Toon posts:

Data loggen van website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de simpelste mogelijkheid om data te loggen van een website. Dit zou elke
dag moeten gebeuren.

Nu heb ik al wat gelezen over een PHP script die elke dag een site opslaat en dan de data dit bestand inleest maar ik vroeg me af of er ook nog een makkelijkere/eenvoudigere manier was.....

Deze data moet ik lokaal hebben dus het wordt niet verwerkt in een eigen site ofzo....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 20:20 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:39
Ik weet niet of je beschikking hebt over een linux doosje?
Anders doet wget -r icm cron wel wat je wilt :)

Verwijderd

Welke data?

Verwijderd

Topicstarter
Statistieken van een teamlid bij de Dutch Power Cows... maar deze kan ik niet terug in de tijd bekijken alleen van vandaag, van de week en totaal...

Verwijderd

Topicstarter
Linuxdoosje heb ik wel maar ik ben al zo goed dat ik weet hoe ik linux moet aan en uitschakelen...... dus....

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Wat voor data? Data als in MRTG? Of Bezoekers aantallen? Het makkelijkste is simpelweg de logfiles van apache uit te lezen, en te laten verwerken door Webalizer bijv. Maar dat is dus afhankelijk van wat voor data je wilt loggen.

Ga in ieder geval niet met php scripts werken die de info van je bezoekers loggen o.i.d, dat maakt het bezoeken van een pagina trager.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de weergegeven getallen (just plain text) loggen welke op een site worden weergeven (niet mijn site).

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Zelf heb ik in ASP simpele (Maar doeltreffende code) geschreven

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<%

Dim STRTEXT, XML

Set xml = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")

xml.Open "GET", "http://www.nedstatbasic.net/s?id=3018616", False
xml.Send

STRTEXT = xml.responseText

textarray = split(STRTEXT,"Op grond van het bezoekersaantal van")

textarray2 = split(textarray(1),"van vandaag tot nu toe kan uw site vandaag op")

textarray3 = split(textarray2(1),"uitkomen.")

response.write "Aantal bezoekers vandaag: " & textarray2(0) & "<br>"

response.write "Prognose " & textarray3(0) & "<br>"

Set XML      = Nothing
Set STRTEXT  = nothing

%>

Mijn T-Mobile rekening ging omlaag van 144 euro naar 60 euro is het niet geweldig :)!

dit zou je kunnen gaan uitbouwen en door een geplande taak laten aanroepen
om maar een voorbeeld te noemen. Of verwerken richting een een databeest.

[ Voor 15% gewijzigd door avon op 09-01-2005 21:08 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Okay, hersenspilseltje!

Internet explorer heeft de mogelijkheid om websites die je aan je favorieten toegevoegd heb 'offline op te slaan'. Dat kan je ook weer koppelen aan een schema waardoor je dus bijv. 1x per dag de website offline laat opslaan.

Het nadeel is dat hij nu iedere dag de bestanden overschijft. Maar daar verzin ik terplekke nu wat op! Men maakt een mooi batch bestandje, wat niks anders doet dan de map met de offline favorieten te kopieren naar een andere locatie. De naam van de map waar hij hem opslaat is de datum van vandaag. En dit batch bestandje laat je 1x per 24u uitvoeren (windows scheduler o.i.d).

Dan zijn we er ook :P
Pagina: 1