Toon posts:

Showcases in fotografie makkelijker maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Allereerst dit. Ik heb gezocht of dit al eerder is langsgekomen, maar niet gevonden niet.

Ik heb zelf in het fotografie forum een showcase over de efteling gepost. KODAK CX 7430 / Showcase efteling

Nu is het forum er niet voor ontwikkeld om je foto's te plaatsen. Dan denk ik aan de layout en de hoeveelheid werk om je foto's van je digicam in een topic te zetten. (verkleinen, links maken, img/url tags, nummering toevoegen).

Nu zat ik te denken hoe kan dit makkelijker? De regels voor het plaatsen van je foto's met thumbs en links en nummering zijn goed. Laten zo! Maar het is best wel wat werk om hier aan te voldoen. Hoe kan dit makkelijk?

Het zou veel werk zijn om voor die paar showcases (ik zeg paar in vergelijking met alle topics die GOT rijk is) een aparte layout of wijze om je showcase te posten door GOT te laten ontwikkelen.

En ander ding is weer dat GOT geen forum is om je fotoalbum van te maken.

Dus ik zat met drie vragen waar ik ben benieuwd naar ben wat andere ervan denken.

1) Is het zoveel veel werk om je foto-showcase te plaatsen op GOT dat je het soms maar laat. Dus alleen als je het echt niet kan laten om te delen met ons, maar je zou het eigenlijk wel vaker willen doen, maar je doet dit niet omdat het toch wel veel werk is?

2) Het is niet zo moeilijk om een programma te ontwikkelen die originele foto's inleest, hier een thumbnail van maakt inclusief de code om te posten op GOT met link naar origineel. Is hier interesse voor?

Denk dus aan programma op je eigen PC. Je geeft op welke foto's je wilt posten. Deze creert thumbnails comformt GOT. Die kun je uploaden. Je geeft locatie van de webruimte op waar je de originele en thumbs naar geupload hebt, en het programma genereert de img/url's tags voor in je post met nummering en link.

3) Of vind je het zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 06:51

krvabo

MATERIALISE!

Zoiets is er al.. het heet een abonnement :P
Dan kan je je foto's uploaden via 'post reply', er wordt automatisch een thumb gemaakt, en de pic in je fotoalbum gezet.
Is dat geen oplossing voor je?

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
krvabo schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:34:
Zoiets is er al.. het heet een abonnement :P
Dan kan je je foto's uploaden via 'post reply', er wordt automatisch een thumb gemaakt, en de pic in je fotoalbum gezet.
Is dat geen oplossing voor je?
Even in mijn paspoort kijken... nee sorry staat toch echt krenterige hollander :)

Zou idd een goede oplossing zijn. Ikke niet aan gedacht. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:12:
Denk dus aan programma op je eigen PC. Je geeft op welke foto's je wilt posten. Deze creert thumbnails comformt GOT. Die kun je uploaden. Je geeft locatie van de webruimte op waar je de originele en thumbs naar geupload hebt, en het programma genereert de img/url's tags voor in je post met nummering en link.
Die bestaan er zat, een van de Powertoys voor XP maakt zelfs een integratie met windows mogelijk. Rechtsklikken, Resize, aangeven tot welk formaat (de helft, een kwart, geeft het beste resultaat), en het resized.
Het nummeren is ook niet echt een grote moeite imo, je tikt er een paar keer een nummer boven, klaar. Het enige wat dan een grotere moeite is het aangeven van de links naar de foto's, maar dat is eigenlijk ook vnl. copypasten :) .

Kortom, ik vind het wel goed zo...

edit:
Zelfs dat hoef je niet zelfs te doen, gezien wat Silent Thunder zegt. Dan is lijkt me al helemaal geen probleem meer :) .

[ Voor 8% gewijzigd door JHS op 09-01-2005 18:40 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:12:
2) Het is niet zo moeilijk om een programma te ontwikkelen die originele foto's inleest, hier een thumbnail van maakt inclusief de code om te posten op GOT met link naar origineel. Is hier interesse voor?
dat bestaat al: imageshack.us

je laad de originele foto in (mits niet groter dan 1024kb) en dan geeft ie jou een code die je alleen maar hoeft te copy pasten. Dan krijg je dus zeg maar een thumb die doorverwijst naar de grote versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Silent Thunder schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:37:
[...]

dat bestaat al: imageshack.us

je laad de originele foto in (mits niet groter dan 1024kb) en dan geeft ie jou een code die je alleen maar hoeft te copy pasten. Dan krijg je dus zeg maar een thumb die doorverwijst naar de grote versie.
Officieel benoemd tot tip van mijn dag! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
TheLunatic heeft ook een script gemaakt wat veel in het Lekkere Jonge Meiden-topic gebruikt wordt, hier kan je heel makkelijk een GoT-tabel-code mee maken als je foto's een beetje logisch zijn geordend.

Zijn handige script

[ Voor 11% gewijzigd door The Evil Brain op 09-01-2005 20:59 . Reden: link werd niet goed geparsed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Die dus ook niet, die verwijst naar localhost
(en dan krijg ik een hele andere pagina te zien ;))

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
URL even kopieren en in de adresbalk plakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

The Evil Brain schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:52:
URL even kopieren en in de adresbalk plakken :)
nee die laatste slash moet in de URL, foute apache config ;)

http://kerkdriel.xs4all.nl/UBBTagMaker/
raar dat React denkt dat die laatste slash niet bij de url hoort 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Erkens op 09-01-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Feel free om mijn script te gebruiken hoor \o/ Als het echt druk gaat worden dan kan ik de boel wel een keer herbouwen (ik ben vast niet de enige die dat kan, maar het is mijn idee © :P) en/of op een andere server duwen :)

Mother, will they like this song?

Pagina: 1