Toon posts:

Geen internetverbinding op server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds gisteren opnieuw een Windows2000 server geinstalleerd.
Mijn situatie hierzo is het volgende.

Modem ----> Router (Sitecom DC202 v1) --> Server
--> PC1
--> PC2
--> PC3
Wat ik nu heb is dat het ipadres van iedere pc doormiddel van DHCP door de router geregeld wordt.

Wat ik nu al een poos probeer is dat de server moet zorgen voor de ipadressen zodat ik deze op de router uit kan schakelen.
Ik heb al gezocht op google en technet van microsoft maar kom niet echt verder.
Mocht iemand van jullie een oplossing weten dan graag.
Links naar info is ook welkom.

De reden dat ik op de server geen internet heb komt, doordat dit een vast ipadres is.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De reden dat ik op de server geen internet heb komt, doordat dit een vast ipadres is.
Dat waag ik te betwijfelen. Met een fixed IP kun je ook prima internetten, zolang je zaken als subnet, router adres en dns servers maar goed instelt.

Wat betreft je DHCP vraagstuk: gewoon ff DHCP service installeren onder Win2k, nieuwe scope aanmaken met de juiste settings en de DHCP uitzetten in je router. Het is overigens zeker verstandig om DHCP door je win2k bak te laten doen omdat AD het meestal niet zo tof vindt als je DHCP door een andere machine (die in principe niet tot hetzelfde domein behoort) laat regelen.

Edit: Hier is een linkje naar een lekker makkelijke tutorial. Ik hoop dat je wel wat basiskennis van IP hebt, anders wordt het een pijnlijk proces ;).

[ Voor 16% gewijzigd door koraks op 09-01-2005 17:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik kom in de buurt.
Verkeerd ip adres >:) .
Dank voor de link deze is inderdaad heel informatief.

Nu krijg ik bij het intikken van een internetpagina een popup waarin ik gebruikersnaam en wachtwoord moet intikken.
Kan iemand mij hier nog verder mee helpen ?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:51:
Goed ik kom in de buurt.
Verkeerd ip adres >:) .
Dank voor de link deze is inderdaad heel informatief.

Nu krijg ik bij het intikken van een internetpagina een popup waarin ik gebruikersnaam en wachtwoord moet intikken.
Kan iemand mij hier nog verder mee helpen ?
Isa server ge"installeerd :?

* aReaRe gokt van wel vanwege autorisatie

Geef anders een overzicht van de server services die je hebt ge"installeerd voor de clients

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)