Toon posts:

56k pci modem en win98, niet te installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ben nu al een tijdje bezig met het installeren van een 56k pci modem op een win98 systeem. De computer is een p2 350 mhz met 32mb intern. Er zit evrder niets in (geen geluidskaart/netwerkkaart etc). Een asus moederboard en iets van 5 slots voor pci....

Afijn zoals het zou moeten, steekt hem erin, start pc op hij herkent een pci modulator geloof ik of zoiets, maar dan heeft ie problemen met de drivers (nieuwste gedownload), hij ehrkent niet dat het een modem is. Best laat dan maar, dus modem handmatig proberen te installeeren, dna herkent hij de drivers wel en installeerd de modem (trust modem by the way). Enige is dat hij hem niet zet op com 2, maar op een leeg vakje (com1 en com2 staan eronder waarvan 1 bezet is (duh) en 2 staat bij geen modem.......

Daarnaast wil hij ook iets van interne geluidszooi installeren ofzo, maar goed dat laat ik dan maar gaan, punt is dat de modem dus niet op com poort 2 wil komen te staan....

Wat the hell kan ik hier aan doen.....wordt er een beetje geflipt van....zou win xp op dit systeem kunnen draaien (volledig gestript)?? Dan zijn de problemen misschien minder ??

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:09

Rmg

Zodra windows zegt dat de drivers niet kloppen gewoon NIET installeren handmatig installeren / forceren gaat gewoon 9 van de 10 keer fout. Kijk toch eens of je wel de juiste drivers hebt

Verwijderd

zet de software je modem niet op com 3 (meestal op com 1 gekoppeld)?
mijn 'oude' modem deed dat ook nl.

en je kan makkelijk windows XP op die computer installeren alleen je moet er wel iets meer
geheugen in stoppen.
ik heb namelijk windows XP voor de gein op een P1@200Mhz geinstaleerd en die draaid nog
steeds goed.

(geheugen is het key-woord)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Daar vraagt hij toch niet om :?

Het makkelijkste wat je kunt doen is op de chip van de modem kijken welke het is.
Vaak zijn het gewoon Conexant modems en daar zijn universele drivers voor te krijgen.

Dat audio device wat hij probeert te installeren is 'wave device for voice modem'.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
ja idd dat was het geluidsding....maar goed waar het me nu om gaat...ik heb dus al 100 keer alles verwijdert, opnieuw opgestart etc etc...dan bij opstarten geeft ie weer aan gevonden pci controler....maar de drivers van zowel de originele cd als van de site van trust wil hij maar niet herkennen automatisch...als ik dna handmatig zoek naar de drivers (aangeven dat de pci controler een modem is) dan kan hij eht wel instaleleren maar vraagt of ik eht wel zeker weet omdat dit niet de goeie drivers voor deze hardware zouden zijn (wat absoluut wel het geval is).....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dreeke schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:22:
Vaak zijn het gewoon Conexant modems en daar zijn universele drivers voor te krijgen.
Zit wel verschil in of je een "hardware"modem of een software modem hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dreeke

dreeke

outdated icon

Klopt, daar kom je op de Conexant website binnen 2 tellen achter (staat aangegeven).
Maar ik bedoelde eigenlijk dat voor alle types modems met een Conexant chipset (ongeacht welke) universele drivers te krijgen zijn. :)
Welk merkje er verder op de modem staat (Trust, Dynalink, Sweex, ...) maakt niet uit.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:29:
ja idd dat was het geluidsding....maar goed waar het me nu om gaat...ik heb dus al 100 keer alles verwijdert, opnieuw opgestart etc etc...dan bij opstarten geeft ie weer aan gevonden pci controler....maar de drivers van zowel de originele cd als van de site van trust wil hij maar niet herkennen automatisch...als ik dna handmatig zoek naar de drivers (aangeven dat de pci controler een modem is) dan kan hij eht wel instaleleren maar vraagt of ik eht wel zeker weet omdat dit niet de goeie drivers voor deze hardware zouden zijn (wat absoluut wel het geval is).....
Probeer eens om via apparaatbeheer de Com2 uit te schakelen en om de modem in een ander PCI slot te plaatsen?
(hoeft niet beide in 1x )

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Zoals ik heb begrepen zijn de meeste 56K modems niet te installeren bij het dialoogvenster "Hardware gevonden" direct na het opstarten van de PC met Windows 9x/ME.
Wat je even moet proberen volgens mij is dat dialoogvenster wegklikken, naar de apparaatbeheer gaan, de modem verwijderen, vanuit apparaatbeheer naar nieuwe hardware zoeken en dan proberen te installeren. Werken de standaard drivers daar niet, probeer dan een "standaard 56K modem" van Windows zelf.
Ik heb vrij vaak modems meegemaakt op Windows 9x/ME die alleen op die manier te installeren waren (via apparaatbeheer dus).

Verwijderd

Topicstarter
JeroenM_tbs schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:58:
Zoals ik heb begrepen zijn de meeste 56K modems niet te installeren bij het dialoogvenster "Hardware gevonden" direct na het opstarten van de PC met Windows 9x/ME.
Wat je even moet proberen volgens mij is dat dialoogvenster wegklikken, naar de apparaatbeheer gaan, de modem verwijderen, vanuit apparaatbeheer naar nieuwe hardware zoeken en dan proberen te installeren. Werken de standaard drivers daar niet, probeer dan een "standaard 56K modem" van Windows zelf.
Ik heb vrij vaak modems meegemaakt op Windows 9x/ME die alleen op die manier te installeren waren (via apparaatbeheer dus).
Mja, dat heb ik dus een aantal keer geprobeerd, maar dan kan hij hem plots wel vinden (correcte drivers)....hij koppelt hem dan alleen aan een poort die niet bestaat....(staat helemaal nix ipc comX).....

Verwijderd

De bios instellingen van de com poorten veranderen (op automatisch)kan ook nog wel eens voor een oplossing zorgen!!

Tevens kun je ook nog proberen om eerst een extra com-poort te installeren en daarna de modem-drivers, dit heeft bij mij soms wel eens tot een goed resultaat geleid.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > OH

Tijd voor een nieuwe sig..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TS, je roept al vaker dat je de juiste drivers hebt, maar hebt nog niet gepost exact welk model modem je hebt (Trust heeft er zo een paar...), exact welk chip daarop zit en exact welke driver(versie) je hebt binnengehaald.

Verder:
Gebruik je een apparaat op de seriele poort :? Zo niet, schakel in BIOS eens alles dat met seriele/COM poorten te maken heeft uit, het kan zijn dat de modem om een of andere reden per se op COM1 wil ofzo...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1