Het huilen staat mij nader dan ...

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
het lachen. :r Ik weet echt niet meer wat ik moet. Ik heb een asus a7v rev. 1.02 met bios 1005b(ja weer dit ding).
Mijn ervaring met asus was altijd zeer goed.
Maar nu ben ik het zat. Dit mobo gebruik ik i.s.m AMD T-bird 900@900 een 3com nic, een billion ISDN kaart, Asus v7700 32 MB, SB 128pci, 20 GB Maxtor ata 100 disk, Aopen 32x cdrom, philips 3610 burner. Ik kan prima booten. Alle hardware werkt prima. Maar zodra ik UT of een ander 3d spel speel, BAH. De doos loopt vast na enige tijd, volledig onverwacht. Ik lees dit probleem vaak op menig forum. Ik zou niet meer weten wat ik moet. Ik heb het borje nu 2 weken, maar zou het graag weer kwijt willen. Maar zou norrod het nog weer terug nemen. Welke leverancier durf een bord dat in veel gevallen problemen geeft te verkopen.

Heeft iemand nog tips?

Wreckerrm :?

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-08 22:07

FFF

nou min UT en 3dmark loopt ook vaak, soms na 1 min soms na 20 min vast, scherm bevriest dan, mij zei iedreen dat het aan win lag. ga die d'r opnieuw op proberen te zetten. Maar bij mij liep alles eerst perfect, nu nog steeds wel maar hij hangt vaak idd ook weer vast, heb btw een athlon 600 msi k7pro, dus misschien ligt het niet aan je mobo etc.

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Je zou nog eens kunnen proberen een oudere bios te installeren (1004C). Heb ik ook gedaan en hij loopt nu als een tiet.8-)

Als dat ook niet werkt gewoon omruilen!!!

Good goan

Verwijderd

ik zou de bios eens fatsoenlijk instellen

Verwijderd

Je gebruikt toch wel VIA 4-in-1 drivers he ? (dat staat er niet bij nl.)

Oh ja en een 300W voeding zou een goed idee zijn bij zo'n systeem.

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:27
Doe die VIA rommel weg!!!

Koop een Asus cusl2-c 815ep

en je problemen zijn over!
geen irq problemen meer geen 1000 patches draaien geen lockups

• Exirion
  • Laatst online: 09:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 05 januari 2001 09:49 schreef Samplex het volgende:
Doe die VIA rommel weg!!!

Koop een Asus cusl2-c 815ep
Ben je nou dom of kun je niet lezen... Hoe wou jij een Thunderbird op een 815 bord laten draaien? ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Ik gebruik via 4-in-1 drivers 4.26 De eerdere versie 4.25a was helemaal verschrikkelijk bij mij. Het maakt niet uit of ik nvidia en asus drivers voor mijn v7700 gebruik. Ik blijf lockups houden in 3d games.
Rollcage gaat nog wel redelijk goed, maar UT is gewoon niet leuk meer.

Wat zou ik in de bios moeten aanpassen?

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

wordt je v7700 niet te warm ???

had laatst gelezen dat een v6800 97c werdt en die liep ook de hele tijd vast in UT of ander spel

Turn it off and on again.

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Mijn v7700 heeft standaard een koelertje op ca 5500 toeren lopen. Bij normaal gebruik (geen 3d spellen) is de temp volgens smartdoctor 35 graden. Na een korte tijd (5 a 10 min) ut is ie bijna 50 graden. Dit lijkt me toch niet te warm. pci slot 1 gebruik.

Wreckerrm

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:46

@r!k

It is I, Leclerq

Ik zou zeggen proberen agp fast write in je bios uit teschakelen. Ik had hetzelfde probleem maar dan met een k7v en een geforce ddr. Na veel geklooi eindelijk die fast write uit gezet en nooit meer het probleem gehad

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Helaas heb ik dit al eens geprobeerd en het bood helaas geen soelaas.

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Welk OS gebruik je?
Als je 2000 draait zou je ook de VIA/Windows 2000 fix kunnen draaien. Kijk even op:
support.microsoft.com/support/kb/articles/Q261/6/06.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=agp%20fix&rnk=2&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=WIN2000

Verwijderd

Check voor de zekerheid eerst of je geen pci kaarten hebben die irq's delen zeker niet met je vga kaart. Probeer eens je insteekkaarten eruit te halen en alleen je videokaart erin te doen en test weer eens, alles ok, dan nog een kaart, weer ok dan nog 1 etc...

check de irq's schakel desnoods een com poort uit die je niet gebruikt om een irq vrij te maken.

;)

Verwijderd

Ik had tot voor kort ook wat onverklaarbare crashes, had bij mij te maken met de CPU temperatuur... nou is een TB niet echt een kacheltje, maar misschien dat extra koeling hier uitkomst kan bieden.
Wat ook nog veels te vaak voor komt is dat mensen proberen een TB op een 230W voeding te laten draaien, dat gaat ook niet goed. Het beste is een 300W voeding.

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Win98SE

Ik heb ook nog 2 usb devices (scanner en Logitech Formula Force), maar deze durf ik niet eens aan te sluiten. Ik lees ook hier zoveel naars over.

Wreckerrm

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 12:02
Check de CAS en RAS instellingen van je geheugen eens. En zet deze heel ruim (iig op 3) Dat kan ook wel eens problemen oplossen, met name bij el cheapo geheugen.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:50
ik zou eerst maar es checken of het je OS niet is.

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Ik heb het OS meerdere keren geinstalleerd (nu al een keer of 7 denk ik) met oude drivers, nieuwe drivers, combinaties daarvan. Tevens nieuwe installatie op verschillende bios versies.

Ik heb inderdaad el cheapo geheugen, het is geen merk geheugen. Gewoon geheugen van update.nl.

Wreckerrm

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Op vrijdag 05 januari 2001 10:31 schreef beek402 het volgende:
Check voor de zekerheid eerst of je geen pci kaarten hebben die irq's delen zeker niet met je vga kaart. Probeer eens je insteekkaarten eruit te halen en alleen je videokaart erin te doen en test weer eens, alles ok, dan nog een kaart, weer ok dan nog 1 etc...

check de irq's schakel desnoods een com poort uit die je niet gebruikt om een irq vrij te maken.

;)
De com poorten heb ik beide uitgeschakeld. PCI slot 4 en 5 delen toch ook een irq? Is het raadzaam om bijvoorbeeld mijn netwerkkaart en isdn kaart in deze sloten te steken? Ik gebruik ze toch niet tegelijk.

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Haal eerst eens alle overbodige hardware eruit.
Start met een "kaal" systeem, allen video en kijk of je dan nog steeds crasht.
Zoniet stop er 1 kaart bij en ga weer testen enz enz

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:22

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als ik het zo hoor, klinkt het toch echt als een warmte probleem. How warm worden je cpu, de binnenkant van je kast, en je videokaart als je 10 min UT hebt gespeeld?
En wat voor geheugen heb je in je systeem zitten? Cheap-ass noname geheugen van Fl 150,- per 128Mb, of heb je merk geheugen er in zitten? Dat wil ook nog wel eens schelen.
En dan wat Overflow heeft gezegd. Hoeveel watt is je voeding? Zo'n T-Bird lust nog wel eens wat power namelijk.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aangezien ik ongeveer de zelfde configuratie heb, en ook de zelfde problemen had (nu niet meer), heb je nog wel een paar opties.
1. Download norton utilities 2001 demo + "iets" ( :) )waardoor deze versie het helemaal doet. Is 44 mb geloof ik, maar het is het waard. Na installatie windocter uitvoeren, deze haalt alle fouten uit je windows. http://software.symantec.com/dr/v2/ec_dynamic.main?cat_id=7&pn=16&sid=27674
Symantec site is wel ff under construction :(.
2. Installeer via 4 in 1 4.25a, niet 4.26, dat is een beta, die kan het best doen, maar ook best niet.
3. Installeer nvidia drivers 6.49 (niet 6.50) met directx 7.0a (niet 8.0).
4. Update naar bios 1005a, met 1005b nog geen ervaringen. Maar probeer nu a eens.
5. Zet in de bios "dimm interleave" op disabled.
6. Zet in de bios alle powerdown functies uit/disabled.

Doet ie het zo nog niet:
7. Zet je memory op 100 mhz (als die op 133 stond), gaat alles nu wel goed -> memory verrot.

Doet ie het nog niet.
8. Update je windows

Nog niet.
9. Terug naar de winkel ;(.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Ik heb een 300W voeding. De cpu instellingen staan op auto. Dan wordt de cpu idle al 47 graden. Na ca 10 minuten UT loopt de temp dicht tegen de 60 graden aan. Officieel zou de cpu dit moeten kunnen. Ik ga nog een alpha cooler en een stel sunon fans kopen voor de koeling, nu heb ik een Spire 5D21B3 cooler. De kast staat nu open. Ik vind alleen de idle temp al erg hoog. Zou het nog kunnen helpen als ik de cpu jumper op 1.75 V?
Misschien dat dat de stabiliteit nog ten goede komt.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:22

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je temp (vindt ik tenminste) is inderdaad erg hoog. Ik heb dan welliswaar een celeron, maar die werd eerst ook veel te warm (met een originele Intel koeler nog wel) waardoor alles achter elkaar door bleef crashen. Alpha er op gezet, en weg problemen.
Voltage omhoog gooien komt inderdaad ook vaak ten goede van de stabiliteit van je systeem, maar helaas wordt je processor daar ook weer warmer van. Dan zou je ff moeten kijken of je temp dan niet nog veel hoger wordt.
In het begin is het altijd ff kloten als je nieuwe hardware in je pc hebt gegooid. Soms draait het met een dag al goed, en soms kan je er weken over doen.

Veel suc6 er mee...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Op http://welcome.to/A7V lees ik dat deze problemen ook opgelost kunnen worden door de VIO op 3.35 V te zetten i.p.v. 3.56 V default. Dit is ook weer een mogelijke oplossing, niet waterdicht dus. Dit geldt alleen voor Geforce2 kaarten.

Heeft iemand er ervaringen mee?

• Swinnus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
Kijk ook eens hier:
http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?threadid=22934

Er ging bij mij wel een belletje rinkelen! (8>

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Bedoel je dat de temp mijn main problem is?

Wreckerrm (die dit stuk ook al eens op dit forum gepost heeft)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
VIO van 3.56 volt? Is dat niet wat hoog? 3.35V is toch standaard? Ik heb een documentje van de Savage4 gelezen waarin stond dat de Savage4 een heel erg zuivere VIO wil. Denk ik dat de Geforce(2) daar ook wel kritisch op is.

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Op het a7v mobo is 3.56 standaard. Volgens de manual moet je het alleen nog hoger zetten als je door overclocken stabiliteits problemen hebt. Over 3.35 wordt niet gespoken. Als mijn voeding nou niet een keurige 3.3 afgeeft, kan dit dan een probleem veroorzaken?

Wreckerrm:?

• slacksoff
  • Laatst online: 09:03
asus 7700? ik moest hem op mijn BX eerst op agp1x zetten [kost maar 1 frame hoor] probeer het voor de gein eens.? of anders 2x als je hem nog op 4 hebt.

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Dan gaat niet op een a7v met bios 1005b.
Systeem staat op optimal en kan niet terug naar normal.

Verwijderd

uhhh...... ik dacht toch dat het een bekend probleem was dat een Asus Geforce niet met de A7V werkt :?

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
Misschien dom van me maar is het niet gewoon je AGP 4X???

• slacksoff
zeg ik toch

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Op vrijdag 05 januari 2001 12:20 schreef iefje het volgende:
uhhh...... ik dacht toch dat het een bekend probleem was dat een Asus Geforce niet met de A7V werkt :?
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Zijn er meer mensen die dit weten?

• Exirion
  • Laatst online: 09:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 05 januari 2001 13:17 schreef Wreckerrm het volgende:

[..]
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Zijn er meer mensen die dit weten?
Ik heb dat inderdaad ook al eerder gelezen. Het is heel ironisch, maar veel mensen die problemen hadden met Asus videokaarten hadden dat met een Asus mainboard. Bordje wisselen voor een ander merk was vaak de oplossing, maar ik heb zelf geen Asus mainboard dus ik kan er verder niks over zeggen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Loft
  • Laatst online: 25-08 18:17
bovengenoemde combinatie kwam mij ook al bekend voor al een probleemmaker.

Dat geld echter lang niet voor alle Asus combinaties. Heb een V7100T al zeer goed draaiend op een P2B en een P3B en al getest op een CUSL-2-c (ofzoiets) en daar geen problemen mee gehad.
De V7700 is een leuke kaart, maar veroorzaakt wel meer dan gemiddeld problemen met stabieliteit.

succes verder.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Samplex
  • Laatst online: 31-08 22:27
Op vrijdag 05 januari 2001 09:52 schreef Exirion het volgende:

[..]
Ben je nou dom of kun je niet lezen... Hoe wou jij een Thunderbird op een 815 bord laten draaien? ;)
Ja geen thunderbird nemen! Gewoon weer good old intel! VIA chipset is geewoon kut!

• slacksoff
Op vrijdag 05 januari 2001 15:15 schreef Stiffener het volgende:
bovengenoemde combinatie kwam mij ook al bekend voor al een probleemmaker.

Dat geld echter lang niet voor alle Asus combinaties. Heb een V7100T al zeer goed draaiend op een P2B en een P3B en al getest op een CUSL-2-c (ofzoiets) en daar geen problemen mee gehad.
De V7700 is een leuke kaart, maar veroorzaakt wel meer dan gemiddeld problemen met stabieliteit.

succes verder.
ik zeg het toch! doe je agp snelheid eens omlaag? maar niemand reageert! ik heb ook een 7700 en die doet het perfect met de agp een tikje omlaag! je verliest er wel 1fps aan. dus de echte supernerd zoekt nog even verder en negeert mij.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

[off topic]
Ja jongen, tis goed. slaap maar fijn verder. |:( Als je nog iets zinnigs weet te zeggen, doe het dan maar gewoon niet.

Erhm staat al een post tussen.. ik had het dus over dat ei met z'n "via sucks neem intel" geblaat....blaaaaaaaaaaaat. Schapekop.

[/off topic]

Tja ik zou het zo 123 ook niet weten. Misschien werkt 1005A BIOS beter dan B? Hoe lang heb je het mobo al? Kan je niet misschien je leverancier lief aankijken voor een ander merk?

Ik ben helemaal niet anti ASUS of anti A7V, ik kan alleen zeggen dat mijn Abit KT7 mij goed bevalt. Ik had eerst wat dikke IRQ conflicten (systeem hangen tijdens booten, telkens vast lopen, resetten etc.. ) ik zat met mijn handen in het haar maar ik wist dat er gewoon ergens een probleem moest zitten. Ben toen helemaal weer overnieuw beginnen, echt uitgeplozen welke kaart met welke wel kon sharen en welke niet en er vooral voor gezorgd dat mijn USB niet een IRQ ging sharen met een PCI kaart en nu loopt alles prima. (Tb900@1Gig, V7700 DLX, SB Live!, 3C905TX, NCR810 SCSI-II, ISA 128K ISDN).

Ik heb zelf voor de KT7 gekozen omdat er een ISA slot op zat en ik mijn prima werkende ISDN kaart niet wilde vervangen (if it ain't broke, don't fix it).

Probeer anders es een andere A7V of misschien wel een MSI K7T-Pro2 (leek mij ook een heel goed moederbord) of een Abit KT7/KT7-RAID?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ik heb ook heel veel problemen gehad met mijn KT7 VIA, ten einde raad heb ik de bios gepached, en ACPI uitgeschakeld, windows geinstalleerd en ik heb sinds dien nooit meer een crash gehad.. (geen hardware crash dan)..

btw. ik heb GEEN 4in1 drivers draaien, ik had eerst 4.26 geprobeerd, en toen begonnen de problemen, dus ik doe het wel even zonder..

Grtz.. Inno

• frennek
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb een MSI K7T pro met MSI GeForce 2 MX

Deze zooi liep eerst ook vaak vast met games enzo, tot dat ik de AGP op 2X zette.

Probeer het.

• WFvN
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb een vergelijkbaar systeempje.... ook een a7v rev 1.02 met een geforce2gts, athlon tbird (alleen ik heb een 750).
Ik HAD ook problemen... alleen bij mij draaide de handel binnen een paar frames al vast in een spel.
Ik heb de volgende zaken draaien:
(onder win98 was alles al stabiel)
Onder w2k:
VIA 5.24 (ja die oudere drivers)
Nvidia 7.17
Directx8
W2K Servicepack 1
W2K Servicepack 2 (vroegtijdige release; is ook nog niet volledig, maar speciaal voor athlon-users vroegtijdig uitgebracht)
NVMax (zitten een paar belangrijke patches/registry keys in voor de combinatie w2k/athlon.... ik draad je alleen de (momenteel) nieuwste NVMax 1.32B AF. Gebruik een versie die 2 versies ouder is....
M'n bios: 1005a

Succes....

edit:

Owja.... in je bios... AGP Fastwrites op disabled? Ik niet... Of performancesettings op NORMAL???? Ik heb ze gewoon op optimal... AGP op 2x??? Ik draai gewoon op 4x
En wat betreft die 50 graden C van jou..... ik draai mijn proc op zo'n 53 graden celcius.....
SUPERSTABIEL (eindelijk.... na VEEEEEEEEEEEEEL gevloek, installeren, gevloek, getier, opnieuw installeren... heb ik gevloek al genoemd???)

• MinddiggerNL
  • Laatst online: 22-08 18:18
heb laatst hetzelfde probleem bij een vriend gehad....nieuwe dimms gehaald met infeneon/siemens chips en de zooi doet het nu stabiel!

Verwijderd

Wreckerrm
Ik heb wel een oplossing. Ruil anders. heb hier Asus cusl2 i815. met p3e500@800Mhz. 100% stabiel. golden orbje erop. en het leuke is, hij werkt met een asus gforce II.
En er zit op dit moment ook een 3com kaart in
maar goed, mocht je geinteresseerd zijn.
mailto:banshax@xcl-clan.com
Lol.

Ok ff serieus.
maar wat ik zou zou zeggen, is. zorg dat temp van je cpu niet hoger dan 50 Graden is.
Gebruik goed geheugen. Probeer eens onder te clocken, kijk of dat verschil maakt. Haal idd zoveel mogenlijk hardware eruit en test.
Schrijf een mail aan de verkoper. of mail my :) {ik zie het wel zitten, moet toch werkend te krijgen zijn. np}

• Batje4
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 11:07
Wreckerrm, die temp is wel hoog, maar begrijp ik het goed dat je je tbird zonder koeler laat draaien?
Mijn duron werd zonder koeling dik 50 graden en draait nu op 37 zonder koe en met koe 43.
Ik heb een coolermaster 6nog iets.

Ik meen gelezen te hebben (maar waar?) dat de tbird en de duron uit zichzelf al erg warm worden. Maar ja, wat is warm |:(

Het is vast wel mooi weer buiten.

Pagina: 1