[IE] Javascript: over image geen venster weergeven

Pagina: 1
Acties:

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:13

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Ik heb dit geloof ik al eens eerder hier voorbij zien komen maar kan het niet meer vinden via de zoekfunctie. Ik weet ook niet welke termen ik moet gebruiken om te zoeken, maar het gaat om het volgende.

Iemand die ik ken heeft een website met een top-banner. Deze top-banner is een image. In Internet Explorer krijg je een irritant venster te zien als je er met de muis overheen gaat. In dat venster kun je dan selecteren of je hem wil door e-mailen of wil printen. Ik had laatst geloof ik gezien dat daar een javascriptje was waarmee je dit kon uitschakelen. Weet iemand deze toevallig nog?

In FF krijg je niet zo'n irritant schermpje. Echt iets voor IE.

Mijn dank alvast :)

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 22:56
galleryimg="no" binnen je IMG tag zetten, of de optie binnen je internet explorer uitzetten natuurlijk. (Extra --> internet opties --> geavanceerd --> "Werkbalk Afbeeldingen weergeven" uitzetten)

zal ongetwijfeld niet binnen de W3C standaarden vallen, maar goed.

[ Voor 94% gewijzigd door eXcyle op 10-01-2005 01:01 ]

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
eXcyle schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:58:
galleryimg="no" binnen je IMG tag zetten, of de optie binnen je internet explorer uitzetten natuurlijk. (Extra --> internet opties --> geavanceerd --> "Werkbalk Afbeeldingen weergeven" uitzetten)

zal ongetwijfeld niet binnen de W3C standaarden vallen, maar goed.
Het werkte :) Geen javascriptje dus...
Mijn dank _/-\o_ :>

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Alternatief is om de banner als achtergrond in een <div> tag te zetten.

<div style="background-image: url(plaatje.jpg); width: 100px; height: 50px;"></div>

Nu ook zonder stropdas

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Hagar schreef op maandag 10 januari 2005 @ 01:10:
Alternatief is om de banner als achtergrond in een <div> tag te zetten.

<div style="background-image: url(plaatje.jpg); width: 100px; height: 50px;"></div>
Klopt, heb ik hem ook gezegd maar dat ging niet helemaal lekker. Zelf zou ik dat ook gedaan hebben. Ik werk met frames en hij niet. Als je frames gebruikt kun je dat ook heel makkelijk toepassen, maar omdat hij dat niet heeft moet je die achtergrond helemaal op de juiste plek krijgen. Heel gedoe in ieder geval en ik zag zo'n stukje code al een keer eerder voorbij komen dus vandaar mijn vraag :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:36

crisp

Devver

Pixelated

HTML:
1
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no">

in je head-sectie; dan geldt het voor alle plaatjes in je document.

(voor de search)

Intentionally left blank

Pagina: 1