Ik heb gisteren pogingen gedaan om mn ATI Silencer 1 (die op een Club3d R9700 zit) op een fancontroller aan te sluiten. Daarvoor moest ik wat hannesen met stekkertjes, standaard zit er alleen een aansluiting voor op de VGAkaart zelf.
Het volgende probleem doet zich voor. De fan van de Silencer weigert gewoon te draaien. Van alles heb ik geprobeerd, op +12 / GND, +5 / GND, GND / +12 enz. aansluiten. Echt niet werken dus.
Op de VGAKaart zelf aansluiten werkt wel, maar dan kan ik hem dus niet regelen en daar ging het nou net allemaal om...
Wat verdere specs: MSI Neo2 K8N, Club3d R9700, Q-tec 350W voeding.
Iemand enig idee waarom dit niet werkt? Komt er niet gewoon 12V uit de VGAkaart? Of wijkt dit op enige andere manier af van de spanning die de voeding levert?
Ome Jeg wacht vol spanning...
Het volgende probleem doet zich voor. De fan van de Silencer weigert gewoon te draaien. Van alles heb ik geprobeerd, op +12 / GND, +5 / GND, GND / +12 enz. aansluiten. Echt niet werken dus.
Op de VGAKaart zelf aansluiten werkt wel, maar dan kan ik hem dus niet regelen en daar ging het nou net allemaal om...
Wat verdere specs: MSI Neo2 K8N, Club3d R9700, Q-tec 350W voeding.
Iemand enig idee waarom dit niet werkt? Komt er niet gewoon 12V uit de VGAkaart? Of wijkt dit op enige andere manier af van de spanning die de voeding levert?
Ome Jeg wacht vol spanning...
[ Voor 5% gewijzigd door Jeg op 10-01-2005 09:07 ]