Ik heb op mijn PC het volgende :
C:\> Windows 98
D:\> Windows 2000
E:\> Windows XP
F:\> Windows Longhorn
\Dev\HDA8 Slackware 10
Dit staat op 1 schijf.
Ik kan nu m.b.v. de Windows bootmanager alle Windows versies opstarten. Dat werkt prima. Echter kan ik het niet voorelkaar krijgen om met LILO de boel op te starten (zowel Linux als Windows).
Ik heb een bootdiskette laten aanmaken tijdens de setup waarmee ik Linux toch kan starten. Ik heb hier al flink liggen klooien maar het heeft nog niet mogen baten.
Na veel zoeken heb ik ergens gelezen dat je LILO niet in de MBR mocht zetten want dan zou Windows XP niet meer booten. Ik ga er nu dus ook niet (zelf) mee liggen klooien omdat ik de Windows versies gewoon werkend wil houden.
Ik heb al eens eerder gewerkt met Slackware 10, alleen was dit op een PC met alleen Linux. Al is dat al weer een half jaar geleden en weet ik niet zo erg veel van Linux af.
Wie kan mij helpen om met LILO zowel Linux als Windows te booten
[Overige, mogelijk relevante informatie]
Als ik 'lilo' intyp komt er het volgende te staan:
Added Windows *
Added Linux
Lilo.conf
C:\> Windows 98
D:\> Windows 2000
E:\> Windows XP
F:\> Windows Longhorn
\Dev\HDA8 Slackware 10
Dit staat op 1 schijf.
Ik kan nu m.b.v. de Windows bootmanager alle Windows versies opstarten. Dat werkt prima. Echter kan ik het niet voorelkaar krijgen om met LILO de boel op te starten (zowel Linux als Windows).
Ik heb een bootdiskette laten aanmaken tijdens de setup waarmee ik Linux toch kan starten. Ik heb hier al flink liggen klooien maar het heeft nog niet mogen baten.
Na veel zoeken heb ik ergens gelezen dat je LILO niet in de MBR mocht zetten want dan zou Windows XP niet meer booten. Ik ga er nu dus ook niet (zelf) mee liggen klooien omdat ik de Windows versies gewoon werkend wil houden.
Ik heb al eens eerder gewerkt met Slackware 10, alleen was dit op een PC met alleen Linux. Al is dat al weer een half jaar geleden en weet ik niet zo erg veel van Linux af.
Wie kan mij helpen om met LILO zowel Linux als Windows te booten
[Overige, mogelijk relevante informatie]
Als ik 'lilo' intyp komt er het volgende te staan:
Added Windows *
Added Linux
Lilo.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| boot = /dev/hda Message = /boot/boot_message.txt prompt timeout 1200 change-rules reset vga = 773 other = /dev/hda1 label = Windows table = /dev/hda image = /boot/vmlinuz root = /dev/hda8 label = Linux read-only |
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.