Toon posts:

effe iets inscannen: heeft u 10 minuten geduld??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een scanner aanschaffen.
Nou zag ik een mooie canon 1220 lekker plat!
en usb kabel alleen dus ook genoeg voor stroomtoevoer. Dus dat scheelt weer kabels :9
marrrr als je iets op hoge resolutie wilt inscanneen 480 SECONDEN!!!!!;( pff... is dat normaal? en wil je iets zwart wit inscanneen ook 120 seconden aldus volgens site van canon ook gebeld. Klopt echt. Heeft het niet met de snelheid van je systeem een beetje te maken? weet iemand anders een compakte scanner? EN snel?

als ik aan compact denk valt hp eigenlijk al af..

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb zelf een Canon N656U, en de snelheid is gelijk aan die van de Canon 1220 (maar de 1220 kan tot 2400x1200). Maar hoe kom je aan die waarden? Je moet even de specs op de Canon site bekijken. Hij scant sneller dan een even dure HP, maar hij scant wel veel beter. Mijn mening is dat HP beter in printers is, en Canon in scanners :) Ik wou eerst een HP 3400C kopen, maar de goedkopere Canons zijn beter en stukken sneller (het scheelt niet een klein beetje)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb ff snel op de Canon site gekeken, en je hebt gelijk. Maar vergeet niet dat 1200dpi bij een normale foto een gigantische afbeelding geeft, en in de praktijk gebruik je meestal maar 300 a 600 dpi, tenzij je een fotootje sterk wilt vergroten met je scan. In de praktijk scant ie gewoon lekker snel. En hij geeft goeie kleuren en een grote scherpte. Als je die 1200 dpi niet nodig hebt dan zou ik gewoon de N650U of N656U kopen (technisch identiek). Resolutie 600x1200 en prijs tussen de 200 en 250 gulden. Ik had mazzel bij Mediamarkt dat ie verkeerd geprijsd was en heb 'm voor 199 meegenomen maar nu staat ie ineens voor 239 :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

uhh

usb is niet zo vlot, als je een a4 wil inscannen ben je gewoon wel ff zoet, zeker op een hoge resolutie. Je kan ook gewoon een mustek met usb gebruiken en dan op 100dpi inscannen. Doe zelf de berekening maar maar een a4 duurt bij mij ongeveer een minuut..

I have usernames older than you.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Het heeft weinig met de interface te maken, want het scanmechanisme kan gewoon niet sneller. Alleen als je een dure scsi scanner koopt dan zit er een sneller mechanisme in plus een snellere interface. Als je een goeie USB scanner wilt dan is Canon een aanrader. De N656U staat ook mooi bij je muis als je een MS Explorer muis hebt :)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

weet niet (van die muis), maar die mustek voldoet en was 2 jaar geleden 135 piek op de hcc, dus ik klaag niet zo snel. Maar lagere resoluties scannen lekker snel, en daar ging het eigenlijk om. Ik zag bij de giraffe (ja, nieuwe schrobbert nodig :)) zo'n kanon liggen voor 199, misschien is dat wat ?

I have usernames older than you.

Pagina: 1