Ik heb op een lokaal systeem een applicatie ontwikkeld die gebruikt maak van MySQL versie 5.0.0 Alles werkte prima maar nu is deze applicatie zojuist bij de hosting provider op de server geplaats en krijg ik de volgende error:
"You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'SELECT g.voornaam FROM gebruiker g WHERE g.gebruiker_id = c.geb"
Er zit geen fout in de syntax aangezien het op v 5 gewoon werkt. Maar bij de provider wordt nog gebruik gemaakt van MySQL 4.0.15. Schijnbaar staat er iets in dit script waar v 4. niet mee om kan gaan.
Kunnen jullie mij s.v.p. vertellen wat dit precies is?
Hierbij de SQL:
Bedankt voor de hulp
"You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'SELECT g.voornaam FROM gebruiker g WHERE g.gebruiker_id = c.geb"
Er zit geen fout in de syntax aangezien het op v 5 gewoon werkt. Maar bij de provider wordt nog gebruik gemaakt van MySQL 4.0.15. Schijnbaar staat er iets in dit script waar v 4. niet mee om kan gaan.
Kunnen jullie mij s.v.p. vertellen wat dit precies is?
Hierbij de SQL:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| SELECT
c.*,
(SELECT g.voornaam FROM gebruiker g WHERE g.gebruiker_id = c.gebruiker_id) AS voornaam,
(SELECT g.achternaam FROM gebruiker g WHERE g.gebruiker_id = c.gebruiker_id) AS achternaam,
(SELECT COUNT(*) FROM calls_callstatus s WHERE s.call_id=c.call_id AND callstatus_id > 60) AS status
FROM
calls c
WHERE
c.datum < 1105311601 AND c.call_id != 0
ORDER BY
status,c.classificatie DESC, c.datum |
Bedankt voor de hulp