Toon posts:

[MCE 2005] Gewoon gebruik van je "normale" XP

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hmm heb al rondgezocht maar kon geen topic vinden waar ik mijn vraag kon stellen en of antw vinden.
Daarom dit topic :)

Ik wil dus op mijn bestaande pc MCE zetten en dan het remote kastje bij de tv.
maar kan ik dan ook gewoon nog gebruik maken van de "normale" XP terwijl op de tv MCE bv bezig is met tv kijken/opnemen enz enz ???
Dus op de tv MCE 2005 (waar je dan alles mee kan doen) en op je monitor de vertrouwde XP.

Alvast bedankt !

edit :
Systeem
Asus P5AD2-E Premium
Pentium IV 540 3.0Ghz
Asus EAX 600 XT/TD
2x 512 Corsair DDR2 PC4200
WD Raptor 74 gb
Maxtor 200GB Diamondmax 10
En dan nog evt een aparte schijf voor MCE 2005 (opnemen enz)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 14:34 ]

Verwijderd

Nee,

Met ati-kaarten helemaal niet met nvidia wel maar omdat je muis dan gelockt is aan het MCE-scherm heb je er als nog niks aan.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29
Wat jij wil lukt alleen met een extender; maar ik heb er in NL nog geen één gezien.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:36:
Wat jij wil lukt alleen met een extender; maar ik heb er in NL nog geen één gezien.
???
wat is een extender ?

Verwijderd

Topicstarter
THNX

Dus als ik mijn xbox als media center wil gebruiken moet ik dus aan de software zien te komen van xbox media center.
en een tv kaart in mijn comp.

* En dan kan ik dus bij de tv dingen doen zoals opnemen enz enz en dan doet hij dat gewoon op mijn "bestaande" pc ? (evt aparte schijf)

* Dus dan heb ik dus precies hetzelfde als de "echte" media center ?

* En ik kan dan gewoon gebruik van mijn pc (normale XP) terwijl hij bij de tv staat op te nemen of als er iets met media center gedaan word ?

Of raden jullie het af om via je Xbox dit te gaan doen ???

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 17:11 ]

Verwijderd

Nee xbox media center is een geheel eigen programma (wel geinspireerd door MCE) het maakt geen extender van je x-box, daarvoor heb je de kit nodig die alleen in de VS verkocht wordt. D

Deze zal ook niet in NL verkocht worden, maar de extender-functionaliteit zal worden geintegreerd in de x-box2. Het is voor een normale extender (linksys bijv.) vooralsnog wachten voor deze in NL verkocht worden.

Kortom: op het moment is er geen oplossing, behalve een aparte pc voor mce of schakelen/klonen van beeldschermen

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik wil dus op mijn bestaande pc MCE zetten en dan het remote kastje bij de tv.
maar kan ik dan ook gewoon nog gebruik maken van de "normale" XP terwijl op de tv MCE bv bezig is met tv kijken/opnemen enz enz ???
Dus op de tv MCE 2005 (waar je dan alles mee kan doen) en op je monitor de vertrouwde XP.
Kan zeker wel. Wat wordt er hier een hoop onzin uitgekraamd.
Ook met een ati-kaart. Je moet het apparaat wat MCE gebruikt (TV) aanduiden als extended display.
Ik zit nu te typen en MCE neemt een tv-programma op. Ik zeg dus volmondig ja itt Aceofspades.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Sorry als ik het mis heb (ging uit van wat ik op thegreenbutton heb gelezen en dat is nogal veel) Hoe heb jij je tv dan als extended display aangemerkt, spice, en heb je dan nog muis-functionaliteit?

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 19:13

mymind*

A Beautiful Mind

Ik heb even een vraagje tussendoor. Ik wil dus MCE 2005 als primair OS gaan gebruiken en daarnaast van de MCE functionaliteiten gebruik maken. Daarvoor moet ik dus een tuner aanschaffen.

Is het mogelijk om nu al MCE 2005 te installen en het alvast te testen en dan in een later stadium een tuner toe te voegen? Of moet de tuner er al bij de installatie inzitten?

• Spice

Spice

Zeker heb ik muis functionaliteit. Er is weliswaar 1 truukje nodig. Wanneer je alleen mce hebt draaien dan werkt je muis niet op je tft (wel op de tv). Door simpelweg bijv. internet explorer te openen op je tft (of welk eender programma wat een nieuw scherm oproept op je tft) werkt je muis ook op je tft.[alt tab]
edit: 1 ding ik zou niet weten wat het verschil (technisch van invloed op mce-gebruik)is. Maar het zou zo kunnen zijn dat ik een leadtek tv-kaart gebruik, terwijl de meeste mce-gebruikers op de diverse mce-fora een hauppauge gebruiken
[tft mag ook uitaard crt zijn, het gaat erom dat op dit scherm niet mce wordt weergegeven]
Ik heb even een vraagje tussendoor. Ik wil dus MCE 2005 als primair OS gaan gebruiken en daarnaast van de MCE functionaliteiten gebruik maken. Daarvoor moet ik dus een tuner aanschaffen.

Is het mogelijk om nu al MCE 2005 te installen en het alvast te testen en dan in een later stadium een tuner toe te voegen? Of moet de tuner er al bij de installatie inzitten?
Dit kan volgens mij wel. Bij mij werd de tuner de 1e keer niet herkend (geen juiste drivers) en werkte alle functies van mce wel muv MyTV. Later goede drivers en werkte de tv-functie gewoon zonder herinstallatie.

[ Voor 76% gewijzigd door Spice op 10-01-2005 23:53 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
dat kan gewoon, installeren zonder tuner, dan heb je gewoon geen tv functionaliteit (dat komt er gewoon bij later). Je kan wel van de andere functies gebruikmaken (muziek, afbeeldingen etc)

Hier een screenshot ter verduidelijking van de situatie van het draaien van mce met gewone desktop en mce op tv:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/stanley.oei/got/mceendesktopthb.jpg
(is gewoon een print screen screenshot)

Zoals je ziet heb ik een Radeon, het werkt prima, maar verwacht niet dat iemand uitgebreid met de remote bezig kan zijn terwijl jij op de desktop bezig bent. Alternatief is dan om de media center windowed te draaien, dan werkt het wel.

[ Voor 50% gewijzigd door StanTheMan op 11-01-2005 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
StanTheMan schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:09:
dat kan gewoon, installeren zonder tuner, dan heb je gewoon geen tv functionaliteit (dat komt er gewoon bij later). Je kan wel van de andere functies gebruikmaken (muziek, afbeeldingen etc)

Hier een screenshot ter verduidelijking van de situatie van het draaien van mce met gewone desktop en mce op tv:

(is gewoon een print screen screenshot)

Zoals je ziet heb ik een Radeon, het werkt prima, maar verwacht niet dat iemand uitgebreid met de remote bezig kan zijn terwijl jij op de desktop bezig bent. Alternatief is dan om de media center windowed te draaien, dan werkt het wel.
Hmm dit ziet er toch wel wreed uit (en zoals ik wil) tv MCE en comp gewoon windows !

• Spice

Spice

Ik heb net een picje gemaakt van een losse tft en tv met een mce opstelling, alleen kan niks hosten, iemand hier?

Verwijderd

Denk er echter wel om dat indien je dat doet het geluid van de TV tevens het geluid is van de computer. Dus onmogelijk om gamens te spelen en gelijk media center tv te kijken.

Betreffende de Extenders, hier een overzichtje: http://www.msmediacenter.nl/index.asp?id=2
Ze worden idd nog niet in nl geleverd.

Voor hosting van de plaatjes: Mail me.

• sannaman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2024
StanTheMan schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:09:

Ik heb zelf een ATI 9800 kaart en probeer ook om MCE 2005 te draaien op mijn tv, terwijl ik gewoon in XP kan werken op mijn monitor. Ik krijg het helaas niet voormekaar.

Ik begrijp van je, dat ik een extended desktop moet instellen in de display properties. Maar welke instellingen moet ik verder gebruiken? Ik heb veel instellingen geprobeerd en het wil maar niet lukken. Zou je misschien kunnen uitleggen welke instellingen ik (in het ATI control centre) moet gebruiken. Heb ik misschien een bepaalde versie van de ATI driver nodig?

• StanTheMan
je moest juist geen ati control centre gebruiken maar in de beeldscherminstellingen klikken op scherm 2, en dan aanvinken:"het windows-bureaublad uitbreiden naar dit scherm" dan ok, en dan je mce slepen naar het tweede scherm + dubbelklikken op de titelbalk om te maximaliseren..

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 17:04
Is de refresh-rate en resolutie van het "MCE-scherm" dan ook à la PAL-instellingen, en de refr. rate en resolutie van het "Windows-scherm" zoals je het dáár zou willen hebben?

Dus zeg 720x576 @ 50 Hz tegen bijvoorbeeld 1280x1024 @ 85 Hz?

• StanTheMan
ja

• sannaman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2024
Het is me nu gelukt om het MC geheel werkend te krijgen op de tweede display. Bedankt voor de uitleg.

Tegelijk werken in XP en het MC gebruiken met de de afstandsbediening is er nog niet bij omdat MCE niet meer regageert op de remote zodra het focus verliest. Ik vraag me af of hier ook een oplossing voor is.

• StanTheMan
ik denk het niet, zal voorlopig ook wel niet komen, aangezien microsoft niet voor ogen heeft om een media center samen met gewoon windows draaiend te hebben.

• Spice

Spice

Het is me nu gelukt om het MC geheel werkend te krijgen op de tweede display. Bedankt voor de uitleg.

Tegelijk werken in XP en het MC gebruiken met de de afstandsbediening is er nog niet bij omdat MCE niet meer regageert op de remote zodra het focus verliest. Ik vraag me af of hier ook een oplossing voor is.
[alt][tab] :Y)

• StanTheMan
dat schakelt ... dus niet tegelijk...

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Iemand vroeg mij over Windows MCE. Ik weet er niet veel van...info op microsoft.com is vrij algemeen.

Je moet dus Win MCE hebben en een receiver. Is het makkelijk om dit werkende te krijgen? Is het plug-and-play?

Stel ik installeer Win MCE zonder receiver. Wat is er anders? Heeft het nog meer voordelen?

• lak
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Beetje vreemde vraag misschien, maar hoe zorg ik ervoor dat MCE op m'n extended display opstart en niet op de primary? Bij mij start ie standaard op @ primary.

SysSpec

Verwijderd

lak schreef op maandag 14 maart 2005 @ 00:43:
Beetje vreemde vraag misschien, maar hoe zorg ik ervoor dat MCE op m'n extended display opstart en niet op de primary? Bij mij start ie standaard op @ primary.
Venster van MCE maken, slepen naar je extended display, maximaliseren. Nu onthoudt windows als het goed is de positie van MCE als je het een volgende keer opent

• lak
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 01:14:
[...]

Venster van MCE maken, slepen naar je extended display, maximaliseren. Nu onthoudt windows als het goed is de positie van MCE als je het een volgende keer opent
Dit ging idd prima... Alleen onthoudt Windows het niet..

EDIT: Laat maar, 't werkt al :) Dank!

[ Voor 6% gewijzigd door lak op 14-03-2005 13:50 ]

SysSpec

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 22:56
kun je je tv als primary scherm gebruiken

ik bedoel ik ben niet van plan om een tft scherm er op aan te sluiten en kan ik dan ook op dat zelfde scherm de videos bekijken zonder dat hij naar het 2de (wat er niet is) scherm te slepen?

Ja zou ik ook zeggen

• StanTheMan
:? dat begrijp ik niet. toch denk ik dat het antwoord ja is

• wippo76
  • Laatst online: 19-02 22:56
nee het word gewoon (tenminste als dat bruikbaar is) een vervanger voor de video recorder en dvd speler dan heb ik geen tft nodig om te internetten of spellen te doen daar heb ik een game pc voor
heb net even wat zitten rommelen en ik zie dat het kan

[ Voor 13% gewijzigd door wippo76 op 02-04-2005 19:25 ]

Ja zou ik ook zeggen

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-01 18:25
Je kunt niet eens zappen als je vriendin zit te internetten en andersom? Dat is toch een vreselijk groot minpunt? Of je moet al een MediaCenter naast je normale pc kopen (niet mijn idee..).

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 18:20
Cheeky schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:14:
Je kunt niet eens zappen als je vriendin zit te internetten en andersom? Dat is toch een vreselijk groot minpunt? Of je moet al een MediaCenter naast je normale pc kopen (niet mijn idee..).
Topic is vrij oud, maar ik vroeg me af of er inmiddels oplossingen zijn. Dus achter je PC werken en dat de ander kan zappen.

• StevenK
Goodfella schreef op zondag 05 februari 2006 @ 19:59:
[...]

Topic is vrij oud, maar ik vroeg me af of er inmiddels oplossingen zijn. Dus achter je PC werken en dat de ander kan zappen.
Simpele oplossing: Xbox360 kopen als extender en die aan je TV hangen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 18:20
StevenK schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:16:
[...]

Simpel maar heel erg prijzig. Zijn er geen software matig oplossingen?
Heeft iemand ervaring met andere PVR oplossingen? SageTV, BeyondTV misschien?

• StevenK
Goodfella schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:37:
[...]

Simpel maar heel erg prijzig.
goedkoper dan een aparte MCE pc :)

• matthijst
  • Laatst online: 23:53
StevenK schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:16:
Maar dan kan je nog (niet eenvoudig) divx-jes van je PC bekijken, en da's nou juist het mooie van Win MCE wat mij betreft....

Vanavond eens mee klooien; op zich wel handig als je MCE standaard op je externe display kunt zetten, scheelt weer...
Doe het nu als volgt: opstarten Media Center op de PC, alt-ctr-p om te switchen naar de TV als standaard monitor (PC scherm valt dan ook uit).... Dan is extended handiger lijkt me....

Haters everywhere but I don’t really care

• ThomasW
  • Laatst online: 22-02 15:24
Heb hier de xbox360 staan, met de extender functie dus, en ik kan gewoon alles op doen wat ik op de echte MCE ook kan...

Het werkt echt perfect zo, petje af voor MS... (mag ook wel eens gezegd worden)

• matthijst
Triple X schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:31:
Heb hier de xbox360 staan, met de extender functie dus, en ik kan gewoon alles op doen wat ik op de echte MCE ook kan...

Het werkt echt perfect zo, petje af voor MS... (mag ook wel eens gezegd worden)
Mja, alles wertk: tv, radio enzo, maar divx dus niet :(

Dat extended display trucje werkt inderdaad perfect _/-\o_
Geen geklooi meer met switchen enzo, standard display extended en zodra MCE opstart doet ie het op het extended scherm...

[ Voor 53% gewijzigd door matthijst op 11-04-2006 00:11 ]

• StevenK
matthijst schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:38:
[...]

Maar dan kan je nog (niet eenvoudig) divx-jes van je PC bekijken, en da's nou juist het mooie van Win MCE wat mij betreft....
MCE is voor mij gewoon een heel handige dual-tuner VCR.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:59:
[...]

Mja, alles wertk: tv, radio enzo, maar divx dus niet :(

Dat extended display trucje werkt inderdaad perfect _/-\o_
Geen geklooi meer met switchen enzo, standard display extended en zodra MCE opstart doet ie het op het extended scherm...
Werkt idd prima, maar alleen beetje jammer dat je dan niet meer je muis kunt gebruiken op je primaire scherm

• matthijst
pjlgt schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 08:30:
Werkt idd prima, maar alleen beetje jammer dat je dan niet meer je muis kunt gebruiken op je primaire scherm
Da's wel jammer ja, maar nu is dat slechts een kwestie van alt-tabben en je kan ff snel wat opzoeken op internet, terwijl de MCE op je TV doorloopt....
Anders moest je MCE stoppen, terugschakelen naar het PC scherm en dan internetten ofzo...

Heeft iemand toevallig een dual tuner in zijn "normale" PC zitten?
Kan je dan gewoon van twee kanalen tegelijk opnemen, terwijl je ondertussen flink aan het downloaden bent? Of krijg je dan verneukte opnames wegens teveel harddisk/cpu gebruik?

Pagina: 1