[Speakers opknappen] Waar zwart afdekspul te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 680 views sinds 30-01-2008

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 14:47
Ik ben bezig met mijn speakers op te knappen. Nu wil ik deze speakers echt weer een beetje mooi maken, en dus moet er dan ook een afdek frontje op. Ik heb geen idee hoe het heet of waar je het kan krijgen dus daarom maar een plaatje van wat ik bedoel, dat rekbare spul, een soort stof is het, wat over die subwoofer heen zit. Ik noem het voor het gemak maar even X.

Afbeeldingslocatie: http://www.icgpc.com/systems/speakers/cl-5700.jpg

Terug naar mijn eigen speakers:
Het chassis is gemaakt van spaanplaat en daarop zat zon fantastische plaklaag met een houtmotiefje. Dat heb ik er met een beitel af geschraapt, omdat er veel beschadigingen op zaten en het er gewoon niet uit zag. Nu had ik bij de Praxis een mooi stickervel gekocht van 200x45cm waarmee ik precies 1 speaker kon doen. Het ziet er vrij goed uit en nu zit er op de speaker een soort inkeping waar je een afdek ding met X kan doen.

Picje:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/t.floor/speaker1.jpg

Die rand zit dus om de hele behuizing heen zegmaar, en daarin zitten dan verdiept de speakers. Rechts kan je het gat zien van de tweeter. Wat ik dus wil is een klein houten frame maken, van hout, van 1x1cm dik/breed en dat komt dan zegmaar in die verdieping te liggen van de speaker. Over dat frame heen span ik dan X zodat je niet de speakers ziet zitten en het er gewoon wat mooier uitziet, omdat de speakers niet echt flitsend eruit zien. En dat zet ik dan vast met klitteband zodat het er niet meteen van af valt.

Mijn vraag is nu: hoe heet X, en waar koop ik dat? Kom AUB niet met google/search want als je zoekt op speaker afdek stof vind je rare dingen, ik weet niet hoe het heet dus vandaar dit topic :P .

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12 20:51

dj_dysaster

Stoom \o/

Bedoel je van dat soort schuim of een soort stof (heb ik om mijn speakers). Dat stof is hier bij de lokale el boer te krijgen :) .

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-12 18:10

Nessuno

io sono nessuno

je kan X zoals jij het noemd bij de betere auto audio speciaal zaak krijgen

ik ken het onder de noemer hoedenplank stof
of luidspreker stof
let op het is er in verschillende diktes en stoffen
van zeer grof tot zeer fijn rekbaar en niet rekbaar

hoop dat je er wat aan hebt

Na rose e cient spin

• Widow
dj_dysaster schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:03:
Bedoel je van dat soort schuim of een soort stof (heb ik om mijn speakers). Dat stof is hier bij de lokale el boer te krijgen :) .
Ik bedoel idd van dat stof, dat op speakersetjes zit. IIG de lokale electroboer had ik gisteren al geprobeert maar die had et niet, de audio-zaak hier verderop verkoopt alleen kant en klaar speakers en niet echt losse onderdelen.
prodigy schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:05:
je kan X zoals jij het noemd bij de betere auto audio speciaal zaak krijgen
Heb je toevallig een (web)adres geven :? . Audio speciaal zaken zitten hier niet echt, wel een paar dozenschuivers maar daar heb ik niet veel aan.

[ Voor 27% gewijzigd door Widow op 09-01-2005 20:12 ]

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12 20:51

dj_dysaster

Stoom \o/

Ik heb even voor je gekeken: dat spul heet luidsprekerdoek 8)7 is 75 cm breed en kost 8.95 per meter :X .

• Widow
Ik heb met het woord luidsprekerdoek (hoe kom je erop) iig een paar winkels gevonden op het net die het verkopen 8) . Ik heb iig even een mailtje gestuurt (ook om te kijken of men reageert) en ga het dus eerdaags bestellen als het meezit.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

conrad heeft het ook wel, weet alleen niet meer precies wat ik er voor betaald heb toendertijd. Het grote voordeel van dat spul is dat het lekker rekbaar is.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
In Leiden kan je speakerdoek gewoon kopen bij de lokale Onderdelen zaak. (KOK Onderdelen)
Zou mijn verbazen als Haarlem niet een dergelijk winkeltje heeft :)

Verwijderd

X kun je zoals je ziet bij luidsprekerbouw speciaalzaken halen of bijvoorbeeld een conrad. Genoeg keus waar je ook woont ongeacht je mobiliteit. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.