Toon posts:

Problemen bij installatie 200GB HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een probleem waar ik al een tijd mee bezig ben, en ik kom er maar niet uit.
Ik heb een Asus moederbord (P4V8X-X) en een nieuwe HD (western digital) gekocht van 200GB.
En nu krijg ik hier geen OS op geinstalleerd. Elke keer als ik windows 2000 installeer, gaat dit opzich goed. Maar als de computer opnieuw opstart krijg ik een foutmelding te zien (systeem-fout) als hij wil gaan booten van de HD.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
* Bios update
* Datalifegard gebruikt (tooltje van WD)
* fdisk
* kleine partitie's aangemaakt

Dacht dat het zou liggen aan de hd, maar heb de hd omgeruild in de winkel, en heb dus nog steeds het zelfde probleem. Heeft iemand meer ervaring met dit probleem?
Ik heb ook iets gelezen, over S-ATA poot op mijn moederbord, maar zou niet weten wat daarmee bedoeld wordt.

Kan iemand mij hiermee veder helpen?

Verwijderd

waarom windows 2000 ???
Mischien als je xp instal dat het probleem weg is.

Verwijderd

gebruikt je mobo een apparte s-ata chip, zoja, heb je hier voor de benodigde drivers geinstalleerd, door tijden de windows setup op F6 te drukken?

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 23:31

nhanssen

QVL is non-tweakers

Kijk een wat vaker op de site van tweakers en gebruik de search!

SATA boot niet

Alsjeblieft

edit:

En nog eentje! allemaal op keyword "SATA"

SATA en Windows XP probleem

Windows XP? ow ja! zijn bijna hetzelfde, in iedergeval tot na de installatie... :P

[ Voor 55% gewijzigd door nhanssen op 09-01-2005 17:10 ]

Spec's PC

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 17:51

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:02:
waarom windows 2000 ???
Mischien als je xp instal dat het probleem weg is.
waarom XP :z

in de bios ingesteld er geboot moet van de 200GB HD?

leg (systeem-fout) uit

[ Voor 14% gewijzigd door ThaHandy op 09-01-2005 17:07 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Vervang voor de grap eens je IDE kabel. Had ook wel eens dat windows goed installde allen bij de reboot ging het fout. Lag dus aan een brakke IDE kabel. :P

En wat voor foutmelding krijg je btw :?

En je S-ATA poort is een andere interface dan je ATA poort. dus tenzij je een S-ATA schijf hebt moet je die gewoon negeren :P
Van wat ik eruit op kan maken niet uds. Anders zou die niet vragen wat ie met zijn S-ATA poort moest doen ;) :P

[ Voor 54% gewijzigd door Notna op 09-01-2005 17:10 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Notna schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:06:
Vervang voor de grap eens je IDE kabel. Had ook wel eens dat windows goed installde allen bij de reboot ging het fout. Lag dus aan een brakke IDE kabel. :P

En wat voor foutmelding krijg je btw :?
het ging toch om sata ???

Verwijderd

Topicstarter
SUPER!!!! Het is gelukt... het was de IDE kabel die een beetje gaar was... nu start die zonder problemen op!!! Ben met dit probleem echt lang bezig geweest! Dus echt super bedankt!!! :*)
:*)
Pagina: 1