[2000] Kan legalnotice niet definitief weg?*

Pagina: 1
Acties:

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Hallo,

Ik heb een systeem gemaakt die moet automatisch inloggen wanneer er stroomuitval is geweest. Ik heb met tweakui gezorgt dat dat kan, alleen dan moet ik 2 bestanden in het register verwijderen, die altijd komt VOOR het inlogscherm. Volgens mij is dat verplicht bij een Windows domein?? Naja, in zoverre, het betreffen de keys legalnotice text en llegalnoticecaption onder:

HKLM\software\microsoft\windows\currentversion\policies\system.

Deze verwijder ik, maar komt steeds weer terug. Is er een mogelijkheid dat ik dat scherm standaard bij services kan uitschakelen (wat ik wel eens gehoord heb??)

Alvast bedankt.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je geen domain policy die iedere keer die legal notic terugzet ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• gertjan1985
Dat zou best kunnen. Daar heb ik geen idee van, en ik kan dat ook niet zien...
Maar ik dacht altijd dat je in services ofzo die policy uit kon zetten. Niet dat je dan in het register gaat kloten, want op sommige domeinen is er een policy dat er 1 standaard register, die elke keer bij de opstart weer geimporteerd wordt...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat zal je dan met de beheerder van het domein moeten bespreken, policies zijn er in de regel niet helemaal voor niets :P

offtopic:
Een vraagteken == vraag, meer vraagtekens == overdreven, dus ik laat er maar 1 staan in de topictitel ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• gertjan1985
Sorry van die vraagtekens, maar wij hebben 2 netwerken in het bedrijf waar ik werkzaam ben. 1 waar ik niks over te zeggen heb, het ander waar ik volledig beheer over heb. Wij mogen met de pc's die op dat laatste netwerk hangen, bepaalde dingen wel doen, en bepaalde dingen niet doen omdat het op het domein hangt van het bedrijf.
Omdat dit iets is wat alleen voor een pc van noodzaak is, en het betreft een pc van ons eigen netwerk, kan dit dus.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die registry key die je noemt komt wel degelijk via een policy binnen, je zal dan ook contact op moeten nemen met degene die je netwerk (/domain) beheert om dit uit je policies te laten weghalen - dat is de enige (juiste) manier :)

• gertjan1985
Hmm.. ja omdat het register steeds weer opnieuw wordt geimporteerd bij de opstart. Maar ik hoorde dat je ook ergens in Windows iets kon wijzigen, dat je dit niet bij de opstart wou hebben. Dat kun je dus op zo'n manier omzeilen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Trek de netwerkaansluiting er uit en zorg dat je niet meer op het domein aanmeld :P Verder ben je "overgeleverd" aan de domeinbeheerder. Maar als het nodig is dat het weg gaat, zou heel even met die persoon praten / mailen genoeg moeten zijn. Het lijkt me niet de bedoeling om nu te gaan bespreken hoe beveiligingen te omzeilen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• gertjan1985
Verbinding eruit is geen oplossing. Pc moet bestanden naar netwerk toeschrijven.
Maar oke.. laat maar! :)

Bedankt voor jullie reacties!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:54
gertjan1985 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 11:15:
Verbinding eruit is geen oplossing. Pc moet bestanden naar netwerk toeschrijven.
Maar oke.. laat maar! :)

Bedankt voor jullie reacties!
Group policy zit nog gewoon in de cache, je moet hem dan echt uit het domein halen. Of de policy deleten ;).
Pagina: 1