Na upgrade: geen beeld, vreemd geluid voeding

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19
Ik heb een GA-K8NS ultra-939 mobo met 3000+ proc en een Thermaltake purepower 420w voeding gekocht (en nieuw geheugen). De Thermaltake heeft geen schuifje voor het voltage, maar op de doos is de E (europa?) gestickerd (en niet de U), dus ik ga er maar van uit dat die goed staat.

Ik heb de hele boel in elkaar gezet, maar ik kwam er achter dat mijn 1x AGP kaart niet paste. Okee, geen nood, ik heb nog een PCI videokaartje in mijn Mac zitten. Die geprobeerd. PC voor het eerst aan gezet. Ik hoorde de fans spinnen, een bekend kgrrt geluid even op mijn harddisk (de status leds lijken niet te werken, of hij moet inderdaad alleen maar disk access hebben en geen power), maar geen beeld. Piep hoor ik ook niet, maar kan verkeerd aangesloten zijn (+ en - is niet duidelijk).

Als ik de PC uit zet, hoor ik een soort statisch geluid uit de voeding komen, dat pas voorbij gaat als ik hem met de schakelaar uit zet.

iOS developer

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:00
Ik neem aan dat je je pc geaard hebt? pak anders een multimeter en kijk of er spanning op de kast staat (lekspanning van de voeding ofzo)

trek anders die videokaart er uit en kijk of het geluid weg is, weet je ook waar het aan ligt

[ Voor 27% gewijzigd door cossy nl op 09-01-2005 19:33 ]

Verwijderd

is dat kaartje uit je mac wel geschikt voor pc gebruik ?

• BikkelZ
Videokaart er uit.

Ik hoor een langgerekte piep (dus de speaker doet het!).

Ik hoor geen geknetter meer, maar wel toen ik de schakelaar achterop de voeding omzette naar aan. Da's wel okee denk ik.

Zou het kunnen zijn dat het een Mac kaart is dat het daarom niet werkt? Gewoon een ATI Rage 128 Pro ofzo is het. PCI, normale analoge monitoraansluiting. Ik neem aan dat ze geen extra moeite hebben genomen om het incompatible te maken, tenzij er ook een Mac BIOS achtig iets op zit.

Hmm, nu ik de PC een tijdje uit heb staan hoorde ik toch weer statische tikken uit de voeding komen :S

iOS developer

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
heb je wellicht nog een andere voeding die je zou kunnen proberen?
(EDIT: oh ja waarom past je oude AGPkaart niet?)

Dit is trouwens de reden dat ik voor assemblage in de kast alles op een tafel aansluit. Makkkelijk dingetjes vervangen ed.

suc6

S.

[ Voor 12% gewijzigd door Silent7 op 09-01-2005 19:42 ]

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:00
je zei dat je hem geupgrade had, dus een nieuwe voeding en een nieuw moederbord? heb je toevallig geen ander moederbord om die voeding te testen. begin haast te denken dat de moederbord problemen heeft.

edit: silent was me voor

[ Voor 7% gewijzigd door cossy nl op 09-01-2005 19:43 ]

• BikkelZ
Silent7 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:42:
heb je wellicht nog een andere voeding die je zou kunnen proberen?
(EDIT: oh ja waarom past je oude AGPkaart niet?)

Dit is trouwens de reden dat ik voor assemblage in de kast alles op een tafel aansluit. Makkkelijk dingetjes vervangen ed.

suc6

S.
De oude voeding is nog geen tweehonderd watt, dit was een pentium II systeem voorheen. Te licht voor dit systeem lijkt me. De grafische kaart is ook uit die tijd, een heel simpel AGP 1x gevalletje, die dus echt fysiek niet eens past.

Overigens lijken alle fans te spinnen, en bepaalde controleledjes (oa dual channel ledje) branden op het moederbord.

iOS developer

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zou voeding in andere pc testen en bij iemand een videokaart lenen en kijken of die werkt

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

hoeveel volts agp kaart is dat ??? 3.3 v of ?????
die eerste generatie agpcards passen niet in een nieuwe agp-slot door voltage-verschillen.

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heb je de vierkante 12V stekker wel aangesloten op je moederbord? Hier wordt de CPU mee gevoed namelijk.

Verwijderd

Even over de speaker het maakt niet uit of je de + of - omdraaid dan weet je dat al voor de volgende keer. Of de speaker nou eerst het eerste gedeelte van een toon begint met naarbinnen gaan of naarbuiten dat maakt niet uit.

• BikkelZ
Ik heb er nu een nieuwe AGP kaart ingestoken, maar hij doet nog steeds het zelfde, geen beeld, geen piepjes, wel ledjes op het moederbord aan en opspinnende drives.

iOS developer

Pagina: 1