strepen op mijn negatieven, afdrukken en dia's

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Damfransje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
Hallo allemaal,

ik hoop van harte dat jullie mij met dit probleem kunnen helpen. Ik heb sinds ruim 2 maanden een nieuwe analoge camera, namelijk de Nikon F75 met een sigma 28-200 lens erbij. Vanaf het begin heb ik een probleem wat maar niet weg wilt gaan, namelijk allerlei horizontale strepen op mijn negatieven, afdrukken en dia's.

Ik heb al een nieuwe body gekregen van de fotozaak, maar ook nu blijf ik af en toe dit probleem houden. Vreemd genoeg heb ik niet altijd last van dit probleem, maar bij gemiddeld 1 op de 4 a 5 rolletjes zie ik duidelijke strepen op de foto's. Bij de fotozaak zeggen ze dat dit aan hun ontwikkelingscentrale ligt en sturen ze weer terug. 2 Dagen later krijg ik de negatieven terug en zijn ze goed omdat ze de bovenste laag van de negatieven opvullen met een soort van chemicalien (geen idee welke, maar het werkt). Verandering van merk rolletjes en nu werken op dia's heeft allemaal niet geholpen.

Natuurlijk wil ik dit niet constant hebben, en wil ik een blijvende oplossing hiervoor vinden. Weet iemand van jullie toevallig wat ik hieraan kan doen, want ik vind het nu echt heel erg irritant worden!

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

Verwijderd

Als het aan hun ontwikkelcentrale ligt, dan probeer je toch eens structureel een nieuwe ontwikkelcentrale? Lees andere fotoboer. Je accepteert toch niet dat er iedere 4 rolletjes beschadigingen optreden?

• Damfransje
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:37:
Als het aan hun ontwikkelcentrale ligt, dan probeer je toch eens structureel een nieuwe ontwikkelcentrale? Lees andere fotoboer. Je accepteert toch niet dat er iedere 4 rolletjes beschadigingen optreden?
Ik ben al enkele andere zaken langsgegaan maar bij hun gingen de rolletjes naar dezelfde ontwikkelcentrale als waar ik ze nu inlever.

Kijk, en mijn probleem ligt niet zozeer dat die strepen door de ontwikkelcentrale worden gemaakt, ik ben bang dat het op een of andere manier aan mijn camera ligt! Ik heb tot nu toe over deze winkel en hun afgedrukte foto's niets dan goed gehoord, dus ik ben bang dat het toch op een of andere manier aan mijn body of lens ligt......

Ik hoopte dan ook dat iemand van jullie dit probleem zou herkennen.

Verwijderd

Als je dia's maakt laat ze dan ontwikkelen op de rol.
Je krijgt dan je ontwikkelde rolletje terug, opgerolt in een koker.
Knip ze zelf met een schaar (niet met zo'n snijapparaatje), en zelf inramen.
Vaak treden krassen op bij het snijden van de dia's op negatieven.
Op de rol ontwikkelen (of niet knippen) doen ze oa bij de hema.

• Damfransje
Nou, ik ben net bij de fotozaak geweest en zij blijven vasthouden aan dat het aan de ontwikkelcentrale ligt. Bij een andere zaak geweest met dezelfde ontwikkelcentrale en daar hebben ze er nooit last van...............

Waar kan het aan liggen? Ik vrees dat mijn camera toch iets van kuren vertoont maar welk onderdeel :'( ?? Ze hebben de body nog helemaal schoon geblazen om uit te sluiten dat het aan een zandkorreltje ofzo ligt dat in de body zit.

Wie kan mij helpen aan een oplossing? Ligt het misschien aan de sluiter, diafragma, aandrukplaat of iets anders?

Graag hoor ik alle adviezen die jullie hebben!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-02 13:48
Als je het filmcompartiment openmaakt zie je in de deur een aandrukplaat zitten. Deze moet helemaal vlak en stofvrij zijn. Je kunt sowieso kijken of je rondom het sluitergordijn en in de buurt van het filmspoeltje zandkorreltjes of uitsteekseltjes ziet.

Dato DUO synth voor twee

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 14:19

Nick Name

SinFest!

Zie de tip van David, maar als je er dan nog niet uitkomt probeer dan dit:

Als je het snel wilt testen of het aan je camera ligt, koop dan een supergoedkope film, doe die in je toestel, maak het maximale aantal foto's en haal het filmpje er weer uit. Trek de film uit het rolletje en kijk of er nu krassen zitten op je film.

Ik hoef je niet te vertellen dat je dus geen serieuze foto's moet gaan maken tijdens dit experiment :P

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Verwijderd

Controleer ook eens of er zand of stof in het rolletje zit voordat je het in de camera stopt. Ik blaas het rolletje altijd schoon voordat het mijn camera ingaat. Rechte strepen op je negatieven liggen heel vaak aan een stofje/ uitstekend puntje in je camera.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gebeurt inderdaad wel vaker bij ontwikkeling van films. Weet dat ik bij oude werkgever er ook welk eens last van had; dat betekent dus tussen de 0.3 en 0.5% kans ofzo (oftewel 3 tot 5 op de 1000 rollen). Meestal pak je daar zuurvrij vet voor als vaseline om de film te 'vullen'; de kras zit namelijk alleen in de toplaag waardoor je 'm wel ziet bij de optische bewerkingen (belichten, scannen), maar de chemische foto is niet beschadigd.

Een zandkorrel geeft trouwens geen strepen maar krassen; een slecht of niet lopend geleidingswieltje in een automatische ontwikkelaar of een knipper met een te laag afgesteld mes geven echt brede strepen.

[ Voor 21% gewijzigd door HunterPro op 10-01-2005 15:27 ]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 14:44

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Als hij al een andere body heeft gekregen en het probleem blijft is de kans erg klein dat het daaraan ligt.

Ik neem ook aan dat je redelijk voorzichtig bent als je de film uit de camera haalt en dit niet doet in een zandstorm?

Ikzou zelf inderdaad naar een andere ontwikkelcentrale gaan.

Verwijderd

Ik neem met "strepen" aan dat je krassen bedoelt die op elke foto zitten op exact dezelfde plaats (in de lengte van het beeld). Daarbij ga ik er vanuit dat de krassen scherp van aftekening zijn.

Meestal kun je in dit soort gevallen je objectief uitsluiten. Deze heeft zuiver een optische invloed. Enkel als je krassen zachte randen hebben kan het objectief een factor zijn dat meespeelt.

De aandrukplaat moet inderdaad schoon en vlak zijn, maar die raakt de film aan de achterzijde, niet aan de emulsie-zijde (fotogevoelige laag).

Omdat je aangeeft dat je al een andere body hebt gekregen maar dat je problemen zo af en toe terug blijven komen denk ik niet dat het specifiek aan je body ligt. Wat wel belangrijk is, is hoe je je rolletjes bewaart, netjes in het plastic kokertje en er pas uithaalt als je het rolletje in de camera legt, of los in je fototas/jaszak. Het inleggen van het rolletje moet met enige achtzaamheid gebeuren. Op een winderige dag op het strand een rolletje wisselen is vragen om problemen.

Krassen kunnen inderdaad helaas ook door ontwikkelcentrales gemaakt worden. In Nederland is er eigenlijk maar 1 grote(re) meer en dat is Fujicolor in Steenbergen. Verder gaan de meeste foto's van ketens zoals Kruidvat of Albert-Hein naar CW-color is Duitsland. Soms zijn er ook contracten met Elkacolor in Belgie. Wat dat betreft ben je echter helaas aan de goden overgeleverd. De meeste centrales gaan wel degelijk zorgvuldig om met je films. Echter met zoveel films per dag (en nacht) kan er altijd wel iets fout gaan. De frequentie waarmee jij het hebt (1 op de 4 a 5 films) is echter wel wat hoog ja. Er bestaat overigens wel apparatuur om krassen te detecteren voor het daadwerkelijk ontwikkelen, maar niet elke machine in centrales hebben (ivm de kosten) zo'n voorziening.

Heb je al contact gezocht met Inka BV (importeur van Nikon in Nederland)? Wellicht is het een bekend probleem bij de F75. Helaas is niet elke fotowinkel altijd even goed op de hoogte van bestaande problemen en oplossingen.

• Damfransje
Bedankt allemaal voor jullie uitgebreide reacties, en hierbij een reactie:

ik ben inderdaad altijd zeer voorzichtig geweest met het inleggen van de rolletjes, en heb de camera altijd zo veel mogelijk beschermd tegen stof en zand als het al nodig was om de camera open te maken (meestal probeer ik te wachten totdat ik een beetje beschermd zit).

De tip van het goedkope rolletje volschieten en uitrollen vind ik een hele goede, zal hem zeker vandaag of morgen even uitproberen. Zal speciaal wat mooie plaatjes ervoor uitzoeken ;)

Ik zal ook nog vandaag contact opnemen met Inca en kijken of zij inderdaad dit probleem vaker gehad hebben, misschien dat dit nog wat kan helpen.

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties en als jullie nog iets meer weten hoor ik het graag. ik houd jullie in ieder geval op de hoogte!

• Damfransje
Nou, ik heb de tip uitgeprobeerd met het goedkoper rolletje vol te schieten en te kijken of er strepen opzaten en rara..........er zaten de beschadigingen op!!!

Ik ben dus gelijk terug gegaan naar de winkel en heb een nieuwe body gekregen. Na hem uiteraard op dezelfde manier getest te hebben!!!

Ik hoop van harte dat het probleem nu definitief opgelost is en dat ik nu in volle rust :D van mijn camera kan gaan genieten.

Nog heel hartelijk bedankt voor de goede tip!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Er bestaan toch zeker wel fotowinkels die zelf jouw rolletjes ontwikkelen :?
Ik moet toegeven dat er erg weinig winkels zijn die Dia en tri-X ontwikkelen. Maar als je een C41 processed rolletje inlevert moet alles toch goed zijn?

• Damfransje
[quote]FireArrow schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:18:
Er bestaan toch zeker wel fotowinkels die zelf jouw rolletjes ontwikkelen :?

Hier in de buurt ken ik geen enkele zaak (op de 1-uur service zaken na) die zelf de rolletjes ontwikkelen. Maar het is gelukkig duidelijk geworden dat het niet aan de ontwikkeling gelegen heeft, maar dat er iets serieus verkeerd was met de body. Dankzij de goede tip ben ik daar gelukkig achtergekomen!

Verwijderd

Ga anders eens naar een vak-lab... :)

• Damfransje
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:15:
Ga anders eens naar een vak-lab... :)
Even twee punten:
-ik ben maar student, en heb dus niet het geld om mijn foto's naar het vak-lab te brengen!

-zelfs bij het vaklab hadden ze de strepen in de foto gehad, omdat het duidelijk aan mijn camera ligt. Bij het vaklab hadden ze uiteraard die strepen gezien en er gelijk uitgehaald maar verder zou het niets uitgehaald hebben.........

Toch bedankt voor je reactie en mocht ik ooit de mogelijkheid hebben om ze naar een vak-lab te brengen zal ik dit ook zeker doen, maar heb nu gewoon het geld er niet voor :'(

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-02 13:48
De meeste vaklabs zijn maar een paar cent duurder dan, pakweg, de Hema.

Dato DUO synth voor twee

• Damfransje
David schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:01:
De meeste vaklabs zijn maar een paar cent duurder dan, pakweg, de Hema.
Aan welke prijzen zit je dan te denken (en kun je er een aanbevelen in de regio Breda)

Ik betaal nu 4.99 om negatieven te ontwikkelen en af te drukken, en 6.80 om dia's te ontwikkelen en in te ramen....

Verwijderd

Damfransje schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:59:
[...]
Even twee punten:
-ik ben maar student, en heb dus niet het geld om mijn foto's naar het vak-lab te brengen!
Eh... ik ben net geen student meer, maar alleen hier al op Tweakers.net heb ik het idee dat veel studenten écht meer te besteden hebben... :+
-zelfs bij het vaklab hadden ze de strepen in de foto gehad, omdat het duidelijk aan mijn camera ligt. Bij het vaklab hadden ze uiteraard die strepen gezien en er gelijk uitgehaald maar verder zou het niets uitgehaald hebben.........

Toch bedankt voor je reactie en mocht ik ooit de mogelijkheid hebben om ze naar een vak-lab te brengen zal ik dit ook zeker doen, maar heb nu gewoon het geld er niet voor :'(
Tsja, ik breng mijn films ook nog niet standaard naar een vak-lab, maar zodra ik problemen krijg/verwacht, dan ga ik linea-recta naar een vak-lab! :9
Ik denk dat ik er zowiezo een keer hier 1 in de buurt ga opzoeken... Altijd handig voor het geval dat :p

Bij t 'verwachten van problemen' denk ik aan films met afbeeldingen die men graag wil 'jatten'.
Niks is erger wanneer je 'schitterende foto's' hebt gemaakt, en men zogenaamd je rolletjes kwijt is geraakt... En t ergste nog als je ziet dat na een tijdje jouw foto's elders prijken... o.a. kalenders, posters, en dergelijke!
Gezien mij dat al eerder is overkomen, breng ik zulke 'gevoelige' platen maar naar een vak-lab.
Dan is het wel jammer dat het iets duurder is, maar in zo'n lab heb ik meer vertrouwen dan in de collectieve ontwikkel-centrales!

• Damfransje
nou, ondanks mijn goede hoop is het toch helaas weer het geval: STREPEN OP MIJN DIA's!!!!

Zelfs bij deze derde body heb ik weer lelijke beschadigingen op mijn dia's en mijn dia's kunnen niet 'gerepareerd' worden zoals bij negatieven dus ik ben deze foto's definitief kwijt!!!!!!!!!!!!

De winkel gaat nu een hele nieuwe body bij Nikon zelf bestellen en niet bij Inca, om problemen bij dezelfde serie uit te sluiten. Toch heb ik hier weinig hoop in en heb ik nog maar weinig vertrouwen in deze camera!!!!!!

Heeft iemand nog adviezen wat ik hier nu mee aanmoet, want ik begin mijn geduld hiermee te verliezen! Alvast bedankt

Verwijderd

Hoe lullig het ook klinkt, ik heb het vermoeden dat het niet meer aan de body ligt. Gebruik je al die tijd rolletjes uit dezelfde voorraad (je eigen voorraad dus)?

• Damfransje
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:17:
Hoe lullig het ook klinkt, ik heb het vermoeden dat het niet meer aan de body ligt. Gebruik je al die tijd rolletjes uit dezelfde voorraad (je eigen voorraad dus)?
Nee, dat was waar ik bij de eerste body al aan twijfelde. Ik heb in die tijd; kodak, superia en sensia rolletjes gebruikt en ze hebben allemaal het probleem gehad.

Ik kan niets verkeerd doen bij het inzetten of uitnemen van het rolletje, omdat het rolletje helemaal teruggerold wordt voordat ik de camera open kan maken. Ik kan me dus gewoon niet voorstellen dat ik iets verkeerd doe, maar als jullie andere ideeen hebben hoor ik het graag!!!!

Verwijderd

Zoals ik al eerder zei.

Dia's op de rol laten ontwikkelen (niet knippen)
Zelf knippen met schaar en niet met zo'n snij apparaatje
en zelf inramen.

Ik kreeg vroeger ook veel beschadigde dia's, nadat ik ze zelf knip is het nagenoeg over.

• Damfransje
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:33:
Zoals ik al eerder zei.

Dia's op de rol laten ontwikkelen (niet knippen)
Zelf knippen met schaar en niet met zo'n snij apparaatje
en zelf inramen.

Ik kreeg vroeger ook veel beschadigde dia's, nadat ik ze zelf knip is het nagenoeg over.
Ik weet sinds maandag zeker dat het iets met mijn camera te doen heeft. Als een rolletje de beschadigingen heeft op het moment dat ik hem helemaal teruggespoeld heb heeft het dus niets te maken met de ontwikkelcentrale of de manier waarop ze ze knippen. Het moet iets met mijn camera zijn. Daarbij lijken de strepen heel duidelijk op het feit dat er iets scherps in de camera zit. Het zijn echte beschadigingen die over het hele rolletje op dezelfde plaats zit.

Verwijderd

OK,

wel fraai dat er dan reeds 3 camera's zijn met hetzelfde probleem.

Maar mijn tip mbt de dia's blijft. Ook als je camera dadelijk goed is.
Bij het knippen van de dia's in de centrale's gaat het vaak mis.
Ik maak reeds 15 jaar dia's en had regelmatig beschadigde films.
Sinds ik ze op de rol laat en zelf knip is het stukken minder.

• Damfransje
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:46:

Maar mijn tip mbt de dia's blijft. Ook als je camera dadelijk goed is.
Bij het knippen van de dia's in de centrale's gaat het vaak mis.
Ik maak reeds 15 jaar dia's en had regelmatig beschadigde films.
Sinds ik ze op de rol laat en zelf knip is het stukken minder.
Ok, ik zal dit zeker in gedachten houden als ik eindelijk een goede body heb. Is het trouwens gewoon mogelijk om diarollen te gebruiken in een camera? Ik dacht namelijk ergens gelezen te hebben dat je of rolletjes of die grote rollen in je camera kunt gebruiken maar niet allebei, of heb ik nu iets door elkaar heen gehaald?

Verwijderd

Dia's zitten net als foto's gewoon in een standaard rolletje. Je kunt ze derhalve idd niet door elkaar gebruiken :+ Vooraf dus een keuze maken. Of foto of dia!

• Damfransje
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:54:
Dia's zitten net als foto's gewoon in een standaard rolletje. Je kunt ze derhalve idd niet door elkaar gebruiken :+ Vooraf dus een keuze maken. Of foto of dia!
hahaahah, nee dat snapte ik gelukkig wel :+ ,maar je hebt toch de keuze tussen rolletjes of foto's op een grote rol.............??? en die kun je niet onderling verwisselen???

Verwijderd

Bedoel je middenformaat? Dat past natuurlijk never nooit niet in een kleinbeeldcamera. Die rollen zijn 60 mm breed tov 35 mm. Middenformaatfilm wordt nogal eens aangeduid met rolfilm.

• Damfransje
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:03:
Middenformaatfilm wordt nogal eens aangeduid met rolfilm.
Ok, dan zal ik dat wel bedoeld hebben. bedankt voor je moeite!!!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-02 15:32
Waarom laat je ze inramen, is pokke duur kun je net zo goed zelf doen, pakje raampjes kopen... Ik betaal maar 2,95 voor 1 rolletje + snelle afdruk (dus direct volgende dag klaar, in een klein stadje geen uurs service enzo)...

|>

• Damfransje
Simon schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:41:
Waarom laat je ze inramen, is pokke duur kun je net zo goed zelf doen, pakje raampjes kopen... Ik betaal maar 2,95 voor 1 rolletje + snelle afdruk (dus direct volgende dag klaar, in een klein stadje geen uurs service enzo)...
Ik heb inderdaad hierover zitten denken, heb allleen nog niet gekeken hoeveel die raampjes los kosten........Door de problemen met de body heb ik hier nog niet veel aandacht aan geschonken. Ik denk, dat als het inderdaad goed werkt met ze zelf inramen ik dit op den duur zeker zal doen.

Is dit trouwens erg veel werk om ze zelf in te ramen, en hoeveel kosten die raampjes los?

Alvast bedankt!!!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:13

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:54:
Gezien het feit dat alle negatieven gescand worden voor een afdruk, kun je net zo goed een diafilm aanbieden. Dat maakt niets meer uit, zeker niet als het een zaak is met een eigen mini-labje.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Damfransje
Nou, ik krijg binnen korte tijd weer een nieuwe body van Nikon, en dus niet van Inka (of is het inca whatever). Nou heb ik ook de mogelijkheid gekregen van mijn fotozaak om over te schakelen op een andere camera omdat ik minder/erg weinig vertrouwen in de camera over heb. Nou ben ik wel geinteresseerd in de Nikon f80, maar dan moet ik nog 200 euro extra betalen en dat is toch wel weer behoorlijk geld. Ook hebben ze nog een f100 in supergoede conditie staan. Deze heb ik nu van hun te leen en ik moet zeggen dat hij me wel heel goed bevalt, alleen jammer dat hij geen interne flits heeft. Voor macro gebruik ik hem namelijk af en toe.Voor deze camera moet ik echter 500!!! euro nog bijbetalen en dat vind ik echt te veel geld. Voor dat geld kan ik me liever een mooie macro lens of een externe flitser en nog veel dingen aanschaffen.

Ook kan ik natuurlijk naar bijvoorbeeld Canon overstappen, maar daar zit eigenlijk geen echt model bij wat mijn aandacht echt trekt. Heb vandaag de nieuwe 300x gezien, maar ben er niet kapot van.

Iemand adviezen over welke camera jullie aanraden. Hoor graag jullie mening!!!

Groeten en alvast bedankt. Damien

Verwijderd

Simpel, koop op Marktplaats een in perfecte staat verkerende tweedehands F80 voor minder €200.
Ik heb er als analoge body mijn in nieuwstaat verkerende F80 gekocht voor €180 inclusief batterijgreep, draadontspanner en batterijen, in originele doos, met aankoopbewijs, ongebruikte garantiepapieren, handleiding etc. Nieuwprijs bij Konijnenberg ongeveer €600,-.
Mooie analoge apparatuur is tweedehands echt voor een prikkie te koop. Hoewel, goede objectieven niet, goed glas blijft altijd goed glas natuurlijk. Maar daar hadden we het niet over...

Verwijderd

Staar je sowieso niet blind op de prijzen voor tweedehands apparatuur bij een fotospeciaalzaak. Feitelijk gaan die gewoon over de kop. Hier moet je dus nog wel een mooie deal mee kunnen maken.... Geef ze de gelegenheid om een mooie prijs voor je te maken en kijk even rond op internet wat de juiste tweedehandswaarde van een dergelijk model is.

Verwijderd

Internetprijzen (Marktplaats met name) zijn zeker niet altijd juiste prijzen hoor. Sommigen hebben er blijkbaar veel voor over om hun analoge apparatuur kwijt te raken. Doodzonde, maar ja, ik doe er wel mijn voordeel mee dan. ;)

• Damfransje
Bedankt voor de reacties en adviezen.

Ik zou inderdaad een tweedehands f80 kunnen kopen, maar ik vind het wel prettig om een goede garantie en advies bij een fotozaak te krijgen. Zeker met wat er nu al allemaal gebeurd is ben ik hier uitermate tevreden mee. Daarnaast weet ik niet of ik mijn volledige aankoopbedrag terug zou krijgen, zouden ze waarschijnlijk wel doen maar het is verder een prettige zaak en hebben me altijd goed geholpen dus dat vind ik dat ook weer erg lullig.

Ze zouden inderdaad wel met hun prijs van de f100 zakken, aangezien hij op internet voor 450 verkocht wordt en zij van 1000 euro uitgaan. Ook zou er misschien iets geregeld kunnen worden met een nieuwe f80, maar doet moet ik maar later bekijken.
Ik heb namelijk vandaag een nieuwe body ontvangen ( die van nikon zelf, en niet van inca) en het gewicht van deze camera bevalt me wel ten opzichte van de f100. Tuurlijk is ie beter en sterker dan de f75, maar ik sleep af en toe met een rugzak van 25 kilo en dan is een lichte camera toch wel prettig.........

Hopelijk is het probleem nu definitief verholpen, zoniet ga ik serieus overstappen op een andere body of zelfs een ander merk.

Ik ga nu eerst eens ff mijn nieuwe body proberen!!1

In ieder geval bedankt en groeten van Damien

Verwijderd

Kijk toch even hier naar:
F80, MB-16 batterijpack, 70-300 telelens, prijs €200,-. Lijkt mij een steal!
http://www.marktplaats.nl/markt/foto/nikon/31821.htm

of anders deze:
http://www.marktplaats.nl/markt/foto/nikon/31837.htm

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 20:46 . Reden: prijsje niet goed overgenomen en linkje toegevoegd ]

• Damfransje
[quote]Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:36:
Kijk toch even hier naar:
Lijkt mij een steal!

Dat vonden er blijkbaar meer want de advertenties zijn allebei al verwijderd, dus ik ga er vanuit dat ze al verkocht zijn. Anders hadden ze een goede optie kunnen zijn. ik zal zelf iets meer op marktplaats blijven kijken.

Voorlopig ga ik het toch met mijn nieuwe body doen (totdat hij strepen gaat geven.....) en dan zien we wel weer verder.

In ieder geval bedankt voor je hulp!!!

Verwijderd

Dat vonden er blijkbaar meer want de advertenties zijn allebei al verwijderd, dus ik ga er vanuit dat ze al verkocht zijn. Anders hadden ze een goede optie kunnen zijn. ik zal zelf iets meer op marktplaats blijven kijken.
De F80 met MB-16 en telelens is zeker voor 250 euro verkocht, want dat bod heb ik zien staan. Er werd dus zelfs meer dan de vraagprijs geboden, en dat is natuurlijk vrij zeldzaam.
In ieder geval bedankt voor je hulp!!!
Welcome!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 13:14

BaRF

bijna kerst

leest nou niemand iets anders dan de topic start? :D Hij heeft al tien keer gezegd dat het probleem gevonden is! :)

Wel raar dat je fotowinkel zei dat ze de body omgeruild hadden. Imho kan het niet zo zijn dat toevallig TWEE naast elkaar liggende f75's dit probleem hebben :/

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Damfransje
Hahaahahha, bedankt voor je hulp, hopelijk heeft iedereen het nu in de gaten :P !!!

Ik kan me inderdaad voorstellen dat dit probleem zich bij een bepaalde serie van de f75 voordoet, en tot nu toe waren alle body's uit dezelfde serielijn. Nu heb ik dus een body direct van nikon uit een andere serie en hopelijk is het probleem dan nu ook verholpen!!!

Ik heb voorlopig weinig tijd voor fotografie, maar zal de camera zeker zo snel mogelijk uit gaan proberen!!!

Groeten Damien

Pagina: 1