[FC3] Installatie MySQL geeft error: Failed dependencies:

Pagina: 1
Acties:

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Sinds gisteren bezig met de installatie van Fedora Core 3. Nu loop ik tegen een probleem aan die ik zo 1,2,3 niet opgelost krijg. Ik heb webmin geïnstalleerd en wil ik nu MySQL configureren. Webmin geeft vervolgens de volgende fout aan:
The MySQL admin program /usr/bin/mysqladmin was not found on your system. Maybe MySQL is not installed, or your module configuration is incorrect
Eerst maar getracht om de module te configureren, maar dan verschijnt dezelfde fout. Ik ben toen opzoek gegaan naar de mysqld in init.d maar die staat er niet. Middel updatedb en locate aan het zoeken gegaan waar de MySQLd op dit systeem staat, kom ik er achter dat ie helemaal niet op dit systeem aanwezig is.

Nu probeer ik middels een rpm van MySQL de MySqlserver te installeren maar krijg ik de volgende melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[root@localhost tmp]# rpm -U MySQL-server-4.1.8-0.i386.rpm
warning: MySQL-server-4.1.8-0.i386.rpm: V3 DSA signature: NOKEY, key ID 5072e1f5
error: Failed dependencies:
        libmysqlclient.so.10 is needed by (installed) perl-DBD-MySQL-2.9003-5.i386
        libmysqlclient.so.10 is needed by (installed) dovecot-0.99.11-1.FC3.4.i386
        libmysqlclient.so.10 is needed by (installed) libdbi-dbd-mysql-0.6.5-9.i386
        libmysqlclient.so.10 is needed by (installed) MyODBC-2.50.39-19.i386
        libmysqlclient_r.so.10 is needed by (installed) MySQL-python-0.9.2-4.i386
[root@localhost tmp]#

Als ik vervolgens zoek met locate naar "libmysqlclient.so.10" dan vindt ik deze in /usr/lib/mysql/

Ik heb dus wel het idee dat het bestand bestaat.
Weet iemand waar ik de fout in ga en hoe ik dit kan oplossen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Luppie op 09-01-2005 19:25 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-02 17:55

Robtimus

me Robtimus no like you

Fedora Core 3 wordt standaard geleverd met een MySQL 3.23.58. Die library is deel van de mysql package (zonder server dus).

Wat jij het beste kan doen is de CD/DVD van FC3 pakken, en daar de eigen mylsq-server RPM vanaf halen en die installeren. Het probleem hier is nml dat die nieuwe RPM libmysqlclient.so.10 wil vervangen door een andere (nieuwere), terwijl hij nog nodig is door andere packages (waaronder dus oa MyODBC).

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs