Toon posts:

[XP] Explorer onthoudt de view van Folder Settings niet!*

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ben ik weer met een probleempje.

Ik gebruik XP Pro, Engelse versie.

Ik heb al mijn bestanden op mijn computer ontezettend netjes geordend in mapjes. Zo heb ik iets van 2000 foto's ofzo, die allemaal in aparte mapjes zitten. Ik heb per mapje via "properties" aangegeven wat de view-settings per folder moeten zijn. Bij de foto's wil ik dat 'ie ze opent als "pictures", bij mijn documenten als "documents" enz...

Nu komt het af en toe voor dat ik mn computer opstart en dat ineens al die settings naar zn mallemoer zijn.

Nu open ik bijv. mijn Program Files...staan dr ineens een aantal mappen weergegeven als pictogram. Zo staat mn mapje "FTP Explorer" bijv. ineens weergegeven als thumbnailfolder...en de computer heeft er zomaar een plaatje aan toegekend! :? :?

Rare is dat ik bij "program Files" ook niet kan kiezen hoe ik de bestanden wil zien dus ik krijg het niet weg.

Ik heb effe een printscreen gemaakt van mn Program Files...dan kunnen jullie een beetje zien wat ik bedoel. Ik wil dat alles als kleine mapjes wordt weergegeven en ineens zijn sommige mappen groot en staan dr vage plaatjes op...ofwel uit die map ofwel totaal andere plaatjes. Kijk bijv. maar naar mijn mapje "PopCap Games...daar staat nu een foto op dat mapje die verdorie van mn F:/schijf afkomt! :?

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0RgAFA6EVtQvO*jGD9Te2vOEhbmcToPpg3078bbbhhMB2pIAZ1mDdrfxfB8B*L6qmvdwjBNNJXk2*kOEXtAVjag6KE5FH3awTEGaHYcrhW7E/untitled.JPG?dc=4675505180783470026

Ook zijn al mn foto-view-opties ineens helemaal omgegooid. Nu geeft 'ie alles weer als fotostrip. Of als details ofzo. De plaatjes die ik in mn mapjes gebruik zijn nu ineens omgegooid, dr staan plaatjes die god-weet-waar vandaan komen...heel raar alelmaal.

Ik had al gezocht op internet en toen kwam ik dit tegen:

"Ik weet dat het iets te maken heeft met die toewijzing van de inhoud van de map door XP.
Via configuratiescherm - systeem - Tab geavanceerd - Prestaties : instellingen - onderaan kun je instellen om een achtergrondafbeelding bij elk foldertype te voegen.

Als ik mij goed herinner moet dit UITgevinkt zijn om je eigen instellingen niet te overschrijven."

Nou dat vinkje staat uit. En verder doe ik ook niets raars. Ik moet dus steeds weer de boel veranderen, wat me uren kost...en dan zomaar ineens staat alles weer helemaal verkeerd na een tijdje.

Sorry dat ik het zo vaag uitleg maar is er iemand die snapt wat ik bedoel???

Groetjes!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 21:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid...mijn fotosettings kan ik uiteindelijkw el weer veranderen...maar bij mn Program Files lukt het me niet.

Ik ga dan bijv. bij dat mapje "popcap Games" naar "properties"....en dan geef ik aan als view setting "documents"....

Maar als ik op "restore default" klik bij het plaatje dan blijft die rare foto staan. Ik krijg m niet weg.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ojee best vervelend zoiets :P zou zo zelf even geen oplossing weten, houd het altijd bij de listview omdat ik het overzichtelijk vind :) Ik zet nog wel even je OS vooraan in de titel. Dat zien we graag in Windows Operating Systems zoals je wellicht in Windows Operating Systems - Policy al had gelezen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm nou ik heb nu iets verandert in de Registry...

Via deze link (kon t eerst niet vinden):

http://support.microsoft.com/?kbid=813711
Maar ik heb het gevoel dat de boel nog stteeds niet helemaal stabiel is en af en toe verandert.

Ik wacht wel even af of meerderen dit probleem herkennen.

Tnx voor het vooraan zetten. :)

O ja, ik heb SP2 NIET geinstalleerd trouwens (liep mn computer steeds door vast).

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al dacht verandert die Reg Key niks.

Enige wat nu om de zoveel uur gebeurd is dat Explorer ineens wordt afgesloten. :? Omdat er een fout is opgetreden.

Mn view settings blijven onveranderd verkeerd terugkomen.

Help!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 13:02

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ik had het ook maar SP2 heeft het opgelost, dus misschien sp2 toch installeren en dan gaan zoeken waardoor hij vastloopt.

Verwijderd

verander je view, ga dan naar tools (nl extra geloof ik) folder options >> tab view. verander daar iets (al is het maar een vinkje zetten en weer verwijderen) klik apply (evt daarna apply to all folders). let ook even op of je "remember each folder view settings" aan hebt staan.

Verwijderd

Topicstarter
iis5: Dat heb ik allemaal al 100x uitgeprobeerd. Maar dat haalt niets uit.

Ok die Reg Keys veranderen haalt dus niets uit.

Ik heb dat SP2 er wel op gehad maar toen was t behoorlijk drama vond ik. Mn computer was een stuk trager.

Ik ga t dan nog maar eens proberen in de hoop dat zich dit dan vanzelf oplost maar ik heb er een hard hoofd in. :(

Verwijderd

Topicstarter
Nou, na het installeeren van SP2 ishet zo mogelijk nog erger geworden.

Alles stond weer helemaal door elkaar en omdat ik gee zin had WEER alles te gaan veranderen heb ik ervoor gekozen alles weer te geven als documenten. Maar dan wil ik vervolgens iig mn foto's weer gaan terugzetten, geef aan dat ik kies voor "picture" view maar vergeet het maar. Alles is en blijft weergegeven worden als documents.

SP2 installeren heeft het probleem dus alleen maar erger gemaakt als je t mij vraagt! :(
Pagina: 1