Sinds een half jaar heb ik een CNPS7000A. De laatste paar weken begint hij echter herrie te maken. Ik heb de heatspreaders al van stof ontdaan maar hij blijft een sterk blaas-geluid maken. Weet iemand hoe ik dit kan verhinderen?
Ik heb wel eens gehad (nu ook nog) dat fans meer herrie maken als ze koud zijn.
Soms een beetje meer, maar af en toe echt verschrikkelijk veel meer.
Staat de PC toevallig op een koud plekje misschien?
Soms een beetje meer, maar af en toe echt verschrikkelijk veel meer.
Staat de PC toevallig op een koud plekje misschien?
LOL olieen,
doe dat maar niet, pc fans zijn gemaakt om zonder te draaien, als ze gaan brommen, nieuwe kopen, dan zijn ze versleten, als er echt een lucht blaas geluid is dat er eerst niet was, zou ik ook denken aan stof. Als dat het niet is dan laat ik de volgende post aan de xpert over
doe dat maar niet, pc fans zijn gemaakt om zonder te draaien, als ze gaan brommen, nieuwe kopen, dan zijn ze versleten, als er echt een lucht blaas geluid is dat er eerst niet was, zou ik ook denken aan stof. Als dat het niet is dan laat ik de volgende post aan de xpert over
[search=naaimachineolie]
een drupje onder het stikkertje moet helpen. Daarnaast kan je de fan even uitelkaar schroeven en eventuele stof verwijderen
[ Voor 71% gewijzigd door Apen-nootjes op 10-01-2005 11:57 ]
Heb je een fan-snelheid-regelt-iets aanstaan? Misschien wordt je CPU warmer door anders gebruik en gaat je fan daardoor harder blazen. Is toerental veranderd?
Als er een beetje stof op de koelribben zit kan dat ook herrie maken. Soms zelf meer dan wanneer ie helemaal vol met stof zit, alleen wordt bij dat laatste je CPU weer veel te warm.
Iedergeval 1 tip: Draai software zoals speedfan of MBM zodat je de toeren van je fan's kan monitoren en de temperatuur van je CPU een beetje in de gaten kunt houden. Daarmee kun je veel problemen al aan zien komen en op tijd ingrijpen.
Als er een beetje stof op de koelribben zit kan dat ook herrie maken. Soms zelf meer dan wanneer ie helemaal vol met stof zit, alleen wordt bij dat laatste je CPU weer veel te warm.
Iedergeval 1 tip: Draai software zoals speedfan of MBM zodat je de toeren van je fan's kan monitoren en de temperatuur van je CPU een beetje in de gaten kunt houden. Daarmee kun je veel problemen al aan zien komen en op tijd ingrijpen.
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
De PC staat gewoon in een kamer die altijd 20 graden is. Dat zal het dus niet zijn. De ventilator van de zalman (de hele zalman dus) vervangen om het half jaar vindt ik een beetje duur... Bij de ventilator zit een fan-controller. Deze staat altijd in dezelfde stand. Iemand nog suggesties?
[ Voor 16% gewijzigd door tiesum op 09-01-2005 21:13 ]
Aantal post is volgens mij geen wedstrijd hoor418O2 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:55:
mijn god..
een beetje naaimachine olie helpt wel hoor. Maar ik kan me voorstellen dat jij met je 32 posts wel weet hoe het werkt
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
[ Voor 138% gewijzigd door Apen-nootjes op 10-01-2005 11:57 ]
GEEN naaimachine olie, dat verharst, gebruik een electrospray oid, of wd40 
heb ik ooit es bij mn vga kaart gedaan, werkt perfect
heb ik ooit es bij mn vga kaart gedaan, werkt perfect
De wijzen komen uit het Oosten!
Ik denk gewoon dat je koeler gewoon ouderdoms verschijnselen vertoont418O2 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:34:
[...]
nee maar ga alsjeblieft niet na 32 posts de wijsneus uithangen
Ik denk dat je beter een nieuwe kan kopen
met nadruk op denkt
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Tuurlijk ga je niet lopen kloten met zo'n ding wat nog garantie heeft.
Ding is een half jaar oud, gewoon laten ruilen onder garantie. De mijne had dat namelijk ook een paar weken terug en ik heb er gewoon een compleet nieuwe (in blisterverpakking) voor teruggekregen.
Ding is een half jaar oud, gewoon laten ruilen onder garantie. De mijne had dat namelijk ook een paar weken terug en ik heb er gewoon een compleet nieuwe (in blisterverpakking) voor teruggekregen.
naaimachine olie wordt veelal gebruikt, maar ook WD40 werkt goed.
maar ik zou idd niet gaan klooien binnen de garantie. Mocht er wat gebeuren met je kaart is je garantie weg
maar ik zou idd niet gaan klooien binnen de garantie. Mocht er wat gebeuren met je kaart is je garantie weg
als je de fan te luid vind kun je em ook vervangen.
link:
http://forums.silentpcrev...topic.php?p=139090#139090
hier heeft men de fan van de cnps7000 vervangen met een nexus real silent CF 92mm. ik weet niet pcies hoe ze het hebben gedaan, maar je kan ff zoeken/vragen op dat forum.
link:
http://forums.silentpcrev...topic.php?p=139090#139090
hier heeft men de fan van de cnps7000 vervangen met een nexus real silent CF 92mm. ik weet niet pcies hoe ze het hebben gedaan, maar je kan ff zoeken/vragen op dat forum.
Da's toevallig, heb ook ongeveer een half jaar die zalman op m'n proc, en de laatste tijd vind ik em meer 'herrie' maken dan vroeger (heb m'n papst case fans schoongemaakt/uitgezet, m'n vidkaart+arctic silencer eruit gehaald) bleek maar 1 boosdoener over: m'n zalman cnps7000a
ga em van het weekend wel uitelkaar halen en schoonmaken etc, vind het in ieder geval vervelend dat ie zo snel 'kuren' geeft
ga em van het weekend wel uitelkaar halen en schoonmaken etc, vind het in ieder geval vervelend dat ie zo snel 'kuren' geeft
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Pagina: 1