Sinds gisteren bezig met de installatie van Fedora Core 3. Nu loop ik tegen een probleem aan die ik zo 1,2,3 niet opgelost krijg. Ik heb webmin geïnstalleerd en wil ik nu MySQL configureren. Webmin geeft vervolgens de volgende fout aan:
Nu probeer ik middels een rpm van MySQL de MySqlserver te installeren maar krijg ik de volgende melding:
Als ik vervolgens zoek met locate naar "libmysqlclient.so.10" dan vindt ik deze in /usr/lib/mysql/
Ik heb dus wel het idee dat het bestand bestaat.
Weet iemand waar ik de fout in ga en hoe ik dit kan oplossen ?
Eerst maar getracht om de module te configureren, maar dan verschijnt dezelfde fout. Ik ben toen opzoek gegaan naar de mysqld in init.d maar die staat er niet. Middel updatedb en locate aan het zoeken gegaan waar de MySQLd op dit systeem staat, kom ik er achter dat ie helemaal niet op dit systeem aanwezig is.The MySQL admin program /usr/bin/mysqladmin was not found on your system. Maybe MySQL is not installed, or your module configuration is incorrect
Nu probeer ik middels een rpm van MySQL de MySqlserver te installeren maar krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| [root@localhost tmp]# rpm -U MySQL-server-4.1.8-0.i386.rpm
warning: MySQL-server-4.1.8-0.i386.rpm: V3 DSA signature: NOKEY, key ID 5072e1f5
error: Failed dependencies:
libmysqlclient.so.10 is needed by (installed) perl-DBD-MySQL-2.9003-5.i386
libmysqlclient.so.10 is needed by (installed) dovecot-0.99.11-1.FC3.4.i386
libmysqlclient.so.10 is needed by (installed) libdbi-dbd-mysql-0.6.5-9.i386
libmysqlclient.so.10 is needed by (installed) MyODBC-2.50.39-19.i386
libmysqlclient_r.so.10 is needed by (installed) MySQL-python-0.9.2-4.i386
[root@localhost tmp]# |
Als ik vervolgens zoek met locate naar "libmysqlclient.so.10" dan vindt ik deze in /usr/lib/mysql/
Ik heb dus wel het idee dat het bestand bestaat.
Weet iemand waar ik de fout in ga en hoe ik dit kan oplossen ?
[ Voor 5% gewijzigd door Luppie op 09-01-2005 19:25 ]
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.