Toon posts:

Boost functie z-5500 in vergelijking me de z-680

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijdje met de vraag wat nu die boost functie van de z-5500 precies inhoud. Op een aantal review sites zeiden ze dat dit een zogeheten easter egg is voor mensen die het geluid echt hard willen. En dat je de set een stuk harder kan zetten op zacht opgenomen muziek/dvd’s etc (neem bij voorbeeld de lift die film krijg je niet hard al had je het graag :P)

Nu zit ik echter met de vraag in hoe verre hij harder gaat dan zijn kleinere broer de z-680. Daarbij vind ik het belangrijk om te weten of beide sets even hard gaan zonder boost. En of het met boost heelveel uitmaakt vergeleken met de z-680 (misschien handig om op te meten met een decibel meter)

Ik zal het uiteraard op prijs stellen als de mensen reageren die beide sets hebben b.v.d.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Ik vind die z680 al zo hard gaan dat ie bass boost meer nodig heeft :P.

En de film "de lift" waar je het over hebt. Is dat een DVDrip in AC3 formaat? of istie echt zacht (origineel DVD of VHS). Want veel rips in AC3 kunnen zachter uitvallen.

Als je dan de boostfunctie gebruikt in dit soort gevallen/situaties krijg je ook meer ruis :/. Dat hoor je goed in rustige stukken van de film als je hem dan knettershard hebt staan. Of je je er aan stoort is ten 2e.

ervaringen gebaseerd op de Z680 van de buurman

specs

Verwijderd

Eigenlijk meer een vraag voor het "grote logitec x en z serie topic" maargoed.
Volgensmij geeft de Z-680 een vol vermogen als je hem vol openzet, maar de Z-5500 niet. Die levert pas vol vermogen als hij op boost 11 staat. Al zal de Z-5500 als hij vol vermogen geeft (boost 11 dus) wel wat harder gaan dan de Z-680, oa door zijn grotere sub. Ik denk dat logitech voor de boostfunctie heeft gekozen, ten eerste omdat het gewoon "vet" is, en ten tweede omdat je hem dan niet "per ongelijk" open kan draaien.

Edit:
Als je dan de boostfunctie gebruikt in dit soort gevallen/situaties krijg je ook meer ruis :/. Dat hoor je goed in rustige stukken van de film als je hem dan knettershard hebt staan. Of je je er aan stoort is ten 2e.
Ik heb met mijn Z-5500 nog nooit last gehad van ruis. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
executor schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:32:
Ik vind die z680 al zo hard gaan dat ie bass boost meer nodig heeft :P.

En de film "de lift" waar je het over hebt. Is dat een DVDrip in AC3 formaat? of istie echt zacht (origineel DVD of VHS). Want veel rips in AC3 kunnen zachter uitvallen.

ervaringen gebaseerd op de Z680 van de buurman
Is een gewone dvd...

maar zal dan het geluid van de sub alleen harder gaan? Want ik heb zelf een hi-fi set met 2 3 wegs philips boxen erop en die gaan echt veel harder dan de z-680 als de z-680 op het 5/6e streepje staat staat dat ding pas op 2 >:) na 4 doet het een beetje pijn aan je oren :P je kan tot 10 met die hi-fi set btw

Ik vind de z-680 ook niet echt asociaal hard gaan, ik heb het dan over de hoge en middel tonen. De bass is iig wel heel wat harder dan de meeste sets. Misschien komt het dat de meeste mensen de boxen zo dicht bij hebben staan en dat het daarom veel harder lijkt..

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 00:25 ]