Toon posts:

[voeding p4] 3,3 volt onstabiel: 2,7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
systeem
P4c 2600mhz
MSI 865PE Neo2-LS
2x 256 mb ddr400
Maxtor 80gb 7200rpm
Asus Ti 4200-8X 128mb
1 cd brander
1 dvd rom
paar koelertjes

probleem
Sinds enkele dagen geeft MSI Corecenter constant een warning, dat mijn 3,3 volt lijn naar de 2,7 daalt. Dit is nadat ik onlangs een nieuwe cd brander heb toegevoegd (daarvoor zat er dus al een andere in) Ik heb deze voor de zekerheid ontkoppelt maar ook dit geeft geen beter resultaat. Nu is het zo dat mijn scherm enkele seconden op zwart springt, en de pc vervolgens afslaat. De ene keer start hij dan meteen weer door maar de andere keer moet ik hem handmatig uit/aanzetten

meetgegevens
CPU 35
Sys 30
NB 45

Vcore: 1,55v
+3,3: tussen de 2,7 en 3,1
+5,5: 5,05
+12: 12,05

de voeding zat standaard in de Sweex Xenon XS (p4)
Hoewel sweex niet de beste kwaliteit is, heeft deze voeding nog nooit problemen geleverd, tot nu dus.
Is het raadzaam een nieuwe voeding te installeren?

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Start eens zo kaal mogelijk op en kijk wat dit geeft. Meest ideale zou natuurlijk zijn dat je de beschikking hebt over een multimeter, zodat je het zelf kan uitmeten...

Verwijderd

Topicstarter
Frigolamptje schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:11:
Start eens zo kaal mogelijk op en kijk wat dit geeft. Meest ideale zou natuurlijk zijn dat je de beschikking hebt over een multimeter, zodat je het zelf kan uitmeten...
Geprobeerd, geen verschil. Morgen ga ik het systeem testen met een andere voeding.

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:42
Ken dit |:(
Bij mij geeft de corecenter een 3v weer op de 3.3voltlijn terwijl ik een Super Flower 400watt voeding heb. De andere lijnen zijn zeer netjes binnen de marges.

En heb nu ook geen zwaar systeem(zie specs)

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Verwijderd

Puur een aflezingsfout, anders had je geen systeem meer gehad denk ik. De enige manier om betrouwbaar voltages uit te lezen, is met een multimeter. Daarmee omzeil je de onnauwkeurige chip. Zie ook de topicstart van Welke voeding heb ik nodig? Deel 9, daar staat alles duidelijk uitgelegd.

Verwijderd

Topicstarter
probleem verholpen. Andere voeding en gaan met die banaan :)
Pagina: 1