[XP] Wlan verbindt niet met internet

Pagina: 1
Acties:

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03 13:28
IN HET KORT:
Het draadloze netwerk wordt wel gevonden, maar het internet, over ADSL, werkt niet via een WLAN, terwijl die het op een ander computer wel doet, op hetzelfde WLAN. Dit probleem ontstond na een wat heftige reboot.

--------

IN HET LANG:
Een ingewikkeld probleem, mijn verbinding heeft nooit echt goed gewerkt, maar tot vandaag in ieder geval was het functioneel.

Na het proberen een flood met adware en installers heb ik op de reboot gedrukt van mijn pc, sindsdien is er een scala aan problemen ontstaan.

WLAN, Ralink software, XP, geen SP, of SP 1.

Ralink vindt de verbinding wel (70%) en er is sprake van een WEP encryptie, die correct is. Het probleem zit hem erin dat ik niet via mijn WLAN het internet op kan, zoals voor het probleem. Hij geeft de verbinding ook niet aan in mijn 'netwerkverbindingen'. De verbinding met de wizard instellen lukt helaas niet, want volgens hem 'bestaat de permanente breedbandverbinding al'.

Bovendien zijn er tal van rotprogrammaatjes verschenen op mijn computer, de meeste verwijdert met regedit, en met adaware, maar er blijft een 0kb bestand, genaamd 'r', over, die ik niet kan verwijderen, zelfs niet in veilige modus, omdat het 'in gebruik' zou zijn. De rest van de bestanden die zijn ontstaan op het gewraakte tijdstip vamiddag heb ik verwijdert, voor het grootste deel.

Mijn startpagina in iexplorer is: 213.159.117.134/index.php en dat kan ik niet mer veranderen. ook niet door standaard instellingen terug te halen.

Verder nog een laatste probleem: wat is mnerir.exe in de Run van regedit? en wat zijn de webpagina's waar automatisch contact mee lijkt gezocht te worden (tot nu toe, of misschien nog steeds, nogal onregelmatig): MicroSoft_Corp_12, maar in principe elk willekeurig cijfer aan het eind. En mijn netwerkverbing tab in het Start menu is geen knop meer, maar opent een subtabje, bij een mouse-over, naar mijn netwerkapparaten.

Dus, wie kan me helpen, om, in ieder geval, mijn internet weer aan de gang te krijgen?!
:(

mvg,
Stijn

[ Voor 9% gewijzigd door Risce op 09-01-2005 21:23 ]

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

• Risce
ik begrijp dat het een lange tekst is, maar dit heeft voor mij een zekere urgentie.
het probleem in het kort:

De draadloze verbinding wordt wel gemaakt, maar het internet wordt niet gevonden, eerst was dit wel het geval, dan gebeurde dit automatisch.

wat me overigens opvalt op dit moment is dat hij afentoe automatisch contact zocht met internet, maar dan dus bleef hangen bij de keuze: offline werken of opnieuw proberen.

• Risce
ik sta op het punt om maar opnieuw te gaan installeren, daarna formatteren en opnieuw installeren. Iemand nog een beter idee?

Verwijderd

Titeledit

• Risce
Thanks for nothing you all, maar hier is de oplossing:

http://www.tacktech.com/pub/winsockfix/WinsockFix.zip