[XP] Internet Connection Sharing staat niet bij Services

Pagina: 1
Acties:

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-04 17:16
Ik probeer hier internet te delen. Daarbij zeg ik bij de LAN verbinding die op het internet zit aangesloten op 'internet delen'. Het lijkt alsof dit proces goed gaat. De 2e lanverbinding heeft het lokale IP adres van 192.168.0.1, en de client (waar ik internet op wil krijgen) heeft 192.168.0.3. Toch krijgt de Client geen internet.

Ik heb 4 dagen terug mijn PC opnieuw geinstalleerd, en ik dacht, oh effe vlug internet delen, en klaar is kees, maar.... wat blijkt, als ik internet deel staat de service: Internet Connection Sharing (ICS) niet tussen het Services lijstje. Dit was voordat ik windows opnieuw installeerde WEL het geval. Op die Client PC is ook terug te vinden, alleen staat die daar niet aan.

Het gaat dan om:
ICS ( svchost.exe -k netscvs ) geloof ik.

Pingen naar Host pc, gaat wel, en Pingen naar Client pc ook. Internet werkt ook, zoals het hoort. In het Netwerkverbindingen scherm lijkt alsof de LAN verbinding (die van internet) gewoon gedeeld is. Ik heb ook al wat geprobeert met de DNS instellingen op de Client PC. Deze heb ik ook hetzelfde gehad als op de Host pc, maar dat hielp niet.

Extra details:
Windows XP Professional met SP2.
Firewall staat uitgeschakeld.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

[ Voor 12% gewijzigd door Cheater op 09-01-2005 21:53 ]

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-04 17:16
Reacties / Oplossingen zijn nog steeds welkom.

Ik heb Windows maar opnieuw geinstalleerd. Probleem is hierdoor verholpen.
SP2 moet nog geinstalleerd worden, en ik hoop dan ook dat die de boel niet verziekt.