Toon posts:

Draadloos router als access point.. mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag mijn draadloze router als access point willen gebruiken.

Op dit moment is er al een draadloze router die met een ADSL modem is verbonden. Nu wil ik een 2de draadloze router op die andere draadloze router aansluiten.
Is dit mogelijk? Kan een draadloze router als access point worden gebruikt? Zo ja, hoe moet ik dat, ongeveer, instellen in de 2de router? Ik heb namelijk een merkloze router met minimale documentatie. Dus ik heb geen flauw idee welke instellingen ik moet gebruiken wil ik hem als accesspoint gebruiken...

Verwijderd

Gewoon de uplink-kabel in een van de switch-poorten pluggen en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:12:
Gewoon de uplink-kabel in een van de switch-poorten pluggen en klaar.
probleem is dat die 2de router 15 meter verder op is (andere kant van een gemeenschappelijke trappengang). Dus een kabel vanuit router 1 naar router 2 kan niet.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:29
Hoe wil je die router als accesspoint gebruiken als hij niet aan het netwerk wordt gekoppeld??

Of moet het een soort versterker (o nee dat mag ik niet zeggen, repeater) worden?? Dat is ook wel raar trouwens na 15 meter....

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Verwijderd

Topicstarter
hesselbeertje schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:17:
Hoe wil je die router als accesspoint gebruiken als hij niet aan het netwerk wordt gekoppeld??

Of moet het een soort versterker (o nee dat mag ik niet zeggen, repeater) worden?? Dat is ook wel raar trouwens na 15 meter....
ja, het moet een repeater worden. Omdat er heel veel muren tussen mijn kamer en die 1ste router zit, is de draadloze verbinding op mijn kamer zeer slecht. En naast mijn is er nog een kamer die gebruik wil maken van internet, maar die heeft helemaal geen verbinding. Nu wil ik dus het signaal versterken/repeaten dmv een accesspoint. Maar ik heb alleen een draadloze router tot mijn beschikking. Dus vroeg ik me af of ik een draadloze router kan gebruiken als repeater...

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Als 't kan (denk 't wel). Ben je alsnog afhankelijk van de verbinding tussen router1 en router2. Die dus slecht is (zeg je zelf)...

Kabeltje trekken is mijn advies, anders schiet je er niks mee op. de andere router gaat echt niet ineens harder zenden omdat ie een andere router ziet...

En waarom een router? waarom niet gewoon een losse AP? Je hebt toch geen Wan/Lan scheiding erin :?

Of Lan-Over-stopcontact?

[ Voor 6% gewijzigd door J2pc op 09-01-2005 22:33 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
nou die router kan in een hoek (andere kant kamer tov computer) zetten: hier is de verbinding ook al stukken beter. Desnoods plaats ik hem in de gang, waar de verbinding nog beter is...

En die draadloze router had ik hier voor de hand. Ik heb geen zin om een Accespoint te kopen, terwijl ik een draadloze router heb.

Maar nu vroeg ik me dus af of een WLAN router kan worden aangesloten (draadloos) op een andere WLAN router. En welke instellingen ik dan moet invoeren in de 2de router.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ok, dan begrijp ik 'm :)

Misschien dat je een ad-hoc instelling hebt of zo? Zonder wat meer info over de router zelf kunnen we hier denk ik ook vrij weinig.

Anders wat screens van je config-pagina?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:10:
Ik zou graag mijn draadloze router als access point willen gebruiken.

Op dit moment is er al een draadloze router die met een ADSL modem is verbonden. Nu wil ik een 2de draadloze router op die andere draadloze router aansluiten.
Is dit mogelijk? Kan een draadloze router als access point worden gebruikt? Zo ja, hoe moet ik dat, ongeveer, instellen in de 2de router? Ik heb namelijk een merkloze router met minimale documentatie. Dus ik heb geen flauw idee welke instellingen ik moet gebruiken wil ik hem als accesspoint gebruiken...
Je wilt je Wireless router dus zo inzetten dat deze puur als extra AP / Repeater ingezet word.
Als jij al niet eens het merk weet , hoe moeten wij dan weten of dit uberhaupt mogelijk is :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat er "standaard" instellingen zijn om een router om te zetten in een access point. Ik vroeg me ook af of het mogelijk was een router te gebruiken als access point. Is dat wel uberhaupt mogelijk...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Again, dan zul *JIJ* met informatie moeten komen, types, model nummer, pics, scans, screenshots .. whatever

Tijd voor een nieuwe sig..

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 00:15
Ik wil hetzelfde proberen, maar dan met de Benq AWL-700. Ik kan alleen niks vinden in de handleiding of op de site hoe ik van deze router een AP maak, iemand enig idee?

Wil hem dus als AP gebruiken en dan aansluiten op mijn router draytek vigor 2200e, omdat die router beter configureerbaar is.

[ Voor 29% gewijzigd door kavorka op 10-01-2005 13:05 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
De meeste wireless routers kunnen niet wireless aan een andere router/AP in bridge mode gekoppeld worden. Ik heb het zelf nog niet kunnen vinden op een Linksys BEFW11S4 en een CNetUSA cheapo ding.

Wat betreft router als AP gebruiken: mijn CNetUSA ding is gewoon AP thuis, had een AP nodig en ook een nieuwe switch -> goedkope router met 4 poorts switch erin, ding doet perfecte bridging tussen de 4-poorts switch en het WLAN gedeelte, net als een normaal AP met een losse switch eraan. Alleen de webadmin laat je niet instellen om het WLAN gedeelte aan een ander AP te hangen.
Pagina: 1