Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MCAfee] Reboot na updates?

Pagina: 1
Acties:

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:09
Ben op dit moment bezig met een verslag over de virusscanners McAfee en Norton AntiVirus, en ben tegen de volgende vraag aangelopen; die ik via de search en via Google niet heb kunnen vinden.

Van Norton AntiVirus weet ik dat het systeem na updaten vaak verplicht moet rebooten, omdat het redelijk ingrijpende wijzigingen zijn.

Kan iemand mij vertellen of dit bij McAfee ook de standaardprocedure is? Verplicht rebooten is érg vervelend voor een systeem wat (met kléine uitzondering) 24/7 moet kunnen draaien.

Enig idee?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Bij de nieuwste versie bij een kale installatie moet je wel een aantal keer verplicht rebooten na het updaten ja.. erg irritant..

Systeem Specs

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hebben we het over de Home/Pro of de Enterprise-versie?

Wat bedoel je met updates? De DAT-files, of updates/patches voor het programma zelf?

Voor de Enterprise-versies hoef je voor de DAT-versies niet te rebooten. Ook sommige patches kunnen zonder reboot worden geinstalleerd, maar voor enkele patches moet je dus helaas wel rebooten.

Voor Home/Pro weet ik het niet.

Virussen? Scan ze hier!

• Martijntj
wildhagen schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:26:
Hebben we het over de Home/Pro of de Enterprise-versie?

Wat bedoel je met updates? De DAT-files, of updates/patches voor het programma zelf?

Voor de Enterprise-versies hoef je voor de DAT-versies niet te rebooten. Ook sommige patches kunnen zonder reboot worden geinstalleerd, maar voor enkele patches moet je dus helaas wel rebooten.

Voor Home/Pro weet ik het niet.
We hebben het over de ENTERPRISE-versie, gaat vooral om servers bij bedrijven. Verder gaat het over álle updates die voor kunnen komen, dus zowel DAT & anderen :).

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Martijntj schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:13:
[...]

We hebben het over de ENTERPRISE-versie, gaat vooral om servers bij bedrijven. Verder gaat het over álle updates die voor kunnen komen, dus zowel DAT & anderen :).
O, dan loopt het zo'n vaart niet hoor.

Zo vaak komen er geen patches uit. Ter indicatie: voor de nieuwste McAfee (8.0i) zijn in de paar maanden dat hij nu uit is weliswaar 9 patches uitgekomen, maar slechts één daarvan vereist een reboot (patch 7 uit mijn hoofd). En het merendeel van die negen is voor servers sowieso al niet relevant (fixes zijn vooral voor kosmetische bugs, en dingen voor desktops etc).

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 09-01-2005 20:26 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Martijntj
wildhagen schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:25:
[...]

O, dan loopt het zo'n vaart niet hoor.

Zo vaak komen er geen patches uit. Ter indicatie: voor de nieuwste McAfee (8.0i) zijn in de paar maanden dat hij nu uit is weliswaar 9 patches uitgekomen, maar slechts één daarvan vereist een reboot (patch 7 uit mijn hoofd). En het merendeel van die negen is voor servers sowieso al niet relevant (fixes zijn vooral voor kosmetische bugs, en dingen voor desktops etc).
Je bent geweldig, bedankt voor de informatie _O_
Pagina: 1