[xp] Internet deelt niet over netwerk

Pagina: 1
Acties:

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb een netwerk aangeled het de opstelling is als volgt:
computer 1: aan chello modem verbonden
draadlooos aan router verbonde met ip 192.168.0.1
deelt internet
computer 2:aan router verbonden dmv van lan poort 0.2
computer 3: draadloos verbonden aan router 0.3

Nu werkt alles, alles pingt naar elkaar alles werkt in natwerkomgeving perfekt dus. Alleen nu deelt comp1 internet en op elke pc is dan ook internetgateway te zien en je kunt zien dat hij pakkete ontvangt en verstuurt. Mar het internet doet het niet. Ik heb wan op de draadloze router uitgezet. Ik snap neit waarom het niet werkt. Ik heb bij de internetdelen alles aangevinkt.
Wat zie ik over het hoofd?
Alledrie xp pro computers.
Router is de medion 40900 maar dat is denk ik niet relevant.

[ Voor 7% gewijzigd door almar op 09-01-2005 20:29 ]

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-12-2025
Je hebt dus een router?

Probeer die router achter de modem te hangen en 'm in te stellen als DHCP server. Alle PC's hang je aan de router. Die dient dan als gateway en dan hoef je het I-net niet in windows te delen. Let er dan ook op dat de pc's automatisch een IP-adres ontvangen (geen static IP).

404 error: File not found | PSN: The_Bash

• almar
Ja ik heb deze config niet voor niks, zo is overal bereik anders niet en kan ikniet game met pc1 omdat dan hogere timings heb.

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-12-2025
De voorgestelde config. is de meest gebruikelijke en meest bug-free (in my experience)
Ik moet je bekennen dat ik niet zo'n fan ben van het internet-gateway deel verhaal. Maar OK! Bovendien is jouw verhaal wat betreft timings (ms) e.d. een beetje apart. Al je pc's zijn verbonden met de router... of je nu via de pc I-net deelt of via de router, dat maakt geen drol uit voor het bereik. Daarnaast zul je met de meeste games geen problemen ondervinden als je alles via de router laat lopen, maar goed ik ben niet zo'n gamer dus daar ben ik even underqualified. Andere vraag: Heb je op alle PC's winXP en SP2? En wat is de rol van je router?

404 error: File not found | PSN: The_Bash

• almar
Ja ik heb overal sp2.

Verwijderd

Zoals ik zonet ook al in een ander topic heb gezegd (damn wat zijn er veel probs met internet delen :P), heb je op de bakken de DNS servers wel goed ingesteld? Maw probeer eens te surfen naar http://213.239.154.35 ipv http://www.tweakers.net :)...

• almar
Ja dat had ik geprobeerd maar wilde niet helpen.
Pagina: 1