[partition magic] opnieuw indelen lijkt vast te hangen

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 12:20
Ik ben de 120Gb HD van mn server opnieuw aan het indelen omdat ik op één partitie te weinig ruimte had. Daar moest slechts 500mb bij (en dus van de andere partitie af), en daarvoor heb ik PM aan het werk gezet.

Er staat natuurlijk data op, dus PM heeft er lang werk mee. Alleen, nu staat het "moving data" en "moving partition" al heel erg lang (> 1uur) op resp. 10% en 9%.
Ik zou zeggen: hij hangt. Als ik m reboot, dan zal de partitie wel naar de klote zijn, en mn data weg, maar dat is niet zo'n probleem. Echter, het kan natuurlijk ook zijn dat dit gewoon ECHT lang duurt, en dat de teller niet geupdate wordt.

Dus mijn vraag is: wie heeft ervaring met dat indelen? Zal ik de computer nog maar gewoon een uurtje of wat laten lopen en kijken of ie er doorheen komt? Ik heb niet echt een idee van hoe lang PM normaliter bezig is met het opschuiven van een partitie van 110Gb met 95Gb aan data. Misschien duurt dat normaliter wel een uur of 6 en is er niks aan de hand, wellicht kan ik maar beter gewoon resetten en kijken wat de staat van e.e.a. is :) (dus dat ie dalijk ineens naar 100% springt)

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 09-01-2005 17:30 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
het hangt natuurlijk van je pc af hoe snel hij er doorheen loopt, maar wanneer hij een uur op 9/10% staat kan je er wel van uit gaan dat er iets mis is gegaan

laat hem voor de zekerheid nog maar gezellig doorlopen, wanneer je hem uiteindelijk toch reset, probeer dan de rescue disks van partition magic ook even

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
Niet perse, ik heb met PQM ook wel vaker gehad dat hij erg lang op een bepaald percentage bleef hangen, maar daarna uiteindlijk weer vrolijk doorliep :)
Zeker met zo veel data zou ik nog even wachten.
Kun je zien of er nog HDD activiteit is? (ledje dat knippert oid)

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• Stefke
Ledje brandt continue, de HD tikt zachtjes en regelmatig, net als bij defraggen. Ik heb zelf ook het idee dat ik m gewoon maar een avondje moet laten staan en dat ie straks gewoon klaar is, dus dat doe ik voorlopg maar :)

Btw, tis een PII350 dus dat zal de zaak ook niet direct versnellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 09-01-2005 17:43 ]

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:40

Acheron

updatepack.nl

Ligt eraan wat je doet, ik heb het ook een keer gehad, totale tijd voor een paar operaties (voornamelijk herindelen partities) duurde toen 5 uur.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
In mijn ervaring werkt PQMagic heel snel.

Maar de laatste tijd heb ik ook telkens meer negatieve ervaring met PQMagic. De situatie van het topic hieronder had ik laatst alweer met een computer: grote schijf (160 GB) indelen in partities ging prima, maar zodra er een bestand werd aangemaakt op de 3e partitie liep het systeem vast in een vergelijkbare situatie als hieronder beschreven.

[rml][ XP] Continu reboot windows, zelfs veilige modus[/rml]

Oplossing was simpel maar frustrerend: schijfindeling verwijderen met tool van hd-fabrikant, vervolgens met Windows CD kleine eerste partitie aanmaken (van 10 Gig of zo, om Windows op te zetten), SP2 installeren, Windows grote schijf laten zien door registeraanpassing en dan pas verder partitioneren met behulp van Windows.

Het is net alsof PQmagic geen goede NTFS-partities maakt.... (v8)

• Stefke
Nou, dat was dus inderdaad vals alarm. Na een uur of 2 ging ie ineens naar 100% en verder met de overige taken. Draait nu probleemloos :) Toch bedankt voor de aandacht ;)
Pagina: 1