leon1e
lees : stagaire ikke dus.. :S
Echt geen excuus, gebruik de search, koop een goed boek, enz. Je moet er zelf ook iets aan doen hoor. :)
Maar profiel verwijderen.. zijn ze dan niet al hun opgeslagen gegevens kwijt?
(werken vaak aan werkstukken etc.. zou niet echt geklaag willen van leerlingen.. zijn er behoorlijk veel)
Afhankelijk van waar de documenten staan he ;).

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:31:
[...]

Echt geen excuus, gebruik de search, koop een goed boek, enz. Je moet er zelf ook iets aan doen hoor. :)
boek kopen voor alleen ff er achter te komen van die proxy ?? Ken me geld toch wel beter gebruiken..
heb search en alles gebruikt hoor.. alleen nergens iets wat over proxy in citrix ging :S

• leon1e
Ok,

Dan stel ik voor dat je het geld ergens anders voor gaat gebruiken. Dit is weer een topic waar je zelf 0,0% eigen inzet toont, ik heb je diverse malen op de search gewezen maar je doet er gewoon niks meer. Op dit forum is het de bedoeling dat je zelf ook dingen probeert / uitzoekt.

Ik zou je nog eens willen wijzen op onze Algemene gedragsregels (Netiquette).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.