Toon posts:

[XP] NTFS schijf geeft IRPStackSize foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Altijd heb ik FAT32 gebruikt, maar vanwege enkele te grote bestanden wilde ik één schijf als NTFS indelen. Het gaat om een 80Gb schijf die als H: is ingesteld.
Er stond niks belangrijks meer op, dus converteren was niet nodig. Partitie FAT32 weggehaald, en nieuwe NTFS partitie gemaakt. Zou een koekie moeten zijn, maar nu geeft bij het opstarten Windows een BSOD met de foutmelding "NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS". Terugzetten naar FAT32 verhelpt dit.

Nu is dat een foutmelding die een paar keer hier op het forum wordt gemeld, (net als op Google natuurlijk), echter niet in combinatie met een NTFS conversie. De verschillende tips heb ik toch wel opgevolgd, zoals Virusscanner niet laten opstarten, in de registry de IRPStackSize waarde te verhogen (tot de maximale waarde van 50), en de Service voor verwisselbare media op 'Automatisch' te zetten ipv handmatig.

Helaas - geen succes.

Heeft iemand een nieuw idee of zelfs maar een verklaring voor dit vreemde verschijnsel?

Thanks!

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Misschien een beetje te voor de hand liggend, maar heb je al een chkdsk uitgevoerd?

Met werk programma heb je de partitie verwijdert? Standaard Windows beheer of Partition Magic oid?

Als je het in deze volgorde doet:
- FAT32 partitie verwijderen
- Opnieuw opstarten (eventueel wijzigingen laten herkennen)
- NTFS partitie aanmaken (zonder driveletter toe te laten kennen)
- Opnieuw opstarten (Test)

Het kan zijn dat windows nog denkt iets te kunnen wegschrijven op die FAT32 schijf, hoewel me dit onwaarschijlijk lijkt.

[ Voor 7% gewijzigd door hellbringer op 10-01-2005 20:12 ]