Continue schokken.

Pagina: 1
Acties:

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:45

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Ik heb sinds een week een nieuw systeem, helemaal alles opniew opgebouwd en alle drivers enzo geinstalleerd. Nu is het probleem vrij simpel, zodra ik een spel start, maakt niet uit wat, krijg ik om de 5 sec, een heel licht schokje, wat vrij irritant is. Het is niet van een programma wat op de achtergrond draait want dat heb ik al getest. Verder heb ik van alle onderdelen de nieuwste software geinstalleerd maar dit helpt niks.

Mijn systeem,
Asus A8N- Sli -deluxe, Athlon 64 3000+, Asus ati x300 SE, Creative audigy player, 1 Seagate ST340824A (ata 100), 1 Maxtor DiamondMax 10 200GB sata, 400 watt voeding, dvd brander en cd rom speler

-= Very annoying forum person =-

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:50

KneoK

Not in a million lightyears

Helpen oudere drivers wel ?

En met welke spellen en welke instellingen probeer je het ? Ik heb een beetje rondgekeken en als ik het goed begrijp is de X300SE net iets sneller dan een 9200SE (beiden ook 64 bits memory interface), dus verwacht geen wonderen...

[ Voor 8% gewijzigd door KneoK op 10-01-2005 00:17 ]

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:45

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
BioWEB schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:17:
Helpen oudere drivers wel ?

En met welke spellen en welke instellingen probeer je het ? Ik heb een beetje rondgekeken en als ik het goed begrijp is de X300SE net iets sneller dan een 9200SE (beiden ook 64 bits memory interface), dus verwacht geen wonderen...
Nee ik snap wel dat hij niet snel is, en dit is ook maar een tijdelijke kaart, maar hij schokte gewoon om de 5 sec ofzo. En als dat zelfs in een spel als unreal tournament 1 is ja, dan is er iets mis.
Maar ik heb al gevonden wat het was. Het bleek dus dat een onderdeel van norman, njeeves.exe continu iets doet en daardoor schokt hij. Wel vaag maarja

-= Very annoying forum person =-

Verwijderd

*Schopje*

Ik heb dit probleem ook. Alleen is het bij mij nog vaker, om de seconde zelfs. Ik heb ook een AMD64 3000 + en ook een seagate hd, alleen dan de 120 GB versie. (Rest van specs staat in mijn sig.)

Ik heb dit al geprobeerd:

Windows opnieuw erop (geen resultaat)
DMA gecontroleerd (was aan)
Temps bekeken (zijn goed)
virusscan (geen resultaat)
processen bekeken (niks raars)

Geheugen denk ik niet dat het is, want in andere topics vertelt men dat het volgens hun aan de harde schijf ligt. Dus zou dat een probleem geval kunnen zijn.

nog te gaan doen:
broer zet vanavond andere hd erin, om te kijken of dit helpt
rondzoeken naar andere opties
wanhopig doen, want kan amper iets doen zo.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welke drivers draai je? Heb je al gekeken naar chipset/processor(CnQ!!)/video/(audio) drivers?
Dat schokken in games aan de HD ligt lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien deze niet meer doet dan de boel inladen voordat de game begint, of hij moet aan het swappen zijn.
Zou je misschien iets uitgebreidere specificaties van je systeem kunnen posten? Want er zit zeker wel meer in dan een Athlon64 3000+ en een Seagate disk.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

@ Cybersteef

Het is niet alleen ingame, het is er altijd. Ook gewoon op het bureaublad en internetbrowsen, etc. En dat het om de hd gaat leek me, omdat dat in andere topics die ong. dezelfde inhoud hebben als deze daar naar word verwezen. Het rare is, dat dit het gewoon een paar maanden goed heeft gedaan en nu opeens 2 dagen niet meer 'goed' doet. Mijn specs (had al aangegeven dat ze in mn sig staan :P )

Processor: AMD64 3000+ @ 2,60
Moederbord: Abit KN8 SLI (socket 939)
GPU: ATI X800xt pe @ X850
Geheugen: 2x512 MB DDR ram
HD: Seagate 120 GB

Temps: moederbord: 33 C
CPU: 39 C
GPU: 40 C

Drivers: laatste catalyst, realtek driver (ik weet niet zeker welke?), Nforce 4 driver v 6.67

Cool en quiet staat niet aan.

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07 14:56
Probeer eens een andere videokaart, of klok/flash je videokaart eens terug. Misschien ook even scannen op spy/adware ?

www.frees-it.com

Verwijderd

Bladeslayer schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 00:47:
Probeer eens een andere videokaart, of klok/flash je videokaart eens terug. Misschien ook even scannen op spy/adware ?
Dat laatste heb ik gedaan, videokaart zou ik kijken wat ik kan doen. Bedankt alvast.
Pagina: 1