[Discussie] Te weinig tijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-10 13:12

RMB

Nee, geen right mouse button!

Topicstarter
Hoi.
zoals jullie vast weten is het pas sint en kerst geweest. Dan zullen veel mensen games gekregen hebben. ook wel gekocht.
nou, ik heb pas (gekregen of gekocht) :
Doom 3
Half Life 2
Call of Duty
GTA san andreas
WRC4
Killzone

Nu heb ik 1 probleem, het zijn zo veel topgames, die ik niet wil missen
Daarom heb ik ze gekocht....
Maar jullie denken wat zeurt die nou met die games?
nou... ik heb gewoon geen tijd om die games uit te spelen!
aangezien GTA heeel wat uurtjes in zich heeft, en een game als WRC4 ook niet aan de korte kant is......
Dit vind ik toch wel zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 20:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Wat is je discussiepunt dan?
'Klote' voor je :P dat je zoveel games te spelen hebt :P maar verder snap ik het even niet?

Maar wie zegt dat je die games meteen moet spelen? Ik speel spellen ook vaak pas een half jaar nadat ze uit zijn. Is veel fijner om te spelen als de hype alweer voorbij is en je met een onbevooroordeelde blik aan een game kunt beginnen.

[ Voor 52% gewijzigd door Not Pingu op 09-01-2005 21:45 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:58

Wmm

Waarom wacht je dan niet gewoon totdat je aan een nieuwe game "toe bent".
Nu liggen er dus games op je te wachten thuis waar je nog lang niet aan toe komt om te spelen. Koop ze dan gewoon later, spaart je ook een hoop geld uit lijkt me :).

En shooters nemen toch niet zoveel tijd meer in? Doom 3 en Half Life 2 schijn je niet zo lang over te doen om uit te spelen (zelf geen ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RMB schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:42:
Hoi.
zoals jullie vast weten is het pas sint en kerst geweest. Dan zullen veel mensen games gekregen hebben. ook wel gekocht.
nou, ik heb pas (gekregen of gekocht) :
Doom 3
Half Life 2
Call of Duty
GTA san andreas
WRC4
Killzone

Nu heb ik 1 probleem, het zijn zo veel topgames, die ik niet wil missen
Daarom heb ik ze gekocht....
Maar jullie denken wat zeurt die nou met die games?
nou... ik heb gewoon geen tijd om die games uit te spelen!
aangezien GTA heeel wat uurtjes in zich heeft, en een game als WRC4 ook niet aan de korte kant is......
Dit vind ik toch wel zonde!
fijn om te weten dat je te weinig tijd hebt om al deze games te spelen :S?
maar wat moeten we er verder mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09-2020
Herkenbaar maar ik snap je vraag niet helemaal.
Ik kan een dag echt niet langer dan 24 uur maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
nope heb maar @home basis dus gaat wat traag ;)
Gunp01nt schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:43:
Wat is je discussiepunt dan?
'Klote' voor je :P dat je zoveel games te spelen hebt :P maar verder snap ik het even niet?

Maar wie zegt dat je die games meteen moet spelen? Ik speel spellen ook vaak pas een half jaar nadat ze uit zijn. Is veel fijner om te spelen als de hype alweer voorbij is en je met een onbevooroordeelde blik aan een game kunt beginnen.
ik dacht dat meer mensen hier last van hadden :)
Wmm schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:44:
Waarom wacht je dan niet gewoon totdat je aan een nieuwe game "toe bent".
Nu liggen er dus games op je te wachten thuis waar je nog lang niet aan toe komt om te spelen. Koop ze dan gewoon later, spaart je ook een hoop geld uit lijkt me :).

En shooters nemen toch niet zoveel tijd meer in? Doom 3 en Half Life 2 schijn je niet zo lang over te doen om uit te spelen (zelf geen ervaring mee).
omdat er over een tijd vast nog meer coole games uitkomen, die wil ik dan ook niet missen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choxo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-11-2023

Choxo

n\o/ne

Call Of Duty heb je in een namiddagje uit, en ik vind het persoonlijk een bagger spel, dus geef dat maar door aan je kleinere broertje ofzo =)

Ik zou met HL2 beginnen ( anders stuur je het maar naar me op :))

×××

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Choxo schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:55:
Call Of Duty heb je in een namiddagje uit, en ik vind het persoonlijk een bagger spel, dus geef dat maar door aan je kleinere broertje ofzo =)

Ik zou met HL2 beginnen ( anders stuur je het maar naar me op :))
CoD had ik bijna uit, maar toen kocht ik D3 en had ik geen tijd meer :+

hebben niet meer mensen last van dit "probleem"?

[ Voor 7% gewijzigd door RMB op 09-01-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Ja. Ik ook. Ik moet nog bergen spellen uitspelen van de NES, SNES, N64 NGC en verscheidene Gameboy spellen. Daarnaast heb ik al jaren enkele musthaves voor mijn PS1 en 2, maar tijd heb ik er niet voor. Veelal heb ik er ook geen zin in.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
GolbeZeromus schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:04:
Ja. Ik ook. Ik moet nog bergen spellen uitspelen van de NES, SNES, N64 NGC en verscheidene Gameboy spellen. Daarnaast heb ik al jaren enkele musthaves voor mijn PS1 en 2, maar tijd heb ik er niet voor. Veelal heb ik er ook geen zin in.
waarom geen zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je geen tijd hebben om ze uit te spelen en waarom zou het nu (= tussen nu en een maand) gespeeld moeten worden?

De komende maanden zal het vrij rustig zijn in de spellenwereld. Net voor de feestdagen komen de meeste spellen uit omdat mensen toch iets moeten kopen. Daarna is het vaak minder interessant om een spel uit te geven: Mensen hebben even wat minder geld, en op het moment dat ze weer geld over hebben is dat in januari uitgegeven spel toch weer minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Laatst online: 18:58

Wmm

GolbeZeromus schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:04:
Waarom moet je die games uitspelen dan? Niemand die je daartoe verplicht hoor, het zijn maar games. Daarbij, als je er toch geen zin in hebt... waarom zou je het doen dan. Laat staan je je erzelf toe verplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een beetje dezelfde problemen ...ik koop zo,n 2 games per maand en down er 4 maar echt spelen doe ik niet .

Maar ben mezelf aan het leren om een game uit te pikken en uit te spelen want de ervaring leert dat als een game je nu ff niet lukt pak je gelijk een ander spel :) en dan speel je de eerste nooit meer uit.

Ik heb bijv ook een 160 gig in mijn xbox zitten dat is ook niet echt bevoordelijk voor het uitspelen van games .

Maar ff voor de duidelijkheid maak er geen probleem van voor jezelf want gamen is een hobby die je pas moet doen na alle belangrijke dingen anders kom je daar niet meer aan toe ;)

Ik heb minstens 1000 spellen getest in mijn leven denk ik en er hoogstens 5 uitgespeeld dus dat moet maar is veranderen imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-10 15:51
Ik kom juist spellen te kort :(

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

ga jij maar weer csen dan :P

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:05
Het probleem is wel herkenbaar: ik heb al bijna een jaar Golden Sun 1 voor de GBA liggen, met als intentie deel 2 te kopen zodra die uitgespeeld is. Daarnaast moet ik Fire Emblem nog spelen, wil ik FF1&2 ook nog spelen, etc. Het punt is inderdaad niet dat het rot is dat er een grote "backlog" is maar meer dat als je het op een gegeven moment druk krijgt met werk e.d. de backlog alleen maar groter wordt.

Zo ben ik op een gegeven moment gewoon gestopt met PC games. MoHAA, RtCW en UT2003 zijn ongeveer de laatste PC games die ik heb gespeeld. Voor de rest is er permanent geen tijd. Doet toch wel een beetje pijn hoor, als je dan games als HL2 voorbij ziet komen, wetende dat als je hem koopt je er toch nooit tijd voor hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenB op 10-01-2005 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook relatief weinig tijd door studie, werk en samenwonen vriendin en sociaal leven, maar toch game ik zeker een aantal (2 a 3 ) uurtjes in de week. Ik ruim een aantal keer in de week een half uurtje ontspanning voor gamen in en dan speel ik afwisselend even een level van hl2 of battle for middle earth of een potje bf. Is ook wel bevredigend zo en ik zie het net als hoe ik met gitaar spelen en een goed boek lezen omga. Je hebt er zin in en je maakt er gewoon even tijd voor als je klaar bent met de verplichtingen. Is voor mij zo wel een bevredigende manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10 15:52

Bosmonster

*zucht*

Begin met de kortse :) D3, HL2, CoD en KZ heb je zo uitgespeeld, en dan kun je met GTA aan de slag :P Daar ben je zo een paar maanden mee zoet.

Gelukkig zijn de meeste 'top'-games van deze tijd niet echt van lange duur :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 10-01-2005 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48
Het code woord is hier time management. Deel je avonden in, op wat je jezelf prioriteit wil geven om te doen. Dan krijg je veel meer gedaan.

En je hebt ook in 1 keer te veel spellen gekocht :P. Je gaat ze waarschijnlijk ze allemaal is ff proberen enzo, maar waarschijnlijk blijf je maar 1 of 2 spellen spelen (en die dus dan pas echt hun geld waard zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

En als je 't echt zo'n probleem vind dat er spellen in je kast liggen waar je niet aan toe komt, stuur je ze maar naar mij op :D

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
J2pc schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:33:
En als je 't echt zo'n probleem vind dat er spellen in je kast liggen waar je niet aan toe komt, stuur je ze maar naar mij op :D
ik kom er wel eens aan toe... in weekenden enzo ;) maar ik heb ook andere dingen te doen, school, sociaal leven enzo.....
Maar ik kom er toch ook weer niet aan toe... met bijvoorbeeld gran turismo 4 op mijn lijstje........ voor die game leg ik alle andere zeker een tijd aan de kant!
en dan komen er weer coole games.... en die moet ik dan ook weer hebben enzo :o
't is een soort verslaving >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

De oplossing: http://www.ctrlaltdel-onl...=archives&date=2004-11-15 ;)

Of je speelt natuurlijk gewoon geen spellen, scheelt een hoop tijd die je voor andere dingen kan gebruiken :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat doe je allemaal met je tijd dat je zo weinig tijd hebt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Als je niet tijd genoeg hebt om alle games te spelen, denk ik dat je misschien te veel hooi op je vork neemt. Te veel spellen willen spelen. Probeer je bijvoorbeeld eens te richten op 1 of 2 games. Ga eens een tijdje alleen WRC4 op de ps2 spelen en Call Of Duty online op de pc.

Zo speel ik mede door mijn studie en mijn werk heel weinig games meer. Toen ik nog op het vwo zat speelde ik te over. Nu speel ik alleen nog maar echt een game waar ik wat aan "heb". Waar ik plezier aan beleef. Grand Prix Legeds ;) .

Ik denk dat je dus eens moet gaan snoeien in je game-selectie. Maar ik denk dat het met de jaren wel komt :> .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Yonni schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:56:
Als je niet tijd genoeg hebt om alle games te spelen, denk ik dat je misschien te veel hooi op je vork neemt. Te veel spellen willen spelen. Probeer je bijvoorbeeld eens te richten op 1 of 2 games. Ga eens een tijdje alleen WRC4 op de ps2 spelen en Call Of Duty online op de pc.

Zo speel ik mede door mijn studie en mijn werk heel weinig games meer. Toen ik nog op het vwo zat speelde ik te over. Nu speel ik alleen nog maar echt een game waar ik wat aan "heb". Waar ik plezier aan beleef. Grand Prix Legeds ;) .

Ik denk dat je dus eens moet gaan snoeien in je game-selectie. Maar ik denk dat het met de jaren wel komt :> .
hope so B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind dit een beetje een onzin.. Spellen zijn er om je te vermaken. Er komen niet zooo vaak topspellen uit dus dat valt erg mee.

Ook is het argument "geen zin" onzin.. Waarom ga je dan spelletjes spelen? Waarvoor zijn spelletjes bedoeld?...

Koop gewoon een spel en als je bent uitgespeeld, koop je de andere. Scheelt veel in geld. Dan loop je misschien 2 maanden achter maar dat moet de pret toch niet drukken?

[ Voor 15% gewijzigd door Dutchmega op 10-01-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Nu lees ik net in het HL2 Mod topic dat je ook nog een mod wil maken voor HL2, dan wel voor privé gebruik. Het is leuk om te dromen, doe het zelf ook nog maar al te vaak, maar je moet ook realistisch worden. Ik zie in je profiel dat je 14 bent, kortom een 2 dan wel 3 vwo mensch.
Kortom, je ben denk nu een beetje erg zweverig ;) . Maar zoals je zelf al aangaf, hoop je dat het met de jaren komt.

Echt, het is best handig om te weten wat je wel aan kan en niet aan kan. Zeker op het vwo kan je je kop soms stoten, maar dood bloeden doe je er niet zo snel. (als je snapt wat ik bedoel)

Wat een verhaal zeg :P

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent je eigen probleem lijkt mij, veel games kopen en dan geen tijd hebben om ze te spelen lijkt mij een beetje dom... 8)7

Minder kopen = meer tijd en meer kunnen genieten van 1 of 2 spellen op elk gegeven moment. Speel zelf ook maar 1 a 2 spelen per periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog een echt enorme berg games op de plank liggen (dus nog te spelen), nog veel meer dan wat jij noemt. Nu zit er vast meuk tussen, in den beginnen kocht ik nog wel eens titels die ik niet kende maar dacht och 5 euries, what the hell. Inmiddels ben ik iets zorgvuldiger.

1 tip: speel 1 shooter tegelijk (ik speelde op een gegeven moment 3-4 shooters tegelijk. Bleef dan altijd hangen op rot stukjes en startte rustig met een nieuwe shooter.

Ik speel nu 1 shooter SP, 1 shooter MP, 1 RTS, 1 RPG ( :o 4 tegelijk altijd nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het gaat allemaal om prioriteiten :)
Als jij gamen echt zo belangrijk vindt dan zal je er tijd voor moeten vrij maken. Dingen als opleiding, vrienden, vriend(in), familie etc... kan je best wat minder tijd aan besteden. Ipv. een opleiding van 4 jaar doe je er bijvoorbeeld 7 jaar over, je enige echte vrienden zijn die gasten die je online afmaakt, misschien ontmoet je tijdens het fraggen wel de liefde van je leven, familie begrijpt het best als je 'aan het leren' bent...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Pin0 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 09:57:
Het gaat allemaal om prioriteiten :)
Als jij gamen echt zo belangrijk vindt dan zal je er tijd voor moeten vrij maken. Dingen als opleiding, vrienden, vriend(in), familie etc... kan je best wat minder tijd aan besteden. Ipv. een opleiding van 4 jaar doe je er bijvoorbeeld 7 jaar over, je enige echte vrienden zijn die gasten die je online afmaakt, misschien ontmoet je tijdens het fraggen wel de liefde van je leven, familie begrijpt het best als je 'aan het leren' bent...
zo belangrijk vind ik het nou ook weer niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 16:35
Ik heb hier ook last van, dus je bent niet de enige ;)

Zelf koop ik alle games die me leuk lijken om te spelen. Sommige koop ik pas wat later, wanneer ze platinum zijn (PS2 & GC), maar veel koop ik al direct.
Zo heb ik nog een stapel van ongeveer 10 á 20 games liggen die ik nog 'echt' moet spelen. Het worden er ook steeds meer, omdat ik nog niet toe ben om aan die games te beginnen.

Op het moment speel ik al een jaar lang Neverwinter Nights op twee on-line servers en daar vul ik al m'n vrije game-tijd mee. Zo heb ik later, wanneer ik NWN niet meer leuk vind al een aardige buffer opgebouwd :P

Mijn motto is: Gewoon die games kopen en er komt vanzelf een tijd wanneer je er mee gaat spelen. Als het nu niet is, dan wel over een jaar en anders wel over 2 jaar.
Bovendien, zo heb je nog genoeg te doen wanneer je ziek bent of met pensioen gaat :) Kun je mooi al die nostalgische games gaan spelen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip, koop niet te veel games. Heb ik ook een tijd gehd, toen was het een verslaving. Speel gewoon 1 spel uit en begin dan met de andere, je kunt nog console en PC afwisselen, maar bij mij werkt het niet meer dan 1 PC spel tegelijkertijd te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Zoh, eindelijk het hele weekend geen zak te doen :D ...... HL2 uitspelen, daarna ga ik D3 doen, als ik dan nog tijd over heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan maar klagen dat het allemaal zo duur is dat je wel gedwongen wordt te kopieren :P Ik koop misschien 1 spel per 3 maanden, soms 2 maar dat is al zelden. En zoveel goede spellen komen er echt niet uit. Maar goed, ik heb Dark Chronicle en Star Ocean 3 al een tijdje liggen zonder ze gespeeld te hebben, ben nu nog met een ander spel bezig. Dus die moeten maar even wachten. En goh, misschien was [vul random spel in] ook wel een heel tof spel en mis ik die nu, mja, ik heb me niet verveeld, en daar zijn spellen toch voor bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 16:35
Je zult mij niet horen klagen dat spellen te duur zijn. Iig niet in de laatste 4-6 jaar. Op het moment heb ik genoeg geld om handen om de spellen te kopen die ik denk leuk te vinden.

Toen ik in 4 havo zat en 10 gulden zakgeld per week kreeg en 4 gulden per uur met m'n bijbaantje kreeg, had ik niet veel geld om handen en kocht ik daarom veel kopietjes, omdat ik dacht dat ik die games wel leuk zou vinden. Dit zou je slecht kunnen noemen, maar daardoor weet ik wel welke games ik nu wel leuk vind en welke niet.
Nu koop ik dan ook elk spel waarvan ik denk dat het in mijn categorie van 'goede' spellen zit, dit om de schade van vroegah in te halen, maar ook omdat ik die spellen het waard vind om te kopen. Of ik ze nou wel of niet speel, ze zijn het waard.

Games zijn idd bedoeld zodat je je niet verveelt, maar aangezien ik de developers toch wil belonen voor hun geleverde kwaliteit koop ik de spellen ook als ik van tevoren weet dat ik geen tijd heb.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Pagina: 1