| [CiP] Project Xlox |

| [CiP] Project Xlox |
| Inleiding |
Dit is niet mod zoals de meesten van jullie die maken. Er komt geen computer in te hangen, het wordt een kluis! Dit zal ik even uitleggen, ik zal niet op de details ingaan maar het komt erop neer dat mijn zusje het zodanig bij mij verpest heeft dat ze mijn xbox niet meer mag aanraken, er moest dus een kluis komen, en dat doe je als casemodder natuurlijk in stijl
Een soortement casemod met een dik hangslot erop zou het worden.
Zie hier het eerste ontwerp:
Dit lijkt nog nergens op, maar het formaat van de kast is dus al duidelijk.
edit: Inmiddels hebben we de zij ventillatie gaten besloten te verlengen.
Wat verder gedacht en naar de winkelstraat om spullen te halen, en ziedaar:

Een paar platen 6mm MDF voor de kast, een plaat plexi van 32x32 voor de window, koperkleurige verf voor de buitenkant, aluminiumkleurige voor de binnenkant en de alvast gespoten sluiting/scharnieren.
ThaDheiz NL => Imphead kon het natuurlijk niet laten om gelijk de sloten en de scharnieren meteen te spuiten
| Na een middagje zagen: |

De zijkanten, voor ventilatie komt hier geperforeerd aluminium achter.

De achterkant, ook hier komt geperforeerd aluminium, hoe ik de bedrading van de xbox hierdoorheen laat komen bedenk ik tegen de tijd dat ik de plaat aluminium heb (niet in voorraad

En de bovenkant met het stuk plexiglas erin (nog steeds in folie). Het uiteindelijke effect moet een afgeronde window tot gevolg hebben, maar hier later meer over.

Om DVD's te kunnen kijken met gesloten kast moet er een window voor de IR-ontvanger zitten. Voor de looks een dubbele plaat plexiglas waarvan in de voorste een kogelgat is nagemaakt. Inmiddels is de onderste barst ook verder uitgedremeld en dus even goed zichtbaar als de andere barsten
Hier hoe hij er ongeveer uit gaat komen te zien. Ub3r L33T 5K1LL5 van Imphead
En hier hoe hij nu is:

De kast van achteraf, zo zijn de ventilatiegaten goed te zien.

De kast van achteraf, met plexi deksel bovenop.

Hier zie je hoe de kast netjes past

Hier nog eentje. Zo zie je hoe naadloos de kast op elkaar aansluit. Je ziet ook een heel klein beetje het verschil tussen het 4mm plexi en het 6mm mdf.

En dit is dan de laatste foto van vooraf. Het front moet d'r later nog tegenaan bevestigd worden, maar daar word eerst nog alles uit gezaagd.
| UPDATE |
Alweer een tijdje verder en er zijn al heel wat nieuwe spullen gehaald. Zo hebben we tussendoor moeten besluiten om een tweede kast te maken.

Dit is wat ik inmiddels binnenheb
De doucheslang
Mat-folie
Dobbelstenen
Het plexi (al in vorm neergezet met een logo-ontwerpje op de bovenkant/voorkant)
Het geperforeerde aluminium
Het extra hout voor de afwerking van de window in Xlox (met kneedbaar hout voor plamuurwerk)
Eerst maar wat klooien met Xlox:
De eerste stap was om de window uit te zagen in de extra stukken hout, en ziedaar:

De lichtere plaat komt bovenop het plexi te liggen om de afgeronde vorm te creëren, de onderste komt tegen de onderkant van het plexi voor ondersteuning.

ikke aan het schuren
ThaDheiz_NL => Imp in action

De window voor het plaatsen van het afgeronde stuk hout

En een shot na het inplamuren ervan

Detail van het spul. Het ziet er erg grof uit maar er komt nog een laag overheen en wordt daarna op niveau geschuurd met het MDF.
| Volgende keer: verder werken aan Vaultage |
| !Vaultage! |

| !Vaultage! |
Een doos maken voor een xbox is leuk. Maar als casemodder moeten er dan natuurlijk wel lichtjes in verwerkt worden

Het nieuwe kastje heet Vaultage en is ongeveer 16x16x10 cm geworden. Het is gemaakt van acrylglas en word bevestigd met dobbelstenen in de hoeken.

Hier zie je de dobbelstenen in de hoeken zitten. Alle hoeken krijgen een dobbelsteen.

Een close-up van de dobbelsteen in questie.

Hier zie je een brainstorm van imp en ik. We hadden alles in elkaar geplakt om te kijken hoe alles uit kwam.

Zoals je aan deze close-up ziet, gebruiken we dezelfde opbouw voor vaultage als voor xlox. Hier moet dan nog de bovenste plaat op komen en dan sluit alles naadloos af.

Vaultage uit elkaar gevouwen zonder top-panel. Hier zie je goed de verhoudingen net zoals die bij xlox zijn.

Imphead => Toen ik thuis was heeft ThaDheiz_NL nog een blowhole gemaakt voor de outtake-fan. De intake-fan is eigenlijk bedoeld om CPU's mee te koelen, maar hij zag er gewoon te masterlijk uit om niet te bestellen.

De blowhole voor de outtake-fan van vaultage. Hier de tekeningen aangebracht op het plexi.

Als je goed kijkt, zie je aan de uiterste binnenkant van de fan een blauwe streep op het plexi lopen. Dit was de laatste controle om te kijken of het allemaal wel klopte.

Zie hier het resultaat. Dit hebben we overigens uitgezaagt met een gatenzaag.

oh, wat past dat toch mooi

Hij past echt precies zoals we het hebben wilde

Aan de rechterkant is nog ruimte voor de stroom aansluitingen die we nog moeten zagen.

Hier een bovenaanzicht van vaultage, zonder top-panel

En hier met top-panel

Dit is de kap van de 486 voeding die we in Vaultage gaan stoppen...

En hier de voeding die in de behuizing zat en nu in Vaultage gaat

Zo zal de overige kabel van Vaultage door de doucheslag d'r uit moeten zien... Dope ain't

Dit hadden we nog over van de blowhole... Daar kunnen we uiteraard nog wat mee, maar dat zie je later
Volgende keer gaan we weer verder met xlox en vaultage... Xlox krijgt ccfl's en word in de grondverf gezet en Vaultage krijgt een straaljagermotor als intake fan d'r op bevestigd
| Volgende keer: de installatie van de CCFL's in Xlox en de CPU/intake fan in Vaultage |
| !Vaultage! |

| !Vaultage! |
Zoals beloofd zijn dit de foto's van de dingen die ik gedaan heb aan Vaultage. Imphead is bezig geweest met Xlox in de grondverf te zetten, hier hebben we helaas (nog) geen foto's van.

Hier zie je dat ik de voeding op de basis plaat plexi heb geplakt, althans, ik heb de afstandbusjes op geplakt. Volgende keer maar ik een klein "putje" met de boormachine en dan een beetje lijm erin en dan het afstandbusje d'r in. Dan staan ze nog steviger vast

Hier zie je hoe ik de draden heb geisoleerd heb met het lijmpistool

Hier de backplate, helaas kon ik geen ijzerzaagjes meer vinden en dus de rest van de uitgangen niet meer uitzagen

Het algehele plaatje van hoe vaultage erbij staat. Gaat allemaal goed komen

Je kan hier goed zien hoe alles in elkaar zit. Door de doucheslang moeten kabels worden getrokken zodat we in xlox een molex hebben voor de CCFL's

De intake fan

Hier weer de doucheslang en ook de podmeter voor de intakefan aan de voorkant
| Volgende keer: Xlox in de (echte) verf zetten en de laatste werkzaamheden aan Vaultage |
| Toestemming van m-m |
| Stay Tuned for the next update! |
[ Voor 94% gewijzigd door ThaDheiz NL op 16-04-2005 19:44 . Reden: update 1 + vaultage :D ]