Toon posts:

Internet Delen Probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou zal ff uitleggen hoe de situatie nu is.

Ik heb een netwerk in de 192.168.x.x range subnetmasker is 255.255.255.x
daar zijn 4 pc's aan gekoppelt die alle op internet kunnen met de router die adres 192.168.0.254 heeft.

Nu heb ik in mijn eigen pc 2 netwerk kaarten, eentje heeft dus adres 192.168.0.2 ( dus internet delen werkt niet )en de andere heeft het adres 10.0.0.1 op deze kaart heb ik me laptop zitten met het adres 10.0.0.2. Nu is de vraag hoe krijg ik het voor elkaar om ook op me laptop te kunnen internetten??

Op alle pc's staat Btw Windows XP

Alvast bedankt voor de oplossingen :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 17:12 ]

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:25

nhanssen

QVL is non-tweakers

doe eens bridgen->klaar ;)

Spec's PC

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 22:01
Koop een switch en sluit die aan op de kabel die vanaf jouw pc naar de router loopt. De laptop en jouw pc op de switch en klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Jimster op 09-01-2005 17:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Domme vraag }:O hoe werkt dat, ben daar niet zo in thuis eigenlijk

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:13:
Koop een switch en sluit die aan op de kabel die vanaf jouw pc naar de router loopt. De laptop en jouw pc op de switch en klaar.
nou er staan al 2 switchen tussen, en om nog een kabel te gaan trekken, me laptop staat langs me eigen pc. en die switchen staan beneden.

Verwijderd

Als op beide XP draait is het een makkie, gewoon op PC aangeven dat er via de netwerkkaart een andere pc de internetverbinding mag gebruiken op die PC. Dat kun je doen bij de eigenschappen van de netwerkkaart op de PC waarop je notebook zit aangesloten (tabblad geavanceerd).

Of gebruik de wizard netwerkverbinding maken op je laptop :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 17:17 ]

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:13:
[...]

Domme vraag }:O hoe werkt dat, ben daar niet zo in thuis eigenlijk
klik beide adapters aan in netwerkverbindingen (configuratie scherm) dan rechter knop op een van ze (dus beide zijn ze blauw) dan staat er: Netwerkbrug maken

[edit] ow ja, je moet natuurlijk wel ff de laptop ook op de 192.168.x.x range zetten, met gateway de bridge computer en event. DNS als het niet zou werken...

[ Voor 19% gewijzigd door nhanssen op 09-01-2005 17:17 ]

Spec's PC

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 22:01
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:14:
[...]

nou er staan al 2 switchen tussen, en om nog een kabel te gaan trekken, me laptop staat langs me eigen pc. en die switchen staan beneden.
Kabel trekken?? Er komt toch een kabel vanaf de router naar jouw pc? vlak voordat ie jouw pc ingaat zet je de switch. Vanaf de switch een kort kabeltje naar jouw pc en 1 naar de laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:14:
Als op beide XP draait is het een makkie, gewoon op PC aangeven dat er via de netwerkkaart een andere pc de internetverbinding mag gebruiken op die PC. Dat kun je doen bij de eigenschappen van de netwerkkaart op de PC waarop je notebook zit aangesloten (tabblad geavanceerd).

Of gebruik de wizard netwerkverbinding maken op je laptop :Y)
Helaas dit gaat niet dan moet mijn pc ip adres 192.168.0.1 hebben, en dat ip heeft de server al

Verwijderd

Topicstarter
nhanssen schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:16:
[...]

klik beide adapters aan in netwerkverbindingen (configuratie scherm) dan rechter knop op een van ze (dus beide zijn ze blauw) dan staat er: Netwerkbrug maken

[edit] ow ja, je moet natuurlijk wel ff de laptop ook op de 192.168.x.x range zetten, met gateway de bridge computer en event. DNS als het niet zou werken...
ok dus het komt er als volg uit te zien op de laptop ip 192.168.0.10 submasker 255.255.255.0 gateway 192.168.0.3 ( mijn pc dus ) dns 192.168.0.254 ( router )

en die tweede netwerkkaart die in mijn pc zit stel ik nixs in die brigde ik gewoon

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens het werkt _/-\o_ _/-\o_

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Ik weet het ;)

Spec's PC

Pagina: 1