acer 2012 uit elkaar halen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 21:15
Ik heb in de vakantie in het vliegtuig een piepklein bekertje ijsthee over het toetsenbord van mijn laptop gegooid(per ongeluk uiteraard 8)7 ). Achteraf blij dat ik het zelf gedaan heb, want anders weet ik niet hoe het voor diegene afgelopen was(maar dat terzijde).

De notebook doet het verder goed, alleen ik heb plakkerige toetsen en het overgrote deel van het toetsenbord doet het niet. Nu is de keuze om of deze op te laten sturen of ik doe het zelf. Ik heb al heel wat met computers geprutst en gebouwd en in mindere mate ook met notebooks, dus ik wil het eigenlijk gewoon zelf doen. Dan heb ik de notebook ook zsm weer aan de praat.

ik heb inmiddels alle schroeven los(ook aan de achterkant en onder het geheugen en onder Wlan en onder de hardeschijf) alleen zit er nog een zwart schroefje onder de tft waar ik met geen mogelijkheid bij kan(ga er in eerste instantie even vanuit dat dit zo hoort).

Ik heb inmiddels de hardeschijf geheugen, wlan los, dvd-brander eruit, accu eruit en alle toetsen eraf(zitten geen schroeven onder).

Omdat er onder de toetsen geen schroeven zitten ik zie(zal zo nog eens proberen) geen mogelijkheid voor een schroevendraaier om het toetsenbord op te wippen denk ik dat deze op de onderkant vast zit. Dus de behuizing moet los. Alleen krijg ik het niet voor elkaar. Het lijkt wel of deze in het midden nog vast zit. Op een gegeven moment zit de rek van het krachtpatsen eruit, want ik wil absoluut geen scheuren in het plastic(en ik ben absoluut niet voorzichtig met zoiets, ik durf best wel wat afzien).

Weet iemand hoe ik deze notebook verder kan ontmantelen? Is er toevallig wel een mogelijkheid om het toetsenbord op te wippen?

Ik kon op google geen plaatjesverhaal(oid) vinden met betrekking tot het disassemblen(jah ook in het engels gezocht) van deze notebook.

Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen.

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Meestal moet je het tobo ff naar voren of naar achteren drukken / wippen. En dan de platte kabel los maken

Ik weet dat acer op hun ftp's van die handleiding heeft staan hoe je hun laptops uitelkaar moet halen, maar om die nou 123 te gaan zoeken heb ik ook niet echt zin in, maar ze bestaan wel :)
(zoektip!)

En een tobo vervangen is idd niet zo moeilijk

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 09-01-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildow
Ik zal even wat foto's maken, want ik heb inmiddels het toetsenbord eruit(via de bovenkant; toetsenbordkant zeg maar), maar vraag mij af of dit de propere weg was. Ik heb niks vernield, maar heb behoorlijk wat kracht moeten gebruiken.

Supr dat je zo snel antwoord. Jij hoeft voor mij niet te zoeken(zou wel mooi zijn natuurlijk :+ ), ik ben heel erg blij met deze zoektip!!

[ Voor 25% gewijzigd door wildow op 09-01-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-10 14:26

TheBorg

Resistance is futile.

Aan de onderkant zitten twee schroeven met een "K" erbij (van Keyboard natuurlijk). Als je die eruit haald moet je een heel stuk verder komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildow
op de ftp site van acer kan ik zo geen handleiding vinden.

Aan de onderkant zitten geen toetsenbord schroeven en die hebben er ook niet gezeten achteraf, want ik heb het toetsenbord er inmiddels uit.

Ik denk dat dit de manier is, want hier zit het tweede dimmetje 256 Mb geheugen ook.

Ook was het geen wonder dat ik hem niet los kreeg(complete behuizing bedoel ik nu), want de resterende schroeven zitten onder het toetsenbord.

Nu ik het toetsenbord zo bekijk heb ik er een hard hoofd in dat ik het kan schoonmaken(dat wou ik even proberen(valt niet veel schoon te maken namelijk).

Ik ga nog even vogelen, maar denk dat het op opsturen wordt. Ik heb al contact met acer gehad en heb de adresgegevens van het bedrijf dat voor hun buiten garantie de reparaties doet.

edit
Zoals jullie hierboven hebben kunnen lezen heb ik het toetsenbord eruit. Ik heb de behuizing inmiddels weer dichtgeschroefd. De laptop zelf is niks mee aan de hand en doet het gewoon goed. Ik heb alleen problemen met het toetsenbord. Ik weet niet of jullie zo'n ding al een keer in de hand hebben gehad( vast wel :+ ), maar het is zo gigantisch dun en enige onderdeel van het electronica gebeuren dat zichtbaar is is die brede platte kabel, dat ik denk dat het weinig zin heeft.

Ik ga zo de isolatie er nog even aftrekken(komt sowieso een nieuwe in, dus ik heb niks te verliezen).

Maar nu mijn belangrijkere vraag (vet zodat mensen het hopelijk het bericht uit verveling niet weg gaan klikken en mijn vraag vergeten) :| Wat ga ik doen? Ga ik een nieuw toetsenbord bestellen of stuur ik hem op? Hoe groot is de kans dat er wat met de controller op het moederbord is?
Voor zover ik kan zien zit er gewoon 0,0 plakkerij op(zijn voornamelijk suikers wat er nu nog zit) in de buurt van het moederbord. Alleen nog wat ip de plastic afscherming van de pcmcia.

Mochten foto's handig zijn laat me dit even weten en ik zal zo zodra posten.

[ Voor 43% gewijzigd door wildow op 09-01-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
wildow schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:24:
op de ftp site van acer kan ik zo geen handleiding vinden.

Aan de onderkant zitten geen toetsenbord schroeven en die hebben er ook niet gezeten achteraf, want ik heb het toetsenbord er inmiddels uit.

Ik denk dat dit de manier is, want hier zit het tweede dimmetje 256 Mb geheugen ook.

Ook was het geen wonder dat ik hem niet los kreeg(complete behuizing bedoel ik nu), want de resterende schroeven zitten onder het toetsenbord.

Nu ik het toetsenbord zo bekijk heb ik er een hard hoofd in dat ik het kan schoonmaken(dat wou ik even proberen(valt niet veel schoon te maken namelijk).

Ik ga nog even vogelen, maar denk dat het op opsturen wordt. Ik heb al contact met acer gehad en heb de adresgegevens van het bedrijf dat voor hun buiten garantie de reparaties doet.
mja je kunt ook gewoon zelf het tobo er in zetten.

Ik weet dat de 1e keer spannend is maar ik heb al zoveel laptops opengehad dat ik er niet meer voor omkijk :) en er kan niks mis gaan als je maar rustig nadenkt :)

Anyway, wel vreem dat je die handleidingen niet kunt vinden, voor mijn (gelukkig ex) tm-800 kon ik een 300blz grote pdf vinden met zelfs nog foto's van iedere onderdeel er bij.

En ibm heeft dat ook (daar laten ze zelfs nog met filmpjes zien hoe je iets moet los maken :9~)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildow
Ik ga een toetsenbordje bestellen morgen. (Ik heb al zoveel pc in elkaar gezet en er ook mee zitten prutsen(kapot is kapot en dan mag het uit elkaar :+ ) dat ik het ook wel aandurf)

Ik mijn typenummer stond er niet tussen(ook niet 2010, want dat is uiteindelijk basistypenr.). Er stond wel veel op van typenrs met 3 cijfers.

EDIT

Ik heb inmiddels wel online op de ftp site de gebruikershandleiding gevonden. Is nu aan het downloaden. Ik zat eerst op ftp.acer.com, maar op ftp.acer.nl staat veel meer!

[ Voor 50% gewijzigd door wildow op 09-01-2005 22:54 ]

Pagina: 1