[XP] Wel IP-adres in windows, maar niet onder ipconfig

Pagina: 1
Acties:

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb een vaag probleem.

Er zijn twee pc's in het netwerk. Beiden XP.
De één draait perfect. De andere pc doet vreemd wat betreft het netwerk.

De router wijst een ip-adres toe aan deze pc. Onder status (in windows) wordt dat ip-adres ook weergegeven. Maar als ik vervolgens naar de prompt ga en dan ipconfig doe dan wordt er niets weergegeven. Windows IP configuration en verder niets. Gevolg is dat ik het ip niet kan releasen. En een ander probleem is dat als ik op het internet wil met die pc, ik steeds op try again moet klikken omdat ie in eerste instantie geen verbinding maakt. Daarnaast kan ik ook niet naar de gedeelde bestanden via-versa omdat er een soort ip-probleem is. Weet iemand een oplossing!

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Verwijderd

lijkt mij een netwerkkaart probleem...

Andere drivers? iets meer info is ook wel gewenst

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-12-2025
Drivers zijn up-to-date, ik kom er net achter (het zijn de pc's van mijn broer en hij zit in de States (skype-helpdesk :P) dat op de pc SP2 er niet op staat. (de ander heeft het wel) Dat gaat hij nu installeren, wellicht dat dat een oplossing biedt.

Het vreemde is dat de router de betreffende pc een ip-adres toewijst. Als je vervolgens de in verbinding opent, geeft ie bij status dat ip-adres weer. Je zou zeggen dat windows dus een ip-adres heeft. Hij had problemen met zijn i-net verbinding dus zei ik: release het ip eens via >cmd>ipconfig /release Maar dan krijgt hij de melding dat er geen beschikbare adapter is om de bewerking uit te voeren. Met het normale commando ipconfig ziet hij ook geen adres verschenen (zie eerste post). Dus aan de ene kant heeft de pc wel een IP. Hij kan met die pc (zei het met veel moeite) ook op I-net komen. Maar het netwerk werkt niet. De I-net verbinding komt ook moeizaam tot stand.

Verder heb ik weinig specs omdat hij in de States zit en niet veel van compu's weet. De PC heeft het voorheen goed gewerkt, maar zo is dat altijd :D

404 error: File not found | PSN: The_Bash