Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103968

Topicstarter
Ik kom op het forum een hoop topics tegen die gaan over smartphones maar geen van allen gaan over over de qtek 8080 zonder simlock. Alle topics gaan over de versie in combinatie met een provider. ( orange, t-mobile )

Toch zit er een hoop verschil in die versies. Alle software die ik tegenkom en evt wil gaan gebruiken werken niet altijd met mijn smartphone. Qtek 8080 met los abbonement bij de mycom, simlock vrij icm met tomtom mobile.

Iemand die hier ook ervaring mee heeft en ook wel eens veilig wat allerhande software wil instaleren op z'n phone zonder bang te zijn dat het toch voor een phone is zonder de originele software.
De site van qtek bied weinig uitkomst want die is alleen in het Deens of Noors of wat ze daar dan ook mogen spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-07 05:38

Bergen

Spellingscontroleur

Anoniem: 103968 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:32:
Deens of Noors of wat ze daar dan ook mogen spreken.
offtopic:
Zweeds. ;) ("Produkterna tillverkas av HTC Corporation i Taiwan och distribueras av Brightpoint Sweden AB.")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kick :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
blijkbaar ben ik de enige met deze telefoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kick (we blijven het proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Ook ik heb deze telefoon: de qtek 8080 (eigenlijke naam: HTC Voyager, maar ook wel spv e200 smartphone 2 etc. genoemd)

Echter gekocht gekregen bij belcompany icm tomtom mobile.
Deze was bij aanschaf reeds simlockvrij :D

Taal is gewoon Engels, alleen de T9 taal is te wijzigen naar nederlands(met Zimmermann T9 Config Utility zelfs standaard te zetten).

Ik heb um al geupgrade met de dangaard rom;
manufacturer version 1.11.1036 / microsoft: 4.20.13349.0 / operator:1.10.10.1 / radio version: 1.16.01 / language: 1.11.10.36
Deze info is te zien via menu/settings/about (menu/8/5).
Rom is te downloaden via: tomtom.it

Werkt hier prima, nog geen onoverwinnelijke problemen tegen gekomen.

edit:
toevoeging 14.01.05

Heden is mijn Kingston 512 kaartje (a Euro 32.50) aangekomen.
Werkt prima: ik heb tomtom mobile ernaar toe gecopiëerd en wat TT3 map's er aan toegevoegd.
Werkt prima, tomtom is in zijn nopjes en ik dus ook ;)
lezen en schrijven (bijv foto's saven op storage card) vanuit toestel naar SD geen probleem (in tegenstelling tot andere berichten, maar dit kan aan nieuwe ROM liggen).

Ook is het me gelukt om de nummers van de sim naar de telefoon te copiëren mbv. m2simcopy.cab (www.marauderzstuff.com).

[ Voor 30% gewijzigd door equinoxe op 14-01-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:) :) ja wat goed. Eindelijk iemand die er iets vanaf weet. Sim kaart kopieren vond ik al vreemd dat dat dus niet standaard kon. Bedankt voor de link. Hoe heb jij tomtom gekopieerd?

Ik krijg hem dus niet werkend op een grotere sd kaart ! Hoe flash je eigenlijk je telefoon? Krijg je met die nieuwe rom dus ook alles in het nederlands ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
about TOMTOM
Ik heb me een cardreader aangeschaft, activesync werkte niet mee met copiëren.
gewoon de originele mmc van tomtom naar desktop gecopiëerd, daar de nieuwe maps (duitsland en major roads europe van TT3) aan toegevoegd en weer naar de SD gecopiëerd, daarna gewoon in de qtek gestoken..
Wel heb ik wat zooi gedelete (symbian zooi en buitenlandse spraak) zie het grote tomtom mobile topic voor de nodige tweaks etc.

About ROM:
Deze is engelstalig, ALLEEN T9 is in te stellen op NL.

About Sim-contacten:
Simtooltje is idd handig, alhouwel er ook al providers zijn die iets soortgelijks al in het extended rom van de spv hebben ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hem net geflasht en het lijkt wel of de interface qua kleuren wat veranderd zijn. Weet je zo of er hele grote veranderingen in zijn gekomen.
Ik krijg dat simcopy progje trouwens niet aan de praat. Ik zal wel weer iets verkeerd doen maar hij zegt dat hij hem niet kan installeren omdat hij hem niet kan koppelen aan een bepaald bestand ??????? Ik had hem gewoon gekopieerd naar een mapje op m'n phone en daarna via de filemanger geselecteerd maar als ik zeg RUN dan krijg ik dus die melding. Enig idee?

edit
Laat maar ik heb hem al door. Ik had het bestandje eerst uitgepakt op m'n pc :z

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 103968 op 14-01-2005 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
Na installatie van SmartRunSetup van MoDaCo kan je via PC met rechtermuisknop een cab selecteren en "send to smartphone en Run" clicken, is een stuk makkelijker dan handmatige installatie :D

Ik heb nog niets gemerkt van de nieuwe ROM, maar ik heb phone ook nog niet zo lang, en heb na enkele dagen meteen de ROM vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die link werkt nog wel maar de download van het progje niet meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
Bij MoDaCo moet je eerst geregistreerd staan om te kunnen downloaden.. ;)

Hier werkt ut in ieder geval wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146744

ik heb ook een qtek 8080 en ben tevreden over de tel hoewel ik de mp3 niet aan de gang krijg maar me grootste ergenis er is nergens aan een autooplader te komen het toestel is al vervangen voor een nieuwere versie en de onderdelen zijn niet meer te krijgen en daar baal ik ontiegelijk van want bij gebruik van tomtom is hij zo leeg
Pagina: 1