[XP] Media Player opent niet bij dubbelklik

Pagina: 1
Acties:

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022
Sinds een tijdje kan ik mijn mp3 files niet meer openen door op de file te dubbelklikken. Ik wil ze graag openen via Media Player, maar om dat te bereiken moet ik nu eerst via rechtermuisknop naar "openen met" en dan kiezen voor Media Player. Ook filmpjes opent hij niet meer direct bij dubbelklik. :? Iemand een idee of wordt dit maar een nieuwe XP install?

Deliriant isti Romani.

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
dit kun je makkelijk genoegen zoeken bij de search..

Maar even antwoord op je vraag. Rechter muisknop, eigenschappen, wijzigen in media player.

Of anders naar deze computer, extra, maptopties, bestandstypen, en daar even gaan prutsen

Maja.... een reinstall mag ook ;)

[ Voor 10% gewijzigd door gertjan1985 op 10-01-2005 09:26 ]

• Saryon
Thanx voor je snelle reply, ik heb alleen deze 2 oplossingen ook al geprobeerd en alles staat gewoon goed ingesteld, ik snap er echt geen bal van. Ook bij .wmv bestanden gebeurd er niets, het lijkt wel alsof er een soort snelkoppeling ontbreekt 8)7

Deliriant isti Romani.

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04 15:44
Start Windows Media Speler op;
Ga dan naar extra => opties => bestandstypen;
Vink er alles aan.
Gelukt?

[ Voor 5% gewijzigd door DriesA op 10-01-2005 09:57 ]

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• Saryon
Nee, ik heb het net geprobeerd, maar het helpt niets. Het aparte is, is dat als ik media player eenmaal open heb staan (via rechtermuisknop dus) en het nummer afgelopen is, ik gewoon een nieuwe mp3 aan kan klikken waarna die gewoon begint met afspelen. Het probleem zit hem dus blijkbaar puur in het openen van MP.

Deliriant isti Romani.

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04 15:44
Welke Windows Media Speler heb je eigenlijk? Als je niet de laatste hebt, moet je die eens installeren (versie 10)?

Is het probleem misschien gekomen met het installeren van een andere speler? => verwijder die eens?

Long shot: Installeer een andere speler (Winamp), zorg dat deze de standaard speler is, als deze wel correct werkt (bij het dubbelklikken op mp3's) terug instellen dat WMP de standaard player is (je kan natuurlijk ook Winamp blijven gebruiken, is geen slechte speler)

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:23
ik heb een soort gelijk iets met wm player, als ik op avi files dubbel klik wil hij die opeens in winamp afspelen ipv wm player, maar ik heb bij de bestandtypen van de explorer gewoon wmplayer staan, bij rechter muis openen met geeft hij als eerste ook gewoon wmplayer maar dubbel klik is openen in winamp en ik kan dat niet veranderen

player versie 9.*

het is er zomaar in gerold, winamp had ik er al een hele tijd op staan en wmplayer ook en toen werkte het wel gewoon en ik heb nix veranderd op het installeren van firefox na, en die wil ook alles in winamp openen bij het downloaden van bestanden ook al stel ik daar wat anders in

dus ik denk dat het daar in de buurt zit
gebruik jij ook firefox?

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | Ecoflow Delta Pro 3.6kWh | 450x Nera | Home Assistant

• Saryon
Ik gebruik ook Firefox, maar ik had het probleem al toen ik nog IE gebruikte.
Ik zal straks dat trucje met Winamp eens proberen.

Deliriant isti Romani.

• Saryon
Ik heb net Windows Media Player 10 geinstalleerd en het probleem is verholpen! :*)
Iedereen bedankt voor de adviezen! _/-\o_

Deliriant isti Romani.

Pagina: 1