Toon posts:

[XP] Sneller werkgroepen vinden in Microsoft-Netwerk *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er een programma is waarmee je een netwerk kan laten uitpluizen en al de gevonden werkgroepen laat weergeven in explorer? :)

Mijn probleem is dat als ik mijn Laptop aanzet het lang(15min) :O duurt voor al de werkgroepen in mijn thuis netwerk zichtbaar worden.

In de tijd dat de werkgroepen niet zichtbaar zijn voor de Laptop kan ik wel vanaf een pc in een andere werkgroep in de gedeelde mappen van de Laptop komen.

Iemand een goede oplossing? 8)7

Gr Micha

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Acheron

updatepack.nl

als je de naam weet kan je deze toch in de adresbalk intypen: zoals

code:
1
2
\\naamcomputer
ENTER

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-04 21:05
En anders misschien een aantal snelkoppelingen maken ?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-04 09:31
Pingen wil ook weleens helpen, dit kan ook in een batch tijdens het booten.

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Als Windows XP naar gedeelde bestanden zoekt, doorzoekt het namelijk ook de geplande taken.
Blijkbaar kost deze bug u tot dertig seconden extra wanneer u via een netwerk gedeelde bestanden wilt bekijken.
Ook gewone gebruikers zonder een netwerk kunnen echter voordeel halen uit deze aanpassing.

Klik op START vervolgens op RUN. In het dialoogvenster dat verschijnt, voert u REGEDIT in.
Klik vervolgens op OK of druk op de [Enter] toets.
In het register moet u vervolgens dubbelklikken op de verschillende sleutels. Het volledige adres is :

HKEY LOCAL MACHINE / Software / Microsoft /Windows / Current Version / Explorer / RemoteComputer / NameSpace

Als u hier aangekomen bent, selecteert u de sleutel : {D6277990-4C6A -JJCF-8D87-00AA0060F5BF}
en verwijdert deze via de [Del] toets

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Versnel je netwerk browsing door het volgende te doen:

Open "Regedit"
Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current
Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace

Zoek de sleutel genaamd:
{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

Rechtse klik erop en verwijder het.

Nu hoef je alleen nog maar te herstarten en het werkt! Je zult dan zien dat je sneller kunt browsen door je netwerk!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

het probleem komt omdat je masterbrowser in je netwerk niet direct op zoek gaat naar je laptop probeer dit dus te forceren.. verkies een nieuwe masterbrowser, force een "election".
(google met browser election force) levert je het progje "browstat" op, ik ken het niet, maar ik denk dat het je kan helpen.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:48
...daarom gebruik ik veel liever FTP, dat doet het tenminste gelijk...

* Bananenplant heeft wel eens gehad dat ie op een dual-boot machine de machine van de vorige boot nog zag staan in het lijstje :P

Maar die reg-dingen lijken me wel zinvol als het er ook voor zorgt dat alle machines in het netwerk er gewoon komen te staan als je erbij wilt :) .

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ucchan schreef op maandag 10 januari 2005 @ 02:08:
...daarom gebruik ik veel liever FTP, dat doet het tenminste gelijk...
offtopic:
Alleen is het - printers er nog buiten gelaten - dan zo lastig om realtime alle servers op een rijtje te zien :+

SA --> Windows Operating Systems + titel edit per het WOS policy.

Ik neem aan dat je XP gebruikt trouwens, geef dat even aan. Overigens zal je nu je de regkey tip kent, veel moeten vinden met [search=00AA0060F5BF] dus loop de tips daar even langs.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:30
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 01:15:
Weet iemand of er een programma is waarmee je een netwerk kan laten uitpluizen en al de gevonden werkgroepen laat weergeven in explorer? :)

Mijn probleem is dat als ik mijn Laptop aanzet het lang(15min) :O duurt voor al de werkgroepen in mijn thuis netwerk zichtbaar worden.
Dat is 'by design'; enige waarmee je eea kunt versnellen is een WINS server, maar ook die biedt geen garanties dat je altijd alle werkgroepen te zien krijgt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 09:21
Waarom heb je meerdere werkgroepen in je thuisnetwerk ? Heb je zoveel computers ?

Alles in een werkgroep werkt veel sneller. Kijk ook even naar je protocollen van je PC's als je tcp/ip, ipx en netbeui naast elkaar gebruikt wordt via alle protocollen gezocht volgens mij. Alleen tcp/ip is genoeg.
Pagina: 1