I/O Error na systeem crash

Pagina: 1
Acties:

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 11:01

Donnie

AKA DonCorleone

Topicstarter
Tweakers,

ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen. Gister ochtend ben ik begonnen met een grootschalige backup van mijn systeem, na een dvdtje of 5 gebrand te hebben liep mijn systeem vast tijdens het branden, waarna ik een harde reset heb moeten uitvoeren! Tijdens het opnieuw starten van het systeem starte mijn windows XP professional niet op. Ik heb de windows xp install disk erin gestopt en opgestart vanaf deze disc, tot mijn verbazing zag de installatie mijn s-ata schijf niet!(ata schijf wel) ( en ja ik heb op F6 gedrukt tijdens de installatie) Weer de computer gereset en ditmaal opgestart met de emergency disks van partition magic 8, deze zag mijn 2e schijf wel, maar nu was mijn active partitie opeens niet meer active! Partitie dus weer active gezet, met de hoop dat het systeem hem weer zou herkennen, ook dit was echter niet het geval(de oplossing)!

Mijn enige hoop was nu nog, windows xp opnieuw te installeren (op de ata schijf) en vanuit windows te gaan kijken wat het probleem was(natuurlijk met behulp van GoT) :-)

Installatie van win xp ging vlekkeloos totdat ik de promise sata driver installeerde, zodra ik namelijk opnieuw opstarte duurde het een eeuwigheid om windows op te starten! (het scherm blijft echt 5 min zwart tot het win logo komt, en dan duurt het nog is een kleine 10 min totdat hij er helemaal is). In de windows verkenner was de schijf nu wel zichtbaar, maar ik kon maar 2 van de 3 partities benaderen!?!?!?! En laat dat nou juist de partitie zijn die ik het hardst nodig heb, al mijn persoonlijke dingen staan hier namelijk op... Probleem bij partitie openen: i/o error

Ik hoop dat iemand dit probleem herkend, en mij hiermee kan/wil ondersteunen, mijn dank ik zeer groot!

Sys specs:
WinXP Prof
AMD Athlon 3200 XP
MOBO: MSI K7T Turbo 2
1 Gig Ram geheugen
1x ata maxtor schijf 7200rpm (120 gig)
1 x s-ata maxtor schijf (160 gig 8 Mb cache)

Ik hoop dat jullie zo genoeg info hebben, zo niet dan hoor ik het wel...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

maxtor powermax of andere hd-check proggies al gebruikt?

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Topicstarter
Powermax al geprobeerd ja, geeft geen resultaat!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Topicstarter
Niemand een andere oplossing voor me, of een goed hd recovery tooltje of iets dergelijks...