Toon posts:

afstand tot wijkcentrale (adsl)

Pagina: 1
Acties:
  • 531 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

In mijn vorige topic had ik een aantal namen gehoord van providers zonder datalimiet...
die SpeedXS ( Had speedjunkie t over) lijkt me wel wat... en denk dat ik daarop ga overstappen
Alleen tot hoe grote afstand tot die wijkcentrale heb je een goede snelle connectie ?
op GoT find kon ik t niet echt vinden .. In ieder geval volgens die postcodecheck van SPeedXS is de afstand tot de centrale 455 meter is dit veel? of juist weinig> Staat dit min of meer garant voor een snelle connectie?
En overigens hebben die lui helemaal geen datalimiet of FUP... staat op site dat ze geen datalimiet hebben .. maar fup.? kees mag t weten :?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Als de schatting tussen jou postcode & de postcode van de telefooncentrale waarop je bent aangesloten zit 450 meter is is dat heel kort. In de praktijk kan (en is het vaak) veel langer dan dat maar een indicatie is het wel.

Je kan nog even de routeplanner ernaast pakken gezien kabels vaak langs hoofdwegen lopen en in geval van water ook omwegen kunnen nemen. Ook zegt lengte nog niets over de kwaliteit van de koper verbinding naar je aansluiting natuurlijk.

Maar al-met-al is 450 meter uit de postcode controle erg kort.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:13:
Als de schatting tussen jou postcode & de postcode van de telefooncentrale waarop je bent aangesloten zit 450 meter is is dat heel kort. In de praktijk kan (en is het vaak) veel langer dan dat maar een indicatie is het wel.

Je kan nog even de routeplanner ernaast pakken gezien kabels vaak langs hoofdwegen lopen en in geval van water ook omwegen kunnen nemen. Ook zegt lengte nog niets over de kwaliteit van de koper verbinding naar je aansluiting natuurlijk.

Maar al-met-al is 450 meter uit de postcode controle erg kort.
hehe oke tnx das wel fijn B) heb al1 wel een grote gracht voor de straat liggen :o maar voor zo ver ik weet lopen er kabels onder dat water door staat zon geel bordje ergens langs de waterkant .. .

Verwijderd

Topicstarter
Abonnement per maand 1 € 44,95

1 niet leden betalen €54,95 in plaats van €44,95

lol das ook mooi balen... dus als ik nu als nieuw lid binnenkom betaal ik een tientje meer per maand :?

Verwijderd

Hallo

ik ben ook wel eens benieuwd wat nu de regels zijn voor een goede lijn, zie op veel topic's dat iedereen loopt te praten over overhead en verhoudingen, maar mij zegt het helaas niet veel. :|

Ik woon nu nog bij mijn ouders, en heb daar ADSL van KPN, het voordeel is dat de wijkcentrale aan de overkant van de straat zit, dus ik schenkte hierdoor nooit zoveel aandacht aan dit, want ik zat bijna op de bron. Ik ga nu verhuizen, en naast het feit ik een nieuwe lijn moet aanvragen ( kan helaas de lijn van me ouders niet overnemen ) wordt mijn afstand van de centrale ook nu groter, volgens planners is mijn afstand nu vanaf de centrale 2,5 KM, kan iemand mij vertellen of dit nog binnen de begrenzing zit van een redelijke snelheid stabiliteit of niet ?. IK zit ook te twijfelen of ik weer een abbo neem bij KPN ( hoewel ik het oplichters blijf vinden :r ) of dat ik naar BBned gaat i.s.m. SpeedXS. Ik weet dat KPN stabiel is, en daar mag je dan ook voor betalen. Speed XS en BBned is nieuw voor mij, en ze hebben voor 26 euro een leuk abbo. ( 1 mb dl ) maar krijg ik ook die 1 mb dl, i.v.m. met de afstand van de centrale, of zal het een piek / dal verbinding wezen ?

Hoop graag van jullie te horen

Straydog

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[google=afstand tot wijkcentrale adsl]
KPN biedt DSL aan tot een afstand van 3 kilometer en BBned doet dit tot een afstand van 5 kilometer.
Dus als je niet een snel abbo neemt (1220kbs down is NIET snel , 1Mb up wel ) lijkt mij de kans dat het stabiel is heel redelijk.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

leuk_he schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:28:
[google=afstand tot wijkcentrale adsl]

[...]

Dus als je niet een snel abbo neemt (1220kbs down is NIET snel , 1Mb up wel ) lijkt mij de kans dat het stabiel is heel redelijk.
Bedankt voor de info, ik zal even gaan kijken, hoe is BBNed in het algemeen ?, zie er niet teveel over in de forums ( wat meestal een goed teken is ;)

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:49:
[...]

Bedankt voor de info, ik zal even gaan kijken, hoe is BBNed in het algemeen ?, zie er niet teveel over in de forums ( wat meestal een goed teken is ;)
bbned is het netwerk van demon en velen anderen. Met name over de verhuisregeling wordt veel gemekkert (kortom je kun niet verhuizen MET een bbned , of je gaat dokken)

Ervaringen Demon DSL-Express #15
Speedlinq: ervaringen!

s6

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verhuizen kan perfect, zonder problemen als je bbned heb. Demon doet dit alleen niet, omdat ze het niet kunnen automatiseren.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[Airwolf] schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:29:
Verhuizen kan perfect, zonder problemen als je bbned heb. Demon doet dit alleen niet, omdat ze het niet kunnen automatiseren.
Je kunt alleen geen abonnement met bbned nemen:

http://www.bbned.nl/content/consumenten.shtml
bbned levert niet rechtstreeks ADSL diensten aan consumenten, maar via een zorgvuldig geselecteerde groep (internet) service providers. Deze providers zijn aangesloten op het uiterst betrouwbare DSL netwerk van bbned en zijn allen deelnemer aan het bbned MACH Partner Programma.
Maar we gan offtopic. Eignelijk had ik willen zeggen: dit had de TS goed met Google kunnen vinden.

Pagina: 1